Merrie verkocht en vervolgens hoefbevangen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 15:45

Wat een rot situatie.
Goed dat je juridisch advies ingewonnen hebt.
Ik zou de kopers 1 laatste aanbod doen als dit binnen je (geldelijk) vermogen ligt en het daar bij laten verder.
Enerzijds snap ik dat je het netjes zou vinden om de volledige verkoopsom terug te betalen, anderzijds koop jij een ziek paard terug terwijl zij een gezond paard hebben gekocht dus vermindering van het aankoopbedrag is niet meer dan reëel.
Als je het ècht vies wil spelen dan zou je het paard kunnen laten keuren en taxeren voor je het terugkoopt. Je betaalt dan denk ik ongetwijfeld minder.
Mensen kunnen nogal vervelend uit de hoek komen als ze hun zin niet krijgen of ze er zelf achter komen dat ze dom zijn geweest (zoals het niet laten keuren bij aankoop bijvoorbeeld) en proberen dat dan af te reageren op de verkoper maar dat is natuurlijk geheel onterecht.

Hoe dan ook;
Over en weer blijven dimdammen en proberen op te lossen heeft totaal geen zin en verslechtert de situatie en verhouding alleen maar terwijl het niets oplevert.
Wel erg sneu voor het paard want die zal in de handel belanden gok ik zomaar.

joyce B

Re: Merrie verkocht en vervolgens hoefbevangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:09

Of ze laten het paard gewoon herstellen en passen er wat beter op.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:25

GDG schreef:
Elly88 schreef:
Wij hebben aangegeven dat mocht blijken dat ze niet meer geschikt is voor de sport(ik weet niet hoe erg het nu is aangezien ik daar weinig tot geen antwoord over krijg) dat we dan het geschil na verkoop maar moesten delen. Ze gaven aan dat ze ook de gemaakte dierenartskosten terug wilden, waarop ik aangaf dat het stalgeld en oplapkosten, training voor ze weer verkocht is als ze terug komt ook voor mij is dus dat ik anders duizenden euro's in de min zou komen.

Dat is al een supernette oplossing die je geboden hebt. Heb je dit ook op schrift staan, dat je dit aangeboden hebt?

Je staat m.i. heel sterk. De kopers willen het paard terugbrengen om een gebrek wat hen al bekend was (heb je de melding van de eerdere HB ook op schrift staan?) dus in die zin hebben zij er geen recht op om op die grond het paard terug te brengen (als hier sprake is van particuliere verkoop). Dat jij dan nog een ontzettend nette oplossing aanbiedt en zij dat weigeren maakt hun positie nog zwakker.

Ik zou trouwens het aanbod intrekken/aanpassen: ze kunnen de helft nu krijgen en nadat jij het paard verkocht hebt de rest van de opbrengst minus de stallingskosten. Dat zij ook nog de dierenartskosten eisen is overigens helemaal van de zotte en daar hebben ze gewoonweg geen recht op.

Desondanks is het een ontzettend vervelende situatie die jou vast veel spanning oplevert, echt heel vervelend. Sterkte.

p.s. nogmaals: je hebt ze een ontzettend coulante oplossing aangeboden dus in die zin hoef jij je echt totaal niet schuldig te voelen!

Volgens mij zit je ook echt wel safe. Je bent eerlijk geweest, kopers hebben niet aan de onderzoeksplicht voldaan. En wat al eerder is genoemd als het paard een blessure opliep ga je toch ook niet de DA kosten betalen?

Je hebt ze een ‘oplossing’ geboden, daar gingen ze niet mee akkoord, dat is dan hun probleem. Meer kun je volgens mij niet doen. Je hebt heel hard je best gedaan om tot goede oplossingen te komen, meegedacht met ze waardoor de HB is ontstaan.

Probeer het van je af te zetten (al zou ik mezelf ook echt rot voelen) maar meer kun je ze gewoon niet bieden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:51

De aanleg voor hb is vantevoren gemeld,dus is het geen verborgen gebrek.Ze hebben het paard gekocht terwijl ze dat wisten. En inderdaad door stress (krijg je altijd bij een verhuizing) kan hb getriggerd worden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:03

Het is inderdaad gewoon pech voor hun..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:09

Ik snap je gevoel maar echt, laat gaan en vergeet. Jij hebt alles netjes aangegeven en zij kunnen ook niet bewijzen dat ze alles netjes hebben opgevolgd . Hb is een acuut iets dus ergens is er bij hun toch iets mis gegaan, kan zijn dat het paard met de fikse kou van een paar weken geleden wel op de weide is gegaan toen het fructaan torenhoog was. Of werden er toch elke avond een handvol wortels gevoerd??

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:54

Heb je nog iets erover gehoord?

Altijd goed om de minpunten eerlijk vooraf te melden.