Paard is 'te duur'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 13:07

HorseTopShop schreef:
Heel eerlijk... Niet iedereen vind jouw merrie geen ontzettend mooie uitstraling hebben. :o Dat is heel persoonlijk.

En dat ze niet beleerd is onder het zadel, spannend met druk verkeer, gevoelig, onzeker, kan heftig reageren, etc. vind ik 2500 echt te duur. 800 Euro is dan weer heel laag.
Als ik serieus interesse zou hebben, zou ik er maximaal 1500 voor willen geven. Maar dat is ook echt de max.

dat snap ik ;) niet iedereen houdt van bont, maar in het echt is haar uitstraling in haar ogen prachtig, maar ja... ik ben dan ook weer bevooroordeeld! :j

HorseTopShop

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:09

Oh, ik pas geen net aan naar een. Typfoutje.

LeGigi

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, ik vind het persoonlijk niet duur. 800 euro is echt veel te weinig!

Sunnda

Jazzie03 schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik zou je advertentietekst aanpassen. Nu lijkt het net of er iets mis is met het paard, terwijl dat niet zo is.
Paard is net als elk paard onzeker (deze waarschijnlijk war meer door het karakter) en zoekt een leider en die kun jij niet zijn. Daardoor lijkt een paard als snel hevig en gevoelig.

Ik zou iets neerzetten van: paard is nog jong en afwachtend van aard. Ik kan haar niet de leiderschap geven die ze nodig heeft waardoor ze onzeker wordt. Ik zoek dus iemand met ervaring met jonge/gevoelige paarden die haar kan opleiden tot een leuke allrounder.
Je projecteert nu heel erg je eigen onmacht op het paard. :)

Succes met de verkoop!

mag ik dit letterlijk overnemen? ik vind dit een hele goeie! :D

Ja natuurlijk!
Ik opper maar gewoon wat hoor. :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:11

Even ter vergelijking. Ik heb laatste 11-jarige merrie voor 1500 gekocht. Zij kan alles. 99% verkeersmak, springen, crossen, endurance, braaf op de trailer, loopt een leuk L-proefje, geen gebreken, etc.
Is idd een paar jaartjes ouder dan 4, maar kan zoveel meer. Voor zoveel minder geld.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:12

Ik denk dat elke 3 jarige nog wel wat onzeker is en druk(ker) kan reageren op groot verkeerd. Het is eerder een uitzondering als dat niet zo is :). Ik zie het bij mij op stal, iedereen is verbaasd dat m'n 4 jarige 'al' op buiten rit durft..

Maar in je advertentie komt het nu over alsof dat erger is. Ik denk dat dat zoals iemand eerder al zei, dat het vooral je eigen zicht erop is. Misschien dat je dit inderdaad wat realistischer kan opschrijven, zodat het niet lijkt alsof ze een grote neuroot is. Inderdaad dat stuk van het zadel weer opnieuw oppakken.. Daarop zou ik 'afkicken'. Vaak is een zadel opleggen niet enger dan een longeersingel? Of vind jouw merrie dit wel een ding?

Desalniettemin vind ik de prijs redelijk hoog, maar het is maar net wat de gek (met een liefdevol huis :) ) ervoor geeft. Succes met de verkoop :)

Jazzie03

Re: Paard is 'te duur'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 13:14

Ik heb de advertentie aangepast! Klinkt dat beter of heb ik nog iets over het hoofd gezien? :)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:16

Voor een jong paard is €2500,- echt niet te duur!!!
Mensen denken tegenwoordig dat ze voor €800,- alles kunnen kopen >;)
Ik lach me suf on dat soort biedingen _O-
Zeker niet voor minder weg doen hoor!
Ook niet voor €1500,- !!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:16

Ik zou ook de tekst goed inkorten, meer info kun je geven als mensen reageren.

Heb je nog betere/ meeer aansprekende foto's? Anders ff maken en plaatsen.

butengeweun
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:17

Begin met duidelijke foto's zeker voor een onbeleerd paard is het wel makkelijk als je de bouw kan beoordelen.

Je vraagprijs vindt ik ook duur voor onbeleerd/stamboekloos/onzeker paardje.
Maar gewoon geduld hebben dan komt er vanzelf iemand maar als je rond de 1500 gaat zitten heb je meer kans naar mijn idee

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:18

Ik vind de vraagprijs niet te hoog als er nog 500 euro spelingsruimte is..E2000,- lijkt me een prima prijs voor je merrie in de huidige markt.

