Voor het eerst met de trailer weg...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Re: Voor het eerst met de trailer weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:24

Tuurlijk gaat het lukken! Veel plezier op rit, en dat er nog maar velen mogen volgen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:26

Succes, je kan het! :D En geniet van je rit!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:32

Hey dan heb ik je gister gesproken op t leersumse veld! Ging goed toch :)
Heel veel plezier vandaag! Heerlijk van genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:32

Tip voor de toekomst: een camera in je trailer. Je leert heel snel zien hoe je paard reageert op je rijstijl en die kan je dan aanpassen. Wat het verkeer achter me denkt als ik traag een bocht in ga kan me geen zak schelen.

Ik stond te trillen van stress bij mijn eerste rit met paard in de trailer en nu rij ik gemiddeld 4x/week met de combi. Al doende leert men. Komt goed, geniet ervan straks!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:38

Succes en veel plezier :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:50

Komt best goed
Ik rij altijd als een oud wijf heb lak aan wat er achter me gebeurt. Ze wachten maar.

Rij al 10 jaar met een trailer en paard maar hoe gewoon het autorijden ook is zodra die trailer er achter hangt veranderd mijn rijstijl.

Gewoon gaan genieten vandaag komt allemaal best goed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:01

Is het goed gegaan allemaal.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:33

Hee allemaal, het ging supergoed vandaag :) tijdens 't rijden op bochtige en hobbelige weggetjes voelde ik haar wel bewegen en stampen, maar op de snelweg stond ze er rustig in. De bosrit zelf was helemaal top en paard kon daar ook lekker ontspannen lopen, iets wat ze thuis op buitenrit ook lang nog niet altijd doet! Ben dus echt heel blij met hoe het vandaag gegaan is!

Helemaal ontspannen in de trailer was ze niet hoor, ze heeft bijvoorbeeld niet gegeten van het hooi en de wortels die ik had neergelegd. Hoop dat dit beter wordt naarmate we dit vaker gaan doen.

Kon zelf tijdens het rijden goed rustig blijven ook. Komende vrijdag gaan we weer op pad, ditmaal voor 'n heel weekend en 1,5u rijden erheen. Kan er nu wel een stuk meer naar uitkijken dan eerder ;)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 20:35

En wat grappig en toevallig dat ik je daar gesproken heb muppetmayo.. Vandaag dan waarschijnlijk ook of niet? :p

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:39

Lekker kilometers gaan maken en als je moet passen en meten met steken, mag je er gewoon een eeuwigheid over doen. Je hebt dat rijbewijs vast niet zomaar gekregen.
Ik had destijds ook stress, ben eerst leeg gaan rijden. Eerste keer met mijn paard vond ik ook spannend, maar net als bij jou viel het me mee.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:41

Fijn dat t zo goed gegaan is! Gewoon vaker doen komt echt goed :)
Je hebt me wel zien lopen denk ik.. met die haflinger, ik was samen met een arabiertje ;)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:51

Hai TO, ik snap het. Ik ben 2 maanden geleden ook voor het eerst met pony op pad gegaan met mijn trailer. Klotsende oksels maar het ging helemaal prima!

Wat ik heb gedaan is op een industrieterrein 2 keer goed oefenen met achteruit inparkeren. Daar zag ik nl zo tegenop. Dat heeft heel goed geholpen.
Verder gewoon goed voorbereid en ruimschoots op tijd van huis gaan.
Onze pony staat voor een stoplicht altijd wat onrustig te trappen, dat is momenteel mijn enige klotsende-oksels-momentje nog ;-)

Komt goed, geniet er van. Zo cool om zelf met jouw paardje op pad te zijn *\o/*

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:52

Oh ik was nogal mosterd.... fijn dat het zo goed gedaan is!