Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
IHN schreef:ik zit met een klein dilemma. Ik heb een paar pensionklanten (vrouw stond vorig jaar op mijn erf of ze haar paarden mocht stallen, inmiddels staat haar vriend hier ook). Gaat i.p. prima. Ik verdien er niet veel op, want zij betaald 100 per maand per pony en hij 130. De paarden hebben een inloopstal en 24/7 hooi tot hun beschikking. (Momenteel gaat er 80 per week aan hooi door).
IHN schreef:Laatste tijd gaat het echt goed. Ze helpen goed mee (wat ook afgesproken was, maar ze vonden eerst dat ik best meer kon doen, want ze betaalden genoeg. Ik heb ze toen een aantal adressen gegeven van stallen waar voor 200 euro alles gedaan werd maar paarden met geluk een paar uurtjes buiten kwamen..toen was het rustig.
IHN schreef:Net voor ik terugliep hoor ik mensen...bijrijdster van stalklant met haar moeder. Ik schoot een beetje uit mijn slof want ik schrok me rot.
IHN schreef:1e vraag: ben ik raar als ik niet wil dat "vreemden" hier maar hooi gaan geven? En sowieso zonder aankondiging het erf op lopen? Ik heb gezegd dat ik sowieso van haar wil horen dat er mensen komen voor haar paard. Straks gebeurt er iets en heb ik het gedaan.
IHN schreef:2e vraag: 1e paasdag komt mijn familie eten. Kan ik het maken om aan te geven dat ik die dag pas vanaf 15 uur mensen op het erf wil? (Paarden verzorg ik natuurlijk gewoon). Ik wil gewoon even in alle rust samen kunnen zijn met mijn familie.
IHN schreef:3e vraag: ik heb meerdere malen aangegeven dat ik wil dat sigarettenpeuken in een asbak gedaan worden. Een asbak hebben ze nu meegenomen, gebruiken ze ook, maar nog steeds vind ik sigarettenpeuken in de rijbak en op het erf. Ik overweeg nu om aan te geven dat er alleen nog achter het huis gerookt mag worden (de kinderen zien het dan ook niet want ik vind het sowieso geen goed voorbeeld en ze roken nu ook tijdens het longeren bijv. en een peuk wordt dan algauw aan de kant gesmeten). En dat, wanneer ik nog een keer ergens een peuk vind er op het hele erf een rookverbod van kracht wordt? Ik haat het echt als er gerookt wordt maar ieder zijn ding...alleen ben ik er echt flauw van dat ik die vieze peuken ook nog op moet ruimen.

Heb je ze echt nodig? Gewoon opzeggen, opheffen en niet meer aan beginnen... 
pol013 schreef:Ik vind dat je geen onredelijke eisen stelt. Maar het was wel veel handiger geweest als je dit soort dingen vooraf goed had doordacht en besproken. Nu zijn zij al gewend aan bepaalde zaken en erger jij je al aan dingen.
in de kont... sommige dingen moet je leren door trail and error... En niks is in steen gegraveerd dus als een aantal dingen niet lijken te werken, kan je toch altijd iets veranderen?
. Zijn dan ook dingen die allemaal meespelen...als ik er niks mee van doen had was het ook anders, maar iedereen vind ook maar dat je peuters altijd leuk moet vinden en ik vind dat gewoon niet als ik rust wil. O jeetje...ik begin nu echt te zeiken
. Ik heb berichtje inmiddels verstuurd..nog geen reactie op gehad. karijn schreef:Eerlijk gezegd vind ik het wel weer zo netjes dat de bijrijdster dan met haar moeder komt als ze met een volwassene bij jou moet zijn. Dus ja, je zeikt.![]()
Het gaat er dus om dat jullie van beide kanten elkaar nog wat beter moeten informeren. Dan heb je ook geen irritaties achteraf.
.
.
jiperdepip schreef:Ik vind de tijden met paas echt onzin , ze zitten niet bij je aan tafel en ik neem aan dat ze gewoon hun ding doen . dat jij je aan meerdere dingen stoort heeft in mijn ogen niets te maken met het bedrag wat ze betalen . Ik snap goed dat je niet altijd je pensionklanten om je heen wilt maar je moet niet op alle slakkenzout strooien .
Heb jij er nu echt zon last van al zouden ze er zijn als jij aan je paas tafel zit ? of is dat meer jou gevoel ?