Maar ik zou inderdaad wel je advertentie aanpassen, zorgen voor een goede standfoto/ bewegingsfilmpje en minder tekst en gewoon duidelijkere tekst.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 22-11-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:18

HorseTopShop schreef:
Heel eerlijk... Niet iedereen vind jouw merrie een ontzettend mooie uitstraling hebben. :o Dat is heel persoonlijk.

En dat ze niet beleerd is onder het zadel, spannend met druk verkeer, gevoelig, onzeker, kan heftig reageren, etc. vind ik 2500 echt te duur. In principe is het gewoon een groen paard. 800 Euro is dan weer heel laag.
Als ik serieus interesse zou hebben, zou ik er maximaal 1500 voor willen geven. Maar dat is ook echt de max.

1500 voor een jong, gezond paard???
Het is een paard van 1.62, geen Welsh-b.

Ts: dan zou ik hem liever nog een maandje ergens laten opleren of misschien iemand uit je omgeving betalen om de eetste knoppen erop te zetten.
Als je zo'n type paard voor je hebt gewonnen heb je er een wereldpaard aan. Een dressuurtopper wordt het misschien niet. Maar hoeveel mensen zoeken niet een leuke toekomstige allrounder.

Edit, ik zie je laatste toevoeging.
Tsja, ik ben heel blij voor je. Maar je doet nu alsof zulke spotprijsjes de daadwerkelijke gang van zaken zijn en dat is natuurlijk onzin.
Een gezonde 11 jarige die alles kan voor 1500 piek verkopen, dan is die of toch niet zo goed verkoopbaar om wat voor reden dan ook, of de eigenaar is zo iemand die jou kent een een tophuis boven de prijs doet. Of de verkoper is niet goed wijs. :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:19

Die van mij is ook geen Welsh-B ;)

HorseTopShop schreef:
Even ter vergelijking. Ik heb laatste 11-jarige merrie voor 1500 gekocht. Zij kan alles. 99% verkeersmak, springen, crossen, endurance, braaf op de trailer, loopt een leuk L-proefje, geen gebreken, etc.
Is idd een paar jaartjes ouder dan 4, maar kan zoveel meer. Voor zoveel minder geld.

gekvanfleur schreef:
HorseTopShop schreef:
Heel eerlijk... Niet iedereen vind jouw merrie een ontzettend mooie uitstraling hebben. :o Dat is heel persoonlijk.

En dat ze niet beleerd is onder het zadel, spannend met druk verkeer, gevoelig, onzeker, kan heftig reageren, etc. vind ik 2500 echt te duur. In principe is het gewoon een groen paard. 800 Euro is dan weer heel laag.

1500 voor een jong, gezond paard???
Het is een paard van 1.62, geen Welsh-b.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:20

Denk ook dat er veel kan verbeteren in de advertentie zoals hierboven al beschreven...probeer het wat zakelijker te houden en minder emotie er in te schrijven...hierdoor wordt het veel beter leesbaar en trek je beter het juiste publiek aan..

Met een paar goede foto's en een duidelijk filmpje erbij

Persoonlijk denk ik dat je best vast kunt houden aan de prijs..al er iemand komt kijken waarvan jij vindt dat er een goede klik is en goed gevoel bij hebt kan je altijd nog zakken...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:20

Nee welsh B-tjes zonder papieren en die nog niets kunnen gaan voor 800.
Daarom is 1500/1800 voor een papierloos paard best mooi hoor.

Zeker nu ook nog eens in de winter, dat speelt ook mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:21

Nee hoor gekvanfleur. Ze heeft totaal geen gebreken en is inmiddels 18 jaar. Loopt nog endurance.
De verkoper kon ik voorheen niet (na de koop bevriend geraakt)
En sterker nog. Ze stond nog niet eens te koop. Ik had een gezocht advertentie geplaatst en zij reageerde erop.
1500 is een hele mooie prijs voor het paard van TS

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:23

HorseTopShop schreef:
Nee hoor gekvanfleur. Ze heeft totaal geen gebreken en is inmiddels 18 jaar. Loopt nog endurance.
En sterker nog. Ze stond nog niet eens te koop. Ik had een gezocht advertentie geplaatst en zij reageerde erop.

