Paard verkopen > regels voor verkoper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:49

Overigens een goede tip van hiervoor hun moeten een da bellen niet jij ?

LadyMadonna

Kan toch dat ze er zsm vanaf wil? Mag ook, zijn onze zaken niet...

Ts: op welke termijn zouden de andere geïnteresseerde willen/kunnen komen?
En wat is jouw risico dat hun hem niet willen?

Aan de andere kant, als iemand mij gaat vertellen wat ik wel if niet mág (je mag van hun geen andere mensen laten komen) zou ik ook zeggen: toedeledoki....

Gooiske

Zelf geen afspraak maken voor de keuring, want de gene die de afspraak maakt moet ook de keuring betalen!

Verder, zou ik persoonlijk zelf hebben gezegd dat wanneer het paard goedgekeurd word de mensen zekerheid hebben van een goed paard, en had ik die 450 niet van de prijs afgedaan....maar zoals gezegd dat is persoonlijk.

Ook zou ik ze handgeld hebben laten betalen, omdat het handelaren zijn, zou niet de eerste handelaar zijn die komend weekend weet ik hoeveel buitenkansjes van paarden koopt en vervolgens volgende week tegen jou zegt: Sorry maar ik heb nu m'n stallen vol.

Ook vind ik dat het idd misschien niet netjes is het paard toch aan een ander te verkopen, maar aan de andere kant als je het net vandaag overeen bent gekomen, ook jij als verkoper mag je bedenken, helemaal naar handelaren toe.
Als de andere mensen het paard voor zich zelf willen kopen ipv voor de handel, geeft dat voor je zelf toch een beter gevoel, tenminste zo gek als ik met mijn paarden ben wel.
Maar dan moeten die andere mensen wel op heel erg korte termijn komen kijken en beslissen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:51

juneexx schreef:
@sassefras dat is totaal niet waar het nu omgaat.

waar gaat het dan over ??? ze willen paard laten keuren en dan verkocht toch ????

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:51

Overigens is dat de opdrachtgever betaald niet waar. Toen ik mijn pony verkocht heb ik de afspraak voor de keuring gemaakt. Toen de da kwam was de koper aanwezig en vroeg wie de opdrachtgever was (koper)

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:52

nee hij staat niet in de weg.

het gaat er eigenlijk vooral om dat ik nu dus even lang moet wachten op snelle verkoop als normale verkoop. en wel 450 euro minder zou hebben.

mag ik naar de ' kopers' sturen; ik vind dat ik andere kijkers mag laten langs komen omdat zij ook recht hebben om hem te bekijken. en als zij hem willen voor 450 euro meer dat hij dan naar de mogelijke kopers gaat.

of dat ik nu al een bericht stuur; goh we hadden snelle verkoop afgesproken en nu is dit niet echt snelle verkoop dus vind ik dat de 450 euro, niet in zijn recht staat...

de andere kijkers willen morgen komen

sassefras

Re: Paard verkopen > regels voor verkoper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:54

Nee dat lijkt mij niet redelijk, paard wordt gekeurd, dinsdag woensdag, donderdag, je bent daar mee akkoord gegaan en lijkt mij ook een normale en nette manier van zakendoen. dan moet je dat niet afspreken. punt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:55

Dat mág je sturen :j kans is groot dat je als antwoord krijgt: succes met de verkoop (dat ze dus afhaken).
Toevoeging: bij een dergelijke afspraak had ik handgeld gevraagd :j

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 23:55

de andere kijkers willen morgen komen, en morgen beslissen en waarschijnlijk ook een klinische keuring maar voor het geld wat ik vroeg. niet voor 450 minder.

we waren op 450 euro minder gekomen omdat ze zeiden snelle verkoop (weekend weg)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:56

Met kopen van mijn paard, heb ik ook gezegd dat de koop alleen doorging bij goedkeuring. Imo niet meer dan normaal. Zij hadden ook al een ander bod staan, maar omdat zij ook bij mij een beter gevoel hadden hebben ze die mensen on hold gezet tot de keuring en dus het definitieve aankoopmoment.

