Hoe betalen jullie stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:21

Ik betaal al bijna 10 jaar contant, nooit een kwitantie, factuur, betalingsbewijs o.i.d. gehad. :o
Het gaat altijd te goeder trouw van beide kanten.
Zelf zorg ik altijd dat ik rond de 1e van de maand betaal, maar ook wel eens gebeurd dat het bijna halverwege de maand was.
Is nooit een probleem geweest.

Maar ik sta particulier, er zijn nog 2 andere paarden in pension.
En nog 3 paarden van de eigenaar zelf.
Hij wil niet maandelijks vaste bedragen overgemaakt krijgen op zijn bankrekening van 3 mensen, omdat dit vragen kan oproepen.

Nessa

Re: Hoe betalen jullie stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:34

Bij voorkeur moeten wij voor de 1e betalen. Soms vergeet ik het en wordt het een paar dagen later. Nooit een probleem.
Altijd contant en heb nooit een factuur gehad. Beetje zelfde als bij Babet

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:42

Steeds de laatste dag van de maand voor de volgende maand betalen. Wij krijgen facturen maar die lopen nog weleens achter.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:40

Ik betaal per bank op de 1e van de maand of de eerstvolgende werkdag erna als de 1e in het weekend valt.

Krijg alleen een factuur van de "overige" diensten, dus buiten/binnen zetten of uitmesten. Maar die komt maar 2x per jaar en vaak een maand of wat nadat het half jaar waar de kosten over gaan voorbij is.

Maar het stallingsgeld staat wel in de contracten en door bank te betalen heb ik iig zelf altijd een bewijs van betaling.
Ik heb er 2 en doe ook 2 losse betalingen, die ik automatisch voorgeprogrammeerd heb staan bij telebankieren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:27

ergens in de betreffende maand, via bank

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:30

De vaste kosten (kale stalling) gaan automatisch, geloof dat die voor de 1ste van de volgende maand betaald moeten zijn. De losse kosten (buiten zetten, voer levering, wormkuur etc) gaan met een fatuur op naberekening.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:38

Barbet schreef:
Ik betaal al bijna 10 jaar contant, nooit een kwitantie, factuur, betalingsbewijs o.i.d. gehad. :o
Het gaat altijd te goeder trouw van beide kanten.
Zelf zorg ik altijd dat ik rond de 1e van de maand betaal, maar ook wel eens gebeurd dat het bijna halverwege de maand was.
Is nooit een probleem geweest.

Maar ik sta particulier, er zijn nog 2 andere paarden in pension.
En nog 3 paarden van de eigenaar zelf.
Hij wil niet maandelijks vaste bedragen overgemaakt krijgen op zijn bankrekening van 3 mensen, omdat dit vragen kan oproepen.

Bij mij is het vergelijkbaar, vanwege vergelijkbare redenen, alleen betaal ik direct voor een kwartaal. Dit altijd aan het begin van de eerste maand van dat kwartaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:42

Albertina71 schreef:
Ik betaal vooruit, op de 1e van de maand, automatisch via Internetbankieren. Ik heb nog nooit een factuur gezien, ook niet op de vorige stalling.

Hier idem.

Vorige stalling was het contant, werd netjes in een boekje bijgeschreven en zowel door de staleigenaar als de huurder voor getekend. Dan was er altijd bewijs dat je had betaald.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:42

Ik sta op een kleinschalige pensionstalling.
Hier betaal ik rond de 5e van de maand voor de maand ervoor. Dit omdat de 5e mijn loon gestort wordt en ik eind van de maand Juni naar de manege gekomen ben. Die paar dagen heb ik niet de volle prijs moeten betalen.
Ik sta halfpension en doe uitmesten dus zelf. 200€/mnd

Ohja ik betaal altijd via bank zodat ik bewijs heb van betaling.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:49

Wij betalen de eerste week van de maand. Wij niet op factuur, maar er zijn mensen bij ons op stal die wel op factuur krijgen :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:58

Ik sta bij iemand aan huis als enige pensionklant dus misschien een wat andere situatie maar ik betaal altijd contant ergens in het begin van de maand, soms al van te voren en soms iets later is maar net wanneer het uitkomt :P
Hiervoor op een grotere pensionstal betaalde we altijd per bank voor de volgende maand.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:03

Vorige stal betaalde ik contant voor de 1e van de maand, vooruit betalen dus. Hiervan kreeg ik geen bonnetje oid. Dit was een kleinschalige pensionstalling bij iemand aan huis.