Tsja, 18..daar heb je het al. Dat zou ik dus weer nooit doen en dus inderdaad is 1500 euro dan een heel mooi bedrag. Maar niet voor een jong gezond paard die een beetje ruiter in een jaar tot een leuke allrounder rijdt.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:24

HorseTopShop schreef:

Wel 7 jaar geleden dus??? Prizen zijn echt wel gestegen laatste jaren...wat niet wil zeggen dat ik 2500 euro echt wel bovengrens vind

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:24

gekvanfleur schreef:
HorseTopShop schreef:

Tsja, 18..daar heb je het al. Dat zou ik dus weer nooit doen en dus inderdaad is 1500 euro dan een heel mooi bedrag. Maar niet voor een jong gezond paard die een beetje ruiter in een jaar tot een leuke allrounder rijdt.

Goed lezen. Ze was 11 toen ik haar kocht. Nu is ze 18.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:28

HorseTopShop schreef:
gekvanfleur schreef:

Dat is wel een heel erg aparte manier van discussieren. Je schrijft dat je ''laatst'' een 11-jarige hebt gekocht... dat blijkt dus 7 jaar geleden te zijn geweest? Je gaat toch niet serieus een prijs van 7 jaar geleden aanhalen als referentie voor wat een paard NU moet kosten/opbrengen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:30

Met spijt in het hart verkoop ik mijn super mooie merrie van bijna 4 jaar. Ze is echt een plaatje om te zien en loopt ook heel mooi.
ze is ongeveer 1.62m hoog, maar door haar leeftijd zal ze nog enkele cm's groeien.

Ze is braaf bij het poetsen, geeft braaf haar voetjes en is heel nieuwsgierig.
Ze gaat heel graag op wandeling zowel alleen als met een ander paard (dat ze kent), en ze is ook braaf in het verkeer als je een goede leider durft te zijn; alleen druk verkeer moet nog op geoefend worden want dat vind ze nog spannend.[url]ze is braaf in de dagelijkse omgang en gaat ook braaf mee op wandeling,
zowel alleen als met een ander paard. Gezien haar leeftijd en ervaring kan groot verkeer nog spannend zijn. [/url]

Ze kent de basis van het grondwerk en is bekend met longeren. Ook het zadel heeft ze al een paar keer opgehad, maar dit is al een tijd geleden dus moet terug bevestigd worden.
Ze heeft geen stamboek, maar wel een equipas.
De reden van verkoop is dat ze heel erg gevoelig en onzeker is en iemand nodig heeft met veel tijd voor haar heeft om haar dingen aan te leren en een persoon die stevig in zijn of haar schoenen staat want als ze geen vertrouwen in de persoon heeft kan ze hevig reageren. Met andere woorden iemand die haar op dagelijkse basis in de hand kan nemen. Ik ben hier helaas niet de geschikte persoon voor en zoek dus iemand die hier wel ervaring in heeft en een zachte, geduldige, maar duidelijke hand heeft.[url]Ze is bekend met de basis van grondwerken,
longeren en heeft het zadel al eens op haar rug gehad. Helaas merk is dat de training van een jong paard toch wel veeleisend is en ik het lastig vind om leiding te geven als ze iets spannend vind. Ze is gevoelig en dus zoek ik een ervaren persoon die haar kan opleiden tot een leuke allrounder. [/url]

Ze is gewend om 24/7 in de wei te lopen met onbeperkt ruwvoer en een schuilstalling.
Contact met soortgenoten is een must want uit ervaring blijkt dat ze veel rustiger is als ze bij een oudere en/ of zeer rustige en koele soortgenoten kan staan.[url]ik zie haar graag bij iemand die haar zoveel mogelijk buiten houdt. Ze komt graag in contact met andere paarden. Zoek jij een toekomstige allrounder die je nog helemaal naar je hand kunt zetten met een leuk kleurtje? Kom dan eens langs.[/url]

Zomaar een idee om de tekst wat zakelijker te maken. Niet te gevoelig, maar gewoon to the point. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:30

Ik vind 2500 ook teveel voor een groen en onzeker paard. Je moet bedenken dat het paard lang niet voor iedereen geschikt is, en de mensen met wat meer ervaring moeten maar net zitten te wachten op een papierloze bonte die ril is, onzeker en nog niet verkeersmak.

