Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessebes schreef:Informeer goed bij de gemeente en vertrouw niet de makelaar op zijn blauwe ogen. Sommige gemeenten kunnen erg strikt zijn, anderen misschien wat soepeler. Succes!
Ga altijd zelf naar de "bron" en zoek het allemaal goed uit. Ga niet uit van -ja maar de buurman zei dat..........- (<-voorbeeldje)Lisa__Beau schreef:Hoi bokkers,
Zijn er mensen die een huis hebben met agrarische bestemming, hoe hebben jullie dit gedaan? Is dit überhaupt mogelijk?
aikon schreef:Lisa__Beau koop een koppeltje lammeren in het voorjaar en laten slachten/verkopen eind najaar. Dan ben je een bedrijf.Als je toch iets kleinschalig wil beginnen in de toekomst en je hebt veel belang bij deze plek zou ik het zo doen. Beter dan eerst bestemming tegen veel geld veranderen en later weer omzetten. Tegen veel geld.
Lisa__Beau schreef:Ik heb intussen reactie van de makelaar waarin kort gezegd staat dat het niets uitmaakt. Als de gemeente niet komt handhaven en ik geen problemen ondervind van agrarische buren. Ik ga uiteraard nier blindelings af van het advies van de makelaar. Vond het een beetje een vreemd antwoord, alsof alles gewoon kan. Terwijl, alle ervaringen hier, wel anders zeggen... Ik moet thuis alles even overleggen en even advies vragen bij de gemeente en adviseur.

Samen met een klein opgezet bedrijfsplan. GDG schreef:aikon schreef:Lisa__Beau koop een koppeltje lammeren in het voorjaar en laten slachten/verkopen eind najaar. Dan ben je een bedrijf.Als je toch iets kleinschalig wil beginnen in de toekomst en je hebt veel belang bij deze plek zou ik het zo doen. Beter dan eerst bestemming tegen veel geld veranderen en later weer omzetten. Tegen veel geld.
Je moet je hoofdinkomen uit argrarische activiteiten halen, gaat je niet lukken met een koppeltje lammeren voor de slacht.

aikon schreef:Riegje vooral het oppervlak speelt daar een grote rol in. Veel grote boerderijen te koop met amper grond en toch een agrarische bestemming.
Mazida schreef:Zijn er in de buurt van dit huis nog agrarische bedrijven in gebruik? Dan kun je er op rekenen dat deze boeren bezwaar aantekenen tegen omzetting naar burgerbestemming. Zij worden dan namelijk in de toekomst beperkt in hun bedrijfsvoering (stankcirkel, etc.). Veel boeren hebben negatieve ervaringen met voormalige agrarische woningen die zijn omgezet naar een burgerbestemming. Kan dus geen kwaad om eens met je toekomstige buren te gaan praten daar om alvast wat goodwill te kweken.
Er is in de straat verder nog maar 1 huis en deze heeft varkens/koeien. Voor de rest liggen de huizen van de straat in het 'stads gedeelte'.
Lisa__Beau schreef:Dan ben je toch hartstikke stom om nu de bestemming paardenhouderij eraf te halen? Kun je straks je plannen niet meer realiseren. Of ben ik nou zo blondEdit; Ik wil in de toekomst, kleinschalig weliswaar, wel een pension/handel/trainingsstal beginnen. Weet echter niet of een woon bestemming negatieve gevolgen hierop gaat hebben...
Neem echt even een adviseur in de arm om e.e.a. uit te zoeken, ook gegeven je toekomstplannen. Zou de adviseur dan ook contact met gemeente laten zoeken, die hebben vaak betere ingangen. Je kunt wel alvast het bestemmingsplan doornemen en kijken wat daar voor rariteiten inzitten.
) Lynn_Nikita schreef:Ik denk dat vooral de hypotheek problemen op gaat leveren, ga dat eens navragen, je hebt neem ik aan al ergens gesprekken gehad, dan kun je daar ook navragen hoe moeilijk daarover gedaan word
Marrit13 schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik denk dat vooral de hypotheek problemen op gaat leveren, ga dat eens navragen, je hebt neem ik aan al ergens gesprekken gehad, dan kun je daar ook navragen hoe moeilijk daarover gedaan word
Dit. Informeer goed bij verstrekkers, je kan te maken hebben met risicoopslagen tot het helemaal niet kunnen financieren van bestemmingen anders dan wonen