Trailer trekker op grijs kenteken, waaraan voldoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:40

cp112 schreef:
Afhankelijk van de lengte van de auto mag er absoluut geen achterbank in zitten.

De enige auto's die dat wel mogen qua lengte zijn de amerikanen (dodge en ford) maar dat zijn dan ook echt bakbeesten.

Dat is dus regelrechte bullsh*t! Er zijn bosjes auto's die legaal een achterbank hebben en toch grijs kenteken, zoals de Land Rover Defender 130, VW Transporter, Citroën Jumper en nog zo een wagonlading aan niet te grote Europese autootjes waarbij dat kan.

Enne, om het even breed te trekken, alle Diesel 4x4's van gaspedaal.nl:
http://www.gaspedaal.nl/zoeken.html?mer ... max=&schd=

Verbaas je over de keuze........

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:35

ikke schreef:

Da's mooi, maar ik zie me nog geen paardentrailer trekken met en peugeot partner en ook een dacia Duster lijkt me te licht.

ëén belangrijke tip; koop NOOIT een TATA, tenzij je een vervente knutselaar bent. Ik heb er een gehad en die heeft meer bij de garage gestaan dat dat ik er in gereden heb. LandWind zou ik ook niet doen.

Echte 4x4's koop je van Toyota, Landrover, Nissan, Mitsubishi en eventueel Hyundai of Isuzu

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:36

ikke schreef:
cp112 schreef:
Afhankelijk van de lengte van de auto mag er absoluut geen achterbank in zitten.

De enige auto's die dat wel mogen qua lengte zijn de amerikanen (dodge en ford) maar dat zijn dan ook echt bakbeesten.

Dat is dus regelrechte bullsh*t! Er zijn bosjes auto's die legaal een achterbank hebben en toch grijs kenteken, zoals de Land Rover Defender 130, VW Transporter, Citroën Jumper en nog zo een wagonlading aan niet te grote Europese autootjes waarbij dat kan.

En dat mág dus niet.
Onze hilux zat ook een achterbank in. Maar voor grijs kenteken mag het simpelweg niet.

hoogendroog

Re: Trailer trekker op grijs kenteken, waaraan voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:42

Als je een Galopper kunt kopen, zeg ik doen! Wij hebben er al jaren 1 en ik wil niet meer anders. Super auto, ligt als een huis op de weg, trekt super (ook 2 paarden in de trailer uit de blubber). Met gladheid verander je even de gearing en rijden maar. Echt een heerlijke auto!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:43

cp112 schreef:
En dat mág dus niet.
Onze hilux zat ook een achterbank in. Maar voor grijs kenteken mag het simpelweg niet.

Er zijn genoeg bestelwagens met grijs kenteken die een dubbele cabine hebben (en wat toegestaan is).
Staat ook op de site van de belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... inrichting

Bij bestelauto met dubbele cabine (staat dat er max 1 extra rij stoelen geplaatst mag zijn).
Je moet dan wel genoeg laadruimte overhouden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:22

cp112 schreef:
ikke schreef:

En dat mág dus niet.

Ja, daar noem je ook een gribus-auto op!
Dat is voor NL echt de meest waardeloze zooi die Toyota ooit gemaakt heeft, precies om de reden die je beschrijft en het is ook nagenoeg de enige auto die met dat probleem zit, niet in de laatste plaats omdat Toyota er maar een versie van bouwde (in Afrika wordt je doodgegooid met die Hilux).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:33

Wij hebben geen achterbank nodig. Dus voor ons de ideale auto. Niet stuk te krijgen dat kreng. TOP auto

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:51

Volvo XC90 op grijs, of er één importeren en zelf laten ombouwen tot grijs. Hoef je geen BPM af te rekenen.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:57

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:30

pjotrg schreef:
Voor "jonge" Volvo's kijk op http://www.usedvolvo.nl

P.S. een Volvo met 300K op de teller wordt gezien als "jong"

Of kijk in Duitsland, inclusief BPM bijtelling scheelt het op gelijkwaardige auto ruim € 10.000,-.
En als je hem op grijs kunt zetten, scheelt het dus nog veel meer.
Familielid heeft het onlangs gedaan met auto uit 2014. Daarvoor had ie het 9 jaar geleden gedaan met een volvo, die heeft ie toen wel laten ombouwen, meende dat het ombouwen toen rond € 1000,- kostte.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 19:50

Ik heb sinds een week een 15jaar oude Hyundai Santa Fe op grijs kenteken gescoord! Ding had slechts 125.000 op de teller. Benzine auto met lpg tank. Ligt als een huis op de weg en trekt heel goed. Mag op papier 2200 trekken maar ik heb 1350 nodig, dus lekker ruim!

Heel complete auto voor weinig geld!

Jullie bedankt voor de tips, hier liep ik min of meer tegenaan en na wat info over lpg ingewonnen te hebben, de gok maar gewaagd. Doordat ik zzper ben, kan deze via de youngtimer regeling op de zaak, heel lage wegenbelasting dus goedkoop rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:51

daffodil schreef:
Ik heb sinds een week een 15jaar oude Hyundai Santa Fe op grijs kenteken gescoord! Ding had slechts 125.000 op de teller. Benzine auto met lpg tank. Ligt als een huis op de weg en trekt heel goed. Mag op papier 2200 trekken maar ik heb 1350 nodig, dus lekker ruim!

Heel complete auto voor weinig geld!

Jullie bedankt voor de tips, hier liep ik min of meer tegenaan en na wat info over lpg ingewonnen te hebben, de gok maar gewaagd. Doordat ik zzper ben, kan deze via de youngtimer regeling op de zaak, heel lage wegenbelasting dus goedkoop rijden.

Hopelijk blijft ie dan ook een beetje heel; het is niet de simpelste auto als het om onderdelen gaat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 22:59

Dat hoop ik uiteraard ook! Maar zijn ze slecht te krijgen die onderdelen? Ding is toch lang genoeg op de markt lijkt mij, wordt ook nog steeds gemaakt toch of is dat geen graadmeter?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:03

daffodil schreef:
Dat hoop ik uiteraard ook! Maar zijn ze slecht te krijgen die onderdelen? Ding is toch lang genoeg op de markt lijkt mij, wordt ook nog steeds gemaakt toch of is dat geen graadmeter?

De naam wel, maar de onderdelen van 15 jaar geleden hebben niet meer zoveel te maken met de onderdelen van nu.