Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Appelmoose schreef:Misschien de belangrijkste regel is dat de regels voor iedereen gelden. Geen uitzonderingen en een consequente stalhouder die ingrijpt als de regels toch worden geschonden.
Appelmoose schreef:Misschien de belangrijkste regel is dat de regels voor iedereen gelden. Geen uitzonderingen en een consequente stalhouder die ingrijpt als de regels toch worden geschonden.
eilleen333 schreef:Jessica007 schreef:Wat ik zelf graag als regel zou willen is dat de mest en haren na het poetsen gelijk opgeruimd moeten worden. Nu is het vaak zo dat er pas wordt geveegd als degene helemaal klaar is. Maar onderwijl dat zij dan aan het rijden zijn loop ik telkens door hun troep heen en weer. Dus eerst vegen en dan rijden
Dat zou inderdaad de regel worden, maar dan wel dat je de kruiwagen of emmer met zooi even mag laten staan. De mesthoop zit achter de stallen, en ik laat mijn paard niet onbeheerd vast staan. Maar een kruiwagen die dan eind van de dag geleegd wordt kan prima bedenk ik me net.
De binnenbak is 12x20. Met meerdere rijden lukt wel, maar longerend niet meer helaas.
vonneke schreef:eilleen333 schreef:
De binnenbak is 12x20. Met meerdere rijden lukt wel, maar longerend niet meer helaas.
In een baan van 12x20 kun je nog niet met 1 persoon rijden...
eilleen333 schreef:Appelmoose schreef:Misschien de belangrijkste regel is dat de regels voor iedereen gelden. Geen uitzonderingen en een consequente stalhouder die ingrijpt als de regels toch worden geschonden.
Inderdaad! Al zal dat niet meevallen.
Heb een aantal regels gehoord waar ik het totaal niet mee eens ben.
Ik vraag me ook heel erg af hoe dat in de praktijk gaat. Zij zijn bv erg van natuurlijk bekappen. Maar kan je mij verbieden ijzers te gebruiken (zelf heb ik ze dan ook niet, maar het idee)? Of een bepaalde bekapper of dierenarts te nemen?
Ik krijg een beetje het "je doet het zoals ik het wil" gevoel, maar het is en blijft mijn paard. Is dat op meer stalen zo? Op mijn oude stallen mocht je gewoon doen en laten wat je wilde op dierenmishandeling na. Maar niemand die zich bemoeide met je ijzers, bit, zadel, manier van rijden oid.
eilleen333 schreef:Bedankt voor de tips tot zo ver!!
Ik heb wat stallingsovereenkomsten van andere bedrijven opgezocht, en daar ook al een hoop nuttigs uitgehaald. Het is even de vraag of de plannen van de stalhouder realistisch zijn.
- Zo willen ze bv volpension aanbieden, en vrijwel alle paarden staan in een groep in een paddock paradise. Maar hoe regel je dan dat elk paard toch 1 of 2 keer per dag zijn brokjes krijgt? Daar ben je dan toch eindeloos mee bezig?
- Er komen in totaal een stuk of 15 pensionklanten. Met 1 kleine binnenbak, een normale buitenbak met goede bodem en licht, een roundpenn en fantastische uitrijdmogelijkheden. Maar met regen op zondagmiddag kan je maar met 1-2 mensen in de binnenbak. Hoe zorg je dat niet altijd dezelfde de (binnen)bak bezet houdt?
vonneke schreef:ik ken meerdere (sport)stallen waar je paard niet in de groep mag lopen als het achter ijzers heeft. Heel begrijpelijk ook want als hij daarmee een ander een klap tegen de knieen geeft is het leed niet te overzien.
Maar verder bepaal je volgens mij wie je als smid of veearts neemt...
Peetstap schreef:Citaat:nooit paarden alleen achterlaten op de wei of in de paddock als je jouw paard weghaalt. Ook niet voor heel even.
Hoe ga je dat uitvoeren in de praktijk en wat is de gedachte erachter ?
Peetstap schreef:Citaat:nooit paarden alleen achterlaten op de wei of in de paddock als je jouw paard weghaalt. Ook niet voor heel even.
Hoe ga je dat uitvoeren in de praktijk en wat is de gedachte erachter ?