Paard adopteren met contract van privepersoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Re: Paard adopteren met contract van privepersoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:31

Naja ligt er aan wat die voorwaarden zijn. Als dr iets in staat van " x krijgt paard A ter beschikking. als wij vinden dat x niet goed voor A zorgt halen wij paard A terug"
Dan zou ik niet akkoord gaan want zo iets kan je ruim zien. Want als jij het paard drie x pee dag hooi geeft en zij vinden dat ie onbeperkt moet hebben kunnen ze al zeggen haal hem terug want hij word niet goed verzorgd

Ik zou er op staan om het paard te kopen voor symbolisch bedrag en dat zo ook op papier te zetten.
Ook moet je uitkijken met als ze het paard terug willen kopen voor het zelfde bedeag als jij het niet meer ziet zitten. Stel dat jij buiten de gewone verzoring veel kosten maakt. Bvb veel wedstrijden rijd waardoor het paard veel verbeterd qua niveau en zij willen het paard terug halen voor die zelfde 10 euro en verkopen hem daarna verder zou dat heel zuur zijn. (zoi niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:48

Zolang jij het paard niet koopt, heb jij weinig te vertellen in een contract..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:57

Ik vind het heel raar. Persoon kan er niet meer voor zorgen, jij draait op voor alle kosten dus ook dierenarts, hoefsmid en kliniek mocht er iets ernstigs gebeuren?
Waarom verkoopt ze hem niet aan jou. Dan heb je ook alle kosten.
Ik vind het linke zaak

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 09:02

Ik zou het ook niet doen. Kopen of niet.. Anders is de kans op gedoe en eventueel veel verdriet mij te groot.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 20:15

Ik denk dat die persoon bang is dat het paard toch doorverkocht wordt als handel. Dat soort nare dingen lees je heel vaak.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 08:54

Voor de helft omdat beide partijen dan daadwerkelijk evenveel zeggenschap hebben over het paard. Als dat is wat je wilt bereiken is dat een goede manier. Daarnaast moet er natuurlijk wel vastgelegd worden wie voor welke kosten opdraait. Maar zomaar verkopen zal dan iig niet gaan, de andere eigenaar heeft daar aan ook feitelijk zeggenschap over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 09:12

Je hebt dit paard straks als het ware in bruikleen dan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:44

Heb er toch vanaf gezien, teveel onzekerheid.