Nare sfeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Nare sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:02

Vast wel zichtbaar want die speldenknopjes uit de film zijn vermoed ik nogal duur :P
En je zult hem wel wat strategisch op moeten kunnen hangen.

Creahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:17

Wat betreft een verborgen camera sta ik zelf niet achter.
Ik heb niks te verbergen voor mijn klanten en dit wil ik ook absoluut niet.
Ik denk dat als ik ze achteraf vertel dat ik verborgen camera's had ze absoluut niet blij zijn en ik begrijp dat helemaal.

Vanavond is er een overleg inclusief bijrijders, ze konden allemaal.
Ben erg benieuwd hoe dat verloopt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:30

Veel succes. Ben ook erg benieuwd. Ben duidelijk, ook in de regels. Het zijn wel klanten en feedback krijgen is ook belangrijk, maar het is wel jouw terrein en jij bepaalt wat er wel/niet gebeurd of door de beugel kan en niemand anders.
Camera-bewaking is bij ons niet meer dan normaal, dat was op mijn vorige stal zo en op mijn huidige stal ook. Ik vind dat juist een veilig gevoeg geven en niet dat ik gecontroleerd wordt. Als iemand een 'gecontroleerd' gevoel krijgt dan heeft die wat te verbergen naar mijn idee....

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:44

Creahorse schreef:
Wat betreft een verborgen camera sta ik zelf niet achter.
Ik heb niks te verbergen voor mijn klanten en dit wil ik ook absoluut niet.
Ik denk dat als ik ze achteraf vertel dat ik verborgen camera's had ze absoluut niet blij zijn en ik begrijp dat helemaal.

Vanavond is er een overleg inclusief bijrijders, ze konden allemaal.
Ben erg benieuwd hoe dat verloopt.

Succes! Breng het positief, vertel dat er recent een aantal dingen zijn gebeurd waarvan je bang bent dat deze een negatieve invloed hebben op de sfeer op stal. En begin daarna over de regels, het waarom van die regels en het mogelijke cameratoezicht. Begint iemand tegen te stribbelen, wees dan duidelijk, maar ga niet mee in die persoon zijn/haar negativiteit. Wat hier al eerder is gezegd, wie niks te verbergen heeft, heeft ook niks te vrezen van cameratoezicht.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:02

Ik sta ook klein met 3 andere paarden en 3 bijrijders. Gelukkig nog niet zoiets meegemaakt maar snap dat erg rot is als er een vervelende sfeer hangt. Ben erg benieuwd hoe het gaat vanavond en hopelijk komt de fijne sfeer weer terug!!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:46

Hoe is het gesprek gegaan? Goede afspraken kunnen maken?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:50

Ik ben ook erg benieuwd naar het gesprek!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:46

Maureen95 schreef:
Ik zou juist even niet dat bord ophangen en alleen de camera. Als er weer iets gepikt wordt weet je gelijk wie het gedaan heeft :)

Het is toch juist de bedoeling dat er niet meer gestolen wordt? Beetje jammer dat er tussen deze klanten en bezoekers blijkbaar iemand zit waarbij dat afgedwongen moet worden, maar als het niet meer gebeurt is het probleem toch opgelost? Ik gok dat de schuldige zich na het gesprek en het feit dat er een camera opgehangen wordt puur vanwege zijn/haar gedrag zich al voldoende schaamt. En als dat niet zo is loopt diegene vanzelf wel een keer tegen de lamp, al dan niet door de camera.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:01

Bij ons was dreigen met het ophangen van een camera al voldoende om wangedrag te stoppen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:03

Heel benieuwd hoe dit afloopt. Hoe ging het gesrek TS?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:21

Toen er bij ons op het bedrijf werd gestolen ( moest iemand van het personeel wezen, maar wie was de grote vraag) zijn er ook camera's opgehangen en is er niemand hiervan op de hoogte gesteld. Nadat de dader bekend was, is deze gewoon opgepakt door de politie. Degene heeft het nog wel geprobeerd om eronderuit te komen door de wet op privacy, maar dat is degene niet gelukt.
Puur omdat het een winkel betrof en daar sws al een melding staat over camera's. Dus dat ze die opeens ergens anders ook hadden opgehangen maakte niets uit.