Over die €450,- minder, ja dit is geen inladen en weg... dus of je de deal zo moet houden is wel de vraag. Maar als mij als koper gezegd zou worden niet te wachten tot keuring, zou ik de koop maar gewoon afblazen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:57

Maar: wat is nu je grootste struikelblok? Ik heb het idee dat je helemaal niet in zee wilt met de mensen die geweest zijn... zo niet, afkappen, ik zoek verder, en klaar...

sassefras

nou en dan altijd commentaar op malifide handelaars, jij ziet 450 meer aan komen en dat heb je liever zo te zien, van mij mocht je hem houden :+

MissBmx

Oftewel je wil zo snel mogelijk van het paard af.Degene wie het meest bied en het paard zo snel mogelijk meeneemt is de nieuwe eigenaar.
Het liefst ongekeurd meenemen want weinig dierenartsen keuren in het weekend.
Het is toch heel normaal dat je even moet wachten.Anders had jezelf de keuring van te voren al moeten laten doen zodat je de papieren had kunnen overhandigen

Ik zou als koper al mijn vraagtekens hebben als iemand zo snel van zijn paard af wil en niet eens een keuring wil afwachten

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:01

juneexx schreef:
de andere kijkers willen morgen komen, en morgen beslissen en waarschijnlijk ook een klinische keuring maar voor het geld wat ik vroeg. niet voor 450 minder.

we waren op 450 euro minder gekomen omdat ze zeiden snelle verkoop (weekend weg)

Ik zou nog even afwachten of deze mensen dan ook daadwerkelijk jou paard gaan kopen, voor het zelfde geldt willen hun nog meer van de prijs af hebben, of vinden ze je paard toch niet wat ze zochten.
Zodra je daar morgenavond antwoord op hebt stuur je die andere mensen gewoon een bericht, dat je van de verkoop afziet, omdat je er toch niet zo'n goed gevoel bij hebt.

Maar dan ben je wel zeker dat je hem verkocht hebt.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:01

het paard is ookal gekeurd, afgelopen december nog.. maar ze willen overkeuren.
ik verkoop hem wegens redenen thuis, hij staat niet in de weg. maar ja het geld kan ik goed gebruiken in deze tijd.

de andere kijkers zijn particulieren en 2 meiden die een paardje zoeken waarvoor ik hem verkoop
L?M niveau recreatie

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:03

Als hij toch niet in de wegstaat wat maken die 3 dagen dan uit.
Bij goedkeuring verkocht is toch de afspraak.
Dat is geen reserveren, dat is gewoon een deal en geduld hebben tot de da tijd heeft

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:05

omdat ik in die 3 dagen ook 450 euro meer zou kunnen hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:06

Maar weet je dat zeker? Weet je zeker dat hun niet af gaan dingen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:07

Dan had je geen deal moeten sluiten.
Je hebt al een akkoord.Balen maar dan had je gewoon niet zo snel moeten zakken met de prijs.
Helaas had je dat geduld niet

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:09

Straks zijn het ook mensen met streken die onder valse voorwendselen bij je staan en als ze er zijn komt de werkelijke aap weer uit de mouw............. Moeilijk zo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:10

Ik vind dit een beetje vies, ze hebben interesse, willen hem graag hebben maar gun ze ook de kans om hem te keuren.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:12

Let er op dat je ze in ieder geval zelf de da laat bellen. Anders heb jij straks de rekening.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 00:16

Wat ik mij afvraag staat er ook wel al iets op papier ?
betalen zij de keuring of jij ?
En dat het bedrag ook vast staat en ze niet met een kleine opmerking aangeven nog minder te willen betale .

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:19

ik ben akkoord gegaan dat ze hem dit weekend mee namen. daarna kwamen ze ermee dat ze na het weekend wilde keuren. dus zei ik prima maar andere mogen nog komen. en dat mag niet van hen. omdat ik denk dat ze weten dat andere er wel de normale prijs voor willen geven.

de andere kijkers hebben al aangegeven om de normale prijs te betalen.

Jjuni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 00:22

er staat niets op papier, ook geen deal ook geen afspraken.
dit is mondeling gezegd en via facebook heb ik nog duidelijk gezegd dat ik hem niet vast hou en andere wil laten komen kijken, maar toen werd mij dus duidelijk verteld dat dat niet de gang van zaken is, en zei ik enkel ah oke..
& ze zeiden dat zij de keuring betalen

ik ben inderdaad wat overhaastig geweest maar ik ben nou eenmaal erg snel zenuwachtig in zulke gevallen