Nieuwe stalling hebben we afgesproken om het geld de eerste week van de maand over te maken :) Ook hier geen factuur of iets. Betreft een privé stalling bij mensen aan huis en geen pensionstalling trouwens.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:32

Ik betaal een week voor de nieuwe maand meestal. Overal altijd gedaan voor het gemak. Nu betaal ik contant

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:35

Ik betaal ook begin van de maand.
Via een ingeplande opdracht stuur ik elke maand automatisch het geld naar de staleigenaar.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:47

Ik moet het voor de 1e van de maand op hun rekening hebben staan.
Dus voor 1 januari moet de maand januari betaald zijn.
Per bank, niet contant.
En ik krijg elke maand netjes een factuur. :j

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:57

Bij mij wordt het afgeschreven per automatisch incasso. Ik krijg per mail een factuur waarbij een aankondiging voor de incasso staat, dus wanneer het bedrag wordt geïncasseerd. Ik vind het wel makkelijk zo, geen omkijken naar. De stal heeft ook het liefst dat je het gewoon laat incasseren, maar als je dat niet wil mag je het geloof ik ook zelf overmaken maandelijks. Ze doen het altijd netjes, nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:05

Op oude stalling lagen er elke maand envelopjes klaar. Deze kon je meenemen, factuur bekijken, geld contant instoppen en weer afgeven bij de staleigenaar. Maakte niet zoveel uit wanneer het betaald werd, als het maar betaald werd. Soms liggen er een stuk of 3 envelopjes van 1 paard, dus dan word er even actie ondernomen.

Op de nieuwe stalling gaat het ter goede trouw. Iedereen weet wat die moet betalen dus kan dat in de maand in een envelopje afgeven. Doet ook niet iedereen :roll:

Wij betalen altijd meteen in het begin van de maand, dus volgensmij zijn we prima pensionklanten :')

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:00

Via automatische overschrijving aan het einde van de maand voor de volgende maand. Het is elke maand hetzelfde bedrag, dus factuur is niet nodig. Op mijn vorige stal kregen we wel een factuur met de boxhuur voor de volgende maand en gebruikt stro en hooi van de afgelopen maand.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:03

Ik heb ze nu thuis.
Maar ik heb altijd vooraf betaald. Op 2 plekken zwart, dus zo contant.
Op de laatste plek wit en dat liet ik automatisch per bank over maken.
Nooit geen facturen gekregen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:06

Bij ons moest het vóór de eerste van de maand betaald zijn. Ik betaalde altijd per bank, zodat ik bewijs had dat ik betaald had.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:14

Vooruit aan het begin van de maand via automatische overschrijving. Ook wel op een stal gestaan waar het contant moest. Vond ik niks. Vooral omdat ik geen bewijs had van betaling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:23

Wat ik me dan afvraag: is het bij sommige stallen bewust contant betalen zodat het niet als bedrijfsmatig kan worden gezien of ivm de belasting?

En ik zou echt wel een bewijs van betaling willen. Op de meeste stallen zat het wel goed gaan, maar toch heb je geen bewijs als je wel betaald hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:09

Waar ik stond was het inderdaad bij particulieren die een paar stallen verhuurde. Die gaven inderdaad niets op.
Nee bewijs is er niet, maar mijn dierbaarste bezit liet ik in vertrouwen achter, dan ging ik er ook maar vanuit dat de geldkwestie ook te vertrouwen was.
Maar nee bewijzen kun je het niet als er herrie zou komen. Maar dat heb ik nooit gehad gelukkig :)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:47

Hier idd ook particulier die wat stallen huurt voor erbij en omdat hij het er zelf als hobby bij doet. Ik krijg nooit een bevestiging dat ik betaald heb. Kwestie van wederzijds vertrouwen. Loop er dan ook al wel een jaar of 13 rond. Hij vind het ook nooit zo erg als ik een week later betaal omdat hij weet dat ik altijd wel betaal

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:52

Op de vorige stal maakte ik het altijd over voor de 1e van de maand. Daar kreeg je geen factuur van.
Op de huidige stal betalen we contact voor of op de 1e van de maand. Ook hier krijg je geen factuur van. Het is een kleine stal en dit gaat gewoon in goed vertrouwen. Voor zover ik gehoord heb, is er nog nooit een probleem mee geweest. :)