Ik zou eerder denken aan 1500 tot 2000. Wat je ook kunt doen, is even investeren in bijv het zadelmak maken. Breng haar een maandje weg, wellicht lukt het om haar met een maandje licht aangereden te krijgen, dan kun je de prijs ook alweer omhoog gooien :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:31

GDG schreef:
HorseTopShop schreef:

Dat is wel een heel erg aparte manier van discussieren. Je schrijft dat je ''laatst'' een 11-jarige hebt gekocht... dat blijkt dus 7 jaar geleden te zijn geweest? Je gaat toch niet serieus een prijs van 7 jaar geleden aanhalen als referentie voor wat een paard NU moet kosten/opbrengen?

Nee, mijn laatste merrie. Niet laatst een merrie. Ik zie dat ik "mijn" ben vergeten :o
De prijzen zijn niet veel gestegen als ik kijk naar wat er nu allemaal aangeboden wordt.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 22-11-17 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:31

gekvanfleur schreef:
Met spijt in het hart verkoop ik mijn super mooie merrie van bijna 4 jaar. Ze is echt een plaatje om te zien en loopt ook heel mooi.
ze is ongeveer 1.62m hoog, maar door haar leeftijd zal ze nog enkele cm's groeien.

Ze is braaf bij het poetsen, geeft braaf haar voetjes en is heel nieuwsgierig.
Ze gaat heel graag op wandeling zowel alleen als met een ander paard (dat ze kent), en ze is ook braaf in het verkeer als je een goede leider durft te zijn; alleen druk verkeer moet nog op geoefend worden want dat vind ze nog spannend.[url]ze is braaf in de dagelijkse omgang en gaat ook braaf mee op wandeling,
zowel alleen als met een ander paard. Gezien haar leeftijd en ervaring kan groot verkeer nog spannend zijn.
[/url]

Ze kent de basis van het grondwerk en is bekend met longeren. Ook het zadel heeft ze al een paar keer opgehad, maar dit is al een tijd geleden dus moet terug bevestigd worden.
Ze heeft geen stamboek, maar wel een equipas.
De reden van verkoop is dat ze heel erg gevoelig en onzeker is en iemand nodig heeft met veel tijd voor haar heeft om haar dingen aan te leren en een persoon die stevig in zijn of haar schoenen staat want als ze geen vertrouwen in de persoon heeft kan ze hevig reageren. Met andere woorden iemand die haar op dagelijkse basis in de hand kan nemen. Ik ben hier helaas niet de geschikte persoon voor en zoek dus iemand die hier wel ervaring in heeft en een zachte, geduldige, maar duidelijke hand heeft.[url]Ze is bekend met de basis van grondwerken,
longeren en heeft het zadel al eens op haar rug gehad. Helaas merk is dat de training van een jong paard toch wel veeleisend is en ik het lastig vind om leiding te geven als ze iets spannend vind. Ze is gevoelig en dus zoek ik een ervaren persoon die haar kan opleiden tot een leuke allrounder.
[/url]

Ze is gewend om 24/7 in de wei te lopen met onbeperkt ruwvoer en een schuilstalling.
Contact met soortgenoten is een must want uit ervaring blijkt dat ze veel rustiger is als ze bij een oudere en/ of zeer rustige en koele soortgenoten kan staan.[url]ik zie haar graag bij iemand die haar zoveel mogelijk buiten houdt. Ze komt graag in contact met andere paarden. Zoek jij een toekomstige allrounder die je nog helemaal naar je hand kunt zetten met een leuk kleurtje? Kom dan eens langs.[/url]

Zomaar een idee om de tekst wat zakelijker te maken. Niet te gevoelig, maar gewoon to the point. :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:34

Tjah wat is duur? De een vind 1500 te duur terwijl de ander voor hetzelfde paard gerust 15.000 euro voor zou geven. :+

Maar ik zelf als recreatie 'ruiter' vind dit paard ook te duur. Net als wat andere zeggen, onbeleerd (al vind ik dat voor een 4 jarige niet heel erg, maar kan wel deels de prijs uitmaken), verkeer is (soms) spannend, gevoelig en onzeker. Ik kan als ik beetje zoek voor 2500 euro een paard vinden die al braaf zonder poespas op buitenrit kan. Ik zou dan wel weten welke ik kies als het kwa prijs niks uitmaakt. :D

Maar je hebt ook mensen die zouden denken: Dit paard is te goedkoop, zal vast wat mis mee zijn! (Denk bijvoorbeeld aan rassen/paarden die voor minimaal 8000 weg gaan en er zit er 1 tussen voor de helft of nog minder)