Trailerdilemma's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:20

Haha, die uitdrukking! Bij ons zeggen ze 'Piet snul' :P
Gelukkig mag ik niet klagen over mijn laders, beide zetten niet achteruit en gaan braaf de trailer op en af.

Ik ben een HB510 tegen gekomen met een MTM van 2700kg, weet even niet waar dat fout gaat (typfout in de omschrijving?). En dan die Xanthos, die twee spreken mij voorlopig het meeste aan. Heb beide maar even gemaild want prijs is toch op zijn minst te overwegen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:23

De 510 is het voorgaande model van de 511 volgens mij, dus kan best dat die TMM dan 2700 is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:23

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:24

Ah oké, ik dacht dat dat betekende dat die lichter was! Foutje :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:25

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:25

Ik heb de xanthos en de ifor naast elkaar gehad. Twijfelde ook tussen die twee, maar de xanthos biedt veel meer ruimte voor de paarden. Dus ik heb voor hun comfort gekozen.

Je woont 1.5 uur rijden vanaf mij, beetje ver voor een testritje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:27

Per nieuw model stijgt het cijfertje elke keer.

Hoe dringend heb je de trailer nodig? Op FHE staat mijn trailerdealer altijd met Ifor's. Die man mag je platgooien met vragen, die weet overal een passende oplossing voor. Hij heeft ook een atelier om zelf aan trailers te werken indien nodig en anders kan je bij hem iig het materiaal bestellen om het zelf te doen.
Met wat geluk kun je nog een showmodel op de kop tikken ook voor een aangenaam prijsje :))

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:31

Haha oeps dat is inderdaad ver ja! Ook niet echt een streek waar ik eerstdaags langskom vrees ik :D

Ik heb hem helemaal niet dringend nodig, zeker nu met de winter niet. Maar voor de zomer heb ik ze af en toe thuis staan en moeten ze weer om als de wei kaal is en dat was een beetje vervelend dit jaar, dat ik hele tijd bij anderen moest vragen voor hun trailer (ik ben niet graag afhankelijk van anderen).

Ik ben geen wedstrijdruiter, misschien ooit als de jongste groot en sterk is, maar de oudste heeft duidelijk laten merken dat hij géén wedstrijdambitie heeft :+ Dus het is vooral om eens er op uit te gaan en lekker bosritjes te maken, hopelijk over 3 jaar naar de Shire Show met de twee joekels :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:35

Kijk dan rond op beurzen. Zoek op wat je wil, hou de prijzen bij en vergelijk ze ter plekke. Wie weet kan je op zo'n beurs een showmodel op de kop tikken voor een gunstigere prijs. De trailer heeft er een aantal dagen gestaan, talloze keren mensen in en uit, kleppen vaak open en dicht, deurtjes idem...
Hou er wel rekening mee dat je de trailer dan vaak gelijk de laatste avond van de beurs moet kunnen ophalen. Informeer je over een tijdelijke nummerplaat daarvoor. Is de beurs in het buitenland, bekijk dan hoe het zit met invoeren etc.

Ik weet iemand die een aantal jaar terug zo met een hagelnieuwe full option HB510 (toen nog) aan 20% korting naar huis is gegaan.

Granoek

Re: Trailerdilemma's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:37

Goede tips, heel erg bedankt!
Ik wilde sowieso wel minstens 1 dagje naar FHE gaan en ga ook naar de nationale trekpaardenkeuring elk jaar, die wordt gegeven op de landbouwbeurs, lijkt me dat daar ook wel trailers staan..
Lekker snuffelen :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:47

Ja, dat is de nieuwprijs van de Humbaur.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:57

Hbl trading heeft de prijzen van humbaur en ifor online staan

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:58

aadburg schreef:
Ik zou ook naar Humbauer kijken daar kom je met het genoemde laadvermogen weg met 2700 kg ttm. Zij hebben dit overzichtelijk op hun website staan.

Humbaur is niet stevig en zeker de nieuwe modellen een afrader!!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:00

Ik ervaar het anders, heb er een enorme lomperd op staan qua bewegelijkheid in de trailer. Maar ben benieuwd naar je onderbouwing.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:00

[VVDD] Trailerongeluk..

Hier 1 paard trailer volledig aan gort en humbaur geeft niet thuis. De achtersluitingen zitten nieteens door de laadklep maar half. Voorstangen breken zo los, achterklep is niet stevig. En dan stond er maar 1 paard in

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:02

Echt hoor, ik raad hem je af. Toen die kwam was er al een bout bij de voorstang los, hendel van de deur viel er af, trailer is al keer van de auto geschoten en nu dit. Half jaar oud

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:06

Enorm balen, maar de mijne zit echt prima in elkaar. En mijn ruin heeft de achterklep al flink getest qua achteruit slaan. En dat is 725 kilo lompigheid dan. Hij gooit z'n volle gewicht tegen alle stangen en middenschot aan. Nooit problemen gehad. Ook hij raakt soms in paniek met vrachtwagens ernaast of erachter en doet dan ook heel lomp. Alles is nog heel :-)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 22:07

Ik heb dat topic ook gelezen en heb het in mijn achterhoofd gehouden maar ik kan tot nu toe verder ook niet echt zulke extreme gevallen/ervaringen vinden.

