Paard bokt in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 19:28

Rex_Rolfo schreef:
melissa57 schreef:
Dan ga ik het zeker eens proberen met het tussenschot eruit

Wel even lange stang halen dan. De stang(en) zorgt/zorgen ook voor extra stevigheid van de trailer. Die kun je dus niet zomaar weg laten.

Die hebben we hier al liggen,van een vorig paard :) Dus heb geen excuus om het niet te proberen :D

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 19:30

DeMolenhoek schreef:
Ik ga ook voor meer ruimte. Kennis van mij haar merrie trapte haar benen kapot. Bleek haar evenwicht niet te kunnen houden in een 2 paards op 1 plaats. Schot eruit en probleem opgelost.

Denk niet dat het zozeer is omdat ze geen evenwicht omdat ze het juist harder doet als we rechtdoor rijden. Of heeft dit niets te maken met evenwicht?

BigOne

Re: Paard bokt in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:39

Hoe komt ze van de trailer af, droog of compleet bezweet??

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 19:41

bigone schreef:
Hoe komt ze van de trailer af, droog of compleet bezweet??

Meestal is ze wel helemaal droog als ze eraf komt, met uitzondering van gisteren

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:47

Dan kun je ook nog iets anders toepassen, het feit dat ze er droog afkomt betekend dat het geen stress is en ze niet bokt omdat ze het eng vind. Ze wil gewoon niet en ik kan me voorstellen dat vorige eigenaren haar een paar keer bvb op wedstrijd, meteen al bokkend van de trailer af hebben gehaald. Je zou haar gewoon met een hooinet in de trailer kunnen zetten, dan staat ze waarschijnlijk rustig door het hooi en haal je haar er af voor ze het hooi op heeft en gaat bokken, uitbundig belonen. Dit is positief gedrag belonen, gaat ze wel bokken dan gewoon laten staan tot ze rustig is en dan er af halen. Wel beenbeschermers om, en verder gewoon vastzetten zodat ze niet kan draaien. Wel in dezelfde trailer als waar ze ook mee reist en dan inderdaad iets ruimer maken door het schot scheef te plaatsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:09

Hangt ze erg aan andere paarden?
Doet ze het ook als ze met een ander paard samen op de trailer staat?

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:25

Rex_Rolfo schreef:
melissa57 schreef:
Dan ga ik het zeker eens proberen met het tussenschot eruit

Wel even lange stang halen dan. De stang(en) zorgt/zorgen ook voor extra stevigheid van de trailer. Die kun je dus niet zomaar weg laten.

Ja precies, twee lange stangen plaatsen, voor en achter. Kun je zo online op maat bestellen. Wij hebben aan beide zijden een halstertouw hangen en als ze erop loopt doen we de achterstang dicht en dan klikken we beide touwen vast.

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:48

Wij hadden precies hetzelfde, met nog pijn doen bij andere paarden erbij

wij zijn over gegaan op een 2 paard vrachtwagentje en dit is super!

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 21:49

bigone schreef:
Dan kun je ook nog iets anders toepassen, het feit dat ze er droog afkomt betekend dat het geen stress is en ze niet bokt omdat ze het eng vind. Ze wil gewoon niet en ik kan me voorstellen dat vorige eigenaren haar een paar keer bvb op wedstrijd, meteen al bokkend van de trailer af hebben gehaald. Je zou haar gewoon met een hooinet in de trailer kunnen zetten, dan staat ze waarschijnlijk rustig door het hooi en haal je haar er af voor ze het hooi op heeft en gaat bokken, uitbundig belonen. Dit is positief gedrag belonen, gaat ze wel bokken dan gewoon laten staan tot ze rustig is en dan er af halen. Wel beenbeschermers om, en verder gewoon vastzetten zodat ze niet kan draaien. Wel in dezelfde trailer als waar ze ook mee reist en dan inderdaad iets ruimer maken door het schot scheef te plaatsten.

Dank je wel voor de tip! Ga ik zeker proberen!

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 21:51

VivaLaVida schreef:
Hangt ze erg aan andere paarden?
Doet ze het ook als ze met een ander paard samen op de trailer staat?

Aan andere paarden hangt ze niet echt! Is liever alleen. Met een ander paard hebben we nog niet geprobeerd omdat we het zo eigenlijk al gevaarlijk genoeg vinden :/

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 21:52

janiekhm schreef:
Wij hadden precies hetzelfde, met nog pijn doen bij andere paarden erbij

wij zijn over gegaan op een 2 paard vrachtwagentje en dit is super!

Aan zo een vrachtwagentje hadden we ook al gedacht,maar is jammer genoeg allemaal zo duur

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:57

melissa57 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik heb er ook een gehad die het deed en toen we een grotere trailer hadden niet meer. De trailers van vroeger zijn een stuk korter en krapper. Zou dat kunnen?

Gho hier heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Mij lijkt het dat ze wel genoeg plaats heeft, maar ga hier toch nog is naar kijken. Bedankt! :)

Het is nog belangrijker om voldoende hoogte in de trailer te hebben én voldoende ruimte voor hoofd.
De langere trailers zijn te herkennen aan buiten kant dat er tussen voorste steunbalk buitenkant trailer en waar trailer schuin wegloopt, afstand zit.
Een korte trailer loopt meteen schuin weg vanaf de voorste steunbalk.
Voldoende ruimte voor de voorste balk, helpt het paard balans te houden.

