lailapri schreef:Zou dat in een contract vast te leggen zijn dat ze bij aankomst een borg betalen wat dan apart gaat. Voorals ik vind dat er bijgevoerd moet worden ik start dan en na meld dit ook. Wil een eigenaar niet betalen voor meer voer heeft deze een maand de tijd om andere stalling te zoeken. Wat dan nog niet gebruikt is van de borg bij vertrek wordt dan natuurlijk netjes terug gegeven. Als een eigenaar dus geen actie onderneemt is deze verplicht tot betaling van de zorg die ik nodig acht. Wil die het zelf in de hand houden is het hier niet de juiste plaats. Besluit een eigenaar tot inslapen of slacht op dat moment omdat de kosten niet te hoog mogen worden is dat natuurlijk prima.
En dan misschien ook een clausule over wanbetalen met boette regeling?
Ik weet niet wat reëel is eigenlijk.
Voor de wanbetalers bestaat er simpel wetgeving die jouw als stalhouder verplicht een aantal stappen in een zekere volgorde af te handelen, waarna je over kunt gaan tot vordering van eigendom.
Als je dan toch met contracten en clausules wil werken, zou ik me even met een jurist verdiepen in deze regels en procedures en die vervolgens gewoon opnemen in het contract.