Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
GDG schreef:Elly88 schreef:Wij hebben aangegeven dat mocht blijken dat ze niet meer geschikt is voor de sport(ik weet niet hoe erg het nu is aangezien ik daar weinig tot geen antwoord over krijg) dat we dan het geschil na verkoop maar moesten delen. Ze gaven aan dat ze ook de gemaakte dierenartskosten terug wilden, waarop ik aangaf dat het stalgeld en oplapkosten, training voor ze weer verkocht is als ze terug komt ook voor mij is dus dat ik anders duizenden euro's in de min zou komen.
Dat is al een supernette oplossing die je geboden hebt. Heb je dit ook op schrift staan, dat je dit aangeboden hebt?
Je staat m.i. heel sterk. De kopers willen het paard terugbrengen om een gebrek wat hen al bekend was (heb je de melding van de eerdere HB ook op schrift staan?) dus in die zin hebben zij er geen recht op om op die grond het paard terug te brengen (als hier sprake is van particuliere verkoop). Dat jij dan nog een ontzettend nette oplossing aanbiedt en zij dat weigeren maakt hun positie nog zwakker.
Ik zou trouwens het aanbod intrekken/aanpassen: ze kunnen de helft nu krijgen en nadat jij het paard verkocht hebt de rest van de opbrengst minus de stallingskosten. Dat zij ook nog de dierenartskosten eisen is overigens helemaal van de zotte en daar hebben ze gewoonweg geen recht op.
Desondanks is het een ontzettend vervelende situatie die jou vast veel spanning oplevert, echt heel vervelend. Sterkte.
p.s. nogmaals: je hebt ze een ontzettend coulante oplossing aangeboden dus in die zin hoef jij je echt totaal niet schuldig te voelen!