Bodem etc wel in orde van je trailer? Sommige slimme paarden hebben eerder in de gaten dat trailer niet meer veilig is, rotte bodem, kap die los rammelt.

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 22:27

Gho hier heb ik eigenlijk nog niet aan gedacht. Mij lijkt het dat ze wel genoeg plaats heeft, maar ga hier toch nog is naar kijken. Bedankt! :)[/quote]
Het is nog belangrijker om voldoende hoogte in de trailer te hebben én voldoende ruimte voor hoofd.
De langere trailers zijn te herkennen aan buiten kant dat er tussen voorste steunbalk buitenkant trailer en waar trailer schuin wegloopt, afstand zit.
Een korte trailer loopt meteen schuin weg vanaf de voorste steunbalk.
Voldoende ruimte voor de voorste balk, helpt het paard balans te houden.

Bodem etc wel in orde van je trailer? Sommige slimme paarden hebben eerder in de gaten dat trailer niet meer veilig is, rotte bodem, kap die los rammelt.[/quote]

Trailer is onlangs nog nagekeken en is helemaal in orde,denk dus niet dat het daar aan kan liggen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:13

Weet je ook of ze dit doet als ze met meerdere paarden op een vrachtwagen gaat?
Of überhaupt als ze op een vrachtwagen gaat?
Anders misschien dat proberen en wat vaker doen. Dan doorbreek je ( als ze dit wel goed doet ) even iets.

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 23:32

mirim schreef:
Weet je ook of ze dit doet als ze met meerdere paarden op een vrachtwagen gaat?
Of überhaupt als ze op een vrachtwagen gaat?
Anders misschien dat proberen en wat vaker doen. Dan doorbreek je ( als ze dit wel goed doet ) even iets.

We hebben al eens geprobeerd om ze in een vrachtwagen te zetten en daar wilt ze niet ingaan. Denk dat het voor haar ook niet echt uitmaakt of dat ze nu alleen is of met andere paarden

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:12

Soms kunnen ze ook gaan vervelen als ze te kort staan. Dan kunnen ze met hun hals geen evenwicht houden, doordat ze op 1 plek gestuwd worden zeg maar. En ik zou inderdaad eens proberen met het schot eruit. Als je de stangen toch hebt liggen, vast het proberen waard. En tranquigel (te krijgen bij dierenarts) is beter dan confidence. Succes

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:33

Equinologica is een echte prof als het om trailers en paarden gaat. Je zou haar eens een berichtje kunnen sturen.

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:41

Lootje1991 schreef:
Soms kunnen ze ook gaan vervelen als ze te kort staan. Dan kunnen ze met hun hals geen evenwicht houden, doordat ze op 1 plek gestuwd worden zeg maar. En ik zou inderdaad eens proberen met het schot eruit. Als je de stangen toch hebt liggen, vast het proberen waard. En tranquigel (te krijgen bij dierenarts) is beter dan confidence. Succes

Het is nu niet dat ze heel kort staat,kan haar hoofd nog genoeg bewegen :)
Die tranquigel is dat iets waardoor ze suf worden of wel nog gewoon helder zijn?
Bedankt!

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:42

Nicje87 schreef:
Equinologica is een echte prof als het om trailers en paarden gaat. Je zou haar eens een berichtje kunnen sturen.

Ga ik zeker eens bekijken! Bedankt!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:13

Ik vond ook niet dat mijn paard krap stond maar zij blijkbaar wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:20

Je zegt mijn paard eet niet als ze zenuwachtig is dus hooi hoef je niet te proberen.

Maar als je er geen hooi in hangt om het toch te proberen heeft ze ook geen reden om rustig te worden.

Hang er gewoon eens hooi in.
Ze zal er misschien niet direct van eten.

Maar wie weet komt er even 1 ontspannen momentje waarin ze toch een hap neemt en dan toch afgeleid wordt.

Als ze eenmaal aan het eten gaat dan zal ze afgeleid worden

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:40

Heb je het zeiltje open of dicht? Het paard van een vriendin bokte ook in de trailer als het zeiltje open was. Als zij hem dicht deed stond het paard wel rustig.

melissa57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 16:47

Sure_lee schreef:
Heb je het zeiltje open of dicht? Het paard van een vriendin bokte ook in de trailer als het zeiltje open was. Als zij hem dicht deed stond het paard wel rustig.

Het is altijd open, heb nog nooit geprobeerd om het toe te doen. Maar ga het zeker eens proberen!
Bedankt! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:46

Kijk uit met het zeil dichtdoen, sommige paarden worden daar panisch van omdat ze achter niets meer kunnen zien.
Eigenlijk snap ik niet dat wedstrijden prioriteit hebben op dit probleem. Je traint voor wedstrijden, waarom regel je dan geen trainer die hiermee kan helpen?

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:47

[quote="Kinke"]Kijk uit met het zeil dichtdoen, sommige paarden worden daar panisch van omdat ze achter niets meer kunnen zien.

Zeil zou ik ook mee oppassen. Ze schrikken zich ook rot als die open en/of dicht gaat, bij ons werkte dat juist averechts. Denk nog steeds dat t een balans kwestie is en dat meer ruimte geven een oplossing zou kunnen zijn.