Maureen95 schreef:Jeetje wat vervelend zeg!Ik hoop voor je dat je hem terug kan kopen en dat hij alsnog een fijn huisje gaat krijgen...
Jaa thanks! Wil jij hem niet?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beatje schreef:En wat ga je dan doen?Nar de verkoper gaan en zeggen ik ontbind de koop hier je geld en de pony mee terug?Als zij dan nee zeggen ,moet je er een zaak van gaan maken waarmee best de kans is dat je die verliest.Je hebt het over mondelinge afspraak,maar je hebt ook geen bewijs dat de pony idd niet voor eigen gebruik is gekocht.Ga je het geld betalen voor een rechtszaak?
Minoes schreef:Maureen95 schreef:Jeetje wat vervelend zeg!Ik hoop voor je dat je hem terug kan kopen en dat hij alsnog een fijn huisje gaat krijgen...
Jaa thanks! Wil jij hem niet?
Goof schreef:Die garantie heb je anders ook niet. Je loopt bij iedere koper het risico dat hij doorverkocht wordt.
Laat het gaan.
Minoes schreef:Goof schreef:Die garantie heb je anders ook niet. Je loopt bij iedere koper het risico dat hij doorverkocht wordt.
Laat het gaan.
En piepen om niks? Het is wel een dier uit vlees en bloed waar je om geeft. Als ik hem zelf verkoop weet ik tenminste waar hij terecht komt, en anders vinden we hem waarschijnlijk nooit meer terug.
Minoes schreef:Goof schreef:Die garantie heb je anders ook niet. Je loopt bij iedere koper het risico dat hij doorverkocht wordt.
Laat het gaan.
En piepen om niks? Het is wel een dier uit vlees en bloed waar je om geeft. Als ik hem zelf verkoop weet ik tenminste waar hij terecht komt, en anders vinden we hem waarschijnlijk nooit meer terug.
Laat het gaan.
. Als je door deze situatie tot de conclusie zou komen dat het je toch te veel aan het hart gaat om te verkopen zou ik er wel werk van maken misschien maar om hem opnieuw te verkopen, is het wel heel veel gedoe zonder garantie dat je er eigenlijk iets op vooruit gaat.
)Minoes schreef:Dat kan niemand garanderen. Maar dat neemt niet weg dat een handelaar zijn pony sneller zal verkopen zonder het te laten weten dan een particulier dit zal doen. En daarbij dus het feit dat ze niet eerlijk zijn geweest. Daar zit ik het meeste mee. Ik hecht veel waarde aan rechtvaardigheid. Ik voel me nogal bedonderd. (Paardenwereld...)
Het belangrijkste is uiteraard dat de pony goed terecht komt.
Minoes schreef:Dat kan niemand garanderen. Maar dat neemt niet weg dat een handelaar zijn pony sneller zal verkopen zonder het te laten weten dan een particulier dit zal doen. En daarbij dus het feit dat ze niet eerlijk zijn geweest. Daar zit ik het meeste mee. Ik hecht veel waarde aan rechtvaardigheid. Ik voel me nogal bedonderd. (Paardenwereld...)
Het belangrijkste is uiteraard dat de pony goed terecht komt.
Minoes schreef:Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat jullie het oke vinden dat mensen liegen.
Het is wel een levend dier waar het om gaat, als ik deze situatie wist had ik hem überhaupt niet aan hen verkocht. Je wilt tenslotte het beste voor je dier.
En aannames, het verhaal werd out of the blue veranderd. Dan gaat er bij iedereen een belletje rinkelen.