Dus als je bv bij de stallen normaal gesproken camera's hebt hangen (bordje op het hek met melding) kan je er zonder problemen eentje zonder te melden extra ophangen.

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:42

Goed dat jullie camera's hebben aangeschaft, jammer dat het zo moet. Hopelijk is het overleg goed verlopen!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:12

Hoe is de sfeer nu TS? Heb je een update?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:27

Qua camera toezicht gelden er regels, en die zijn er niet voor niets. Op juridisch gebied doen leken vaak bijzondere uitspraken. Dat zal absoluut goed bedoeld zijn maar in veel gevallen pertinent fout. Bij twijfel doe je er goed aan een jurist te raadplegen. Wat voor het ene geval opgaat kan in het andere geval anders zijn.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:04

Wat de bijrijder betreft, ik zou de eigenaar er toch nog is duidelijk op aanspreken dat bepaald gedrag/niet naleven van regels er voor zorgt dat jij de bijrijder toegang ontzegt.

Ik heb tegen mijn bijrijders heel duidelijk de regels op stal aangegeven en daar ook bij vermeld dat als ik klachten krijg van de stalhouder over hen het bijrijden gelijk klaar is, ongeacht hoe leuk, lief en aardig ze verder zijn.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:12

TS reageert niet echt meer. Ben wel benieuwd hoe het gesprek gelopen is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:22

En anders eigen kasten laten aanschaffen ipv een open ruimte, gebeurt op veel plekken, is wel rommeliger als iedereen een andere kast heeft maar als je nu geen budget hebt om alles aan te schaffen is dat wel een (tussen) oplossing

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:31

Beetje laat, maar alleen een bordje cameratoezicht zou ook al kunnen helpen. Zou voldoende "schrik" kunnen veroorzaken, als mensen denken dat ze gefilmd worden gedragen ze zich toch anders.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:45

Alleen zit je dan met een probleem als er dan toch nog iets gestolen wordt. Dan gaat de rest van de pensionklanten er van uit dat er nu eindelijk een duidelijke dader is, maar dan blijken er toch geen beelden te zijn.

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:17

Daar heb je wel gelijk inderdaad

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:23

Mousmous schreef:
Als ik de bijrijder continu aan moest spreken, was bij mij de maat al vol. Niet meer welkom en jammer voor eigenaar van het paard, die kan er in meegaan of ook wieberen.

Nou precies dit.

Creahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 07:58

Sorry voor mijn late reactie.
Afgelopen periode door omstandigheden niet online kunnen komen.

Het gesprek met alle klanten en bijrijders is goed verlopen.
De veranderingen werden positief opgenomen en er waren geen scheve gezichten.
Toch hebben mijn man en ik de klanf + bijrijder die de regels aan haar laars lapte even apart genomen om hun aan te spreken op haar gedrag.
Ook aangegeven dat dit de laatste waarschuwing is en als het nogmaals gebeurd wij de klant verzoeken te stoppen met de betreffende bijrijder of een andere stal te gaan zoeken.

We hebben geleerd duidelijker onze "grenzen en regels" aan te geven omdat dit anno 2017 blijkbaar noodzakelijk is.
Jammer dat het zo moet want dit is niet hoe wij het graag zouden doen maar voor nu is alles opgelost en is de sfeer tot nu toe weer gewoon fijn.

Klanten zijn overigens gewoon op de hoogte van de camera toezicht.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:05

Lauren186 schreef:
Beetje laat, maar alleen een bordje cameratoezicht zou ook al kunnen helpen. Zou voldoende "schrik" kunnen veroorzaken, als mensen denken dat ze gefilmd worden gedragen ze zich toch anders.

Ja hoor! Wij hadden zo'n oude camera (die het niet meer deed) en een bordje "Lachen, u bent in beeld!" opgehangen. Er waren ineens veel minder incidenten, minder rommel, e.d...

Lauren186

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:05

SETEFURII schreef:
Lauren186 schreef:

Ja hoor! Wij hadden zo'n oude camera (die het niet meer deed) en een bordje "Lachen, u bent in beeld!" opgehangen. Er waren ineens veel minder incidenten, minder rommel, e.d...

Ondertussen hard om gelachen zeker? :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:07

Het is bijzonder hoe een mens zich sociaal gedraagt als hij het idee heeft dat(n)iemand hem ziet.