Wel vreselijk wat daar gebeurd is natuurlijk

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:09

Maar het zit niet goed in elkaar. De nagels zitten er niet doorheen, dat is al niet stevig. Net als de bouten voorin, ook niet door het aliminium maar half. De laadklep zitten de planken horizontaal, dat is lang niet zo stevig als verticaal, test het maar eens met laminaat. Horizontaal zakt veel sneller door.

Het zijn allemaal logische dingen, de oudere modellen hebben dat niet, die zitten volledig door de buitenwand heen.

En ik heb ook een lompe harry, dat heeft iemook gehouden. Die krijgt de trailer stuiterend van de grond. Maar ik wil niet weten wat er gebeurd als 2 shire's tegen de voorstang duwen.

Tuurlijk zal het 95% goed gaan, maar ik wil je wel waarschuwen. Humbaur is niet meer zo goed als vroeger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:12

Zijn dat niet gewoon (ernstige) fabricagefouten? Als je zo'n dingen ziet op het moment dat hij aankomt, dan stuur je die toch gelijk terug naar afzender? Ik zou nooit van m'n leven een gloednieuwe trailer accepteren van de leverancier als die al half uit elkaar rammelt bij aflevering.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:15

Wij hebben de Ifor 506 voor 2 trekpaarden van 750 (1.60)/800kg(1.70) dat past prima.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 22:17

Die oudere modellen, welke zijn dat?
Ik houd het zeker in mijn achterhoofd hoor, moest vaak aan je topic denken deze week.
Vertelde er vanmiddag nog over tegen mijn vriend, die zei: dat zal wel een slechte trailer zijn.
En ik zei nog neee was echt een degelijke trailer!
Maar toch niet helemaal dus

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 22:20

Santos_05 schreef:
Wij hebben de Ifor 506 voor 2 trekpaarden van 750 (1.60)/800kg(1.70) dat past prima.

Die heb ik ook gezien maar die gok is mij toch net wat krap..
Als ik puur op feiten neem, weegt Dexter op normaal gewicht 800kg en Duke nu pakweg 450kg.
Ik schat dat Duke even groot wordt als Dexter, maar veel slanker, vandaar dat ik hun gewichten hetzelfde heb gehouden hoewel ik denk dat Duke lichter zal blijven.

edit: na research graag bovenstaande schrappen :+
506: MTM 2600kg, leeggewicht 920kg
511: MTM 2700kg, leeggewicht 1000kg

Dat komt dan, op 20kg na, op hetzelfde neer?

De grote ifw veetrailer is trouwens maar 2m13 hoog, Dexter meet 180cm op de schoft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:27

Mijn 506 is lichter dan die 920kg, denk dat dat het gewicht is met full option. Qua formaat... Ik heb er een paard van 1.65 in en dat gaat prima, voor- en achterstang beide op middelste gaatje. Is een relatief compact paard, dat moet ik er wel bij vertellen. Mijn tinkertje van 1.45 hoog staat op dezelfde maat. Bij beide kan ik er aan de zijkant amper tot niet meer tussen als ze erin staan, en ik ben zelf best smal en amper 1.60 hoog.
Heb er een paar keer een lang paard van 1.72 mee vervoerd, en dat was beide stangen op het uiterste en achteraan op de onderste stand, anders zat ie gepropt. Paard stond prima tijdens transport maar met hoofd omhoog zat die toch goed met zijn oren tegen het dak.

Clubgenootje heeft de 511 voor haar kasteel van 1.75/1.80.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:29

Jester_ schreef:
Maar het zit niet goed in elkaar. De nagels zitten er niet doorheen, dat is al niet stevig. Net als de bouten voorin, ook niet door het aliminium maar half. De laadklep zitten de planken horizontaal, dat is lang niet zo stevig als verticaal, test het maar eens met laminaat. Horizontaal zakt veel sneller door.

Het zijn allemaal logische dingen, de oudere modellen hebben dat niet, die zitten volledig door de buitenwand heen.

En ik heb ook een lompe harry, dat heeft iemook gehouden. Die krijgt de trailer stuiterend van de grond. Maar ik wil niet weten wat er gebeurd als 2 shire's tegen de voorstang duwen.

Tuurlijk zal het 95% goed gaan, maar ik wil je wel waarschuwen. Humbaur is niet meer zo goed als vroeger

Ik werd nieuwsgierig door jouw opmerking van verticale "planken" in de laadklep, maar ik kan geen enkele alu trailer vinden ze ze verticaal heeft liggen, allemaal horizontaal. Ik denk dat de afstand horizontaal of verticaal in dit geval ook niet zoveel uitmaakt, beide afstanden zijn ongeveer even lang. Ook vraag ik mij af over welke bouten/nagels je het hebt. Op mijn trailer zijn namelijk ook niet altijd brave paarden vervoerd, ook veulens en koeien, maar nog nooit problemen gehad met losse stangen, nagels of bouten. Ik vond het juist een heel degelijke stevige trailer, met veel opties voor het geld.
Ik denk dat elk paard in paniek het voor elkaar krijgt een trailer te verbouwen, als ze een stalwand van kunststof doormidden kunnen krijgen, dan lukt dat met een trailer ook!