Laarzen hebben rijbroek verpest, rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Laarzen hebben rijbroek verpest, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:58

Misschien nog een drastische oplossing wat bij ons altijd helpt. Verdund chloor op de vlekken smeren en dan direct in de wasmachine doen. Niet te vaak doen, maar absoluut weer wit!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 21:21

Iedereen bedankt voor de reacties! Ook de tips om het weer wit te krijgen! Gaan de Steradent morgen halen! :)

Ik ben dit niet gewend, tenminste niet dat de vlekken er niet meer uit te krijgen zijn en ik heb onder tussen al heel wat wedstrijden gereden. Moet ik wel zeggen dat ik altijd betere laarzen heb (De Niro bijvoorbeeld) waar het eigenlijk niet gebeurd. En indien het wel gebeurt ik het er uit kan wassen. Ik rijd al heel wat jaren met bruin tuig maar nooit gehad, zelfs niet als we echt zeiknat geregend waren dat we het er niet uit kregen.

Het gaat om Lipica laarzen, en vooral de houding van het bedrijf, de klantvriendelijkheid gaat ontzettend de mist in. Daar baal ik nog het meest van...

Daarbij, zelfs al zit het tijdens het rijden onder mijn laars loop ik de hele dag met zo'n broek rond. Het is geen gezicht dat je met 3 oranje/bruine vlekken rond loopt.

Iedereen bedankt voor de reacties, en we gaan de steradent eerst eens proberen!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:29

Ah, Lipica, dat verbaast me niets. Ik dacht er al aan toen ik je verhaal las. Andere ervaring maar ook totaal slecht(e) (service).

Voor de vlekken idd steradent, succes ermee!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 07:32

Ik heb die vlekken gehad met bruine laarzen van Petrie en juist niet met bruine laarzen van Lipica.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 08:05

Ik heb even op de site gekeken en daar staat toch duidelijk dat je geen garantie hebt bij het afgeven?

Citaat:
Binnen de schoenenbranche zit er op het volgende geen garantie

– Lakleer, verzoolde schoenen, ritsen, schoenen gewassen in de was- of vaatwasmachine.
– Lederen schoenen van bijvoorbeeld (of met) raffia, elastiek, textiel, linnen of (kunst)zijde.
Afgeven van schoenen (afhankelijk van de persoon).
– Kunst of imitatieleer (heeft andere eigenschappen dan echt leer)
– Stoffen schoenen.
– Schoenen met een bovenzijde van dierlijk haar (imitatievellen). Haren kunnen door normaal gebruik uitvallen.
– Uitdroging/scheuren van leer, leer droogt namelijk uit als deze niet op de juiste manier of te weinig word onderhouden.

Ik lees dit ook bij meerdere grote schoenenmerken. Op garantie zul je denk ik dus geen recht hebben. Bij andere merken zul je dus denk ik dezelfde reactie krijgen.

Hopelijk gaat het er met de steradent uit!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:10

Afhankelijk van de persoon? Is dat niet gek?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:11

antje_vip schreef:
Afhankelijk van de persoon? Is dat niet gek?

De een zweet harder dan de ander vermoed ik?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:17

Dat is toch hetzelfde als met spijkerbroeken.. dat kan nou eenmaal afgeven.. daar staat dan vaak een waarschuwing bij 'pas op kan afgeven op lichte kleuren'. Ik vrees dat het een gevalletje pech gehad is. (Blijft natuurlijk zuur, helemaal als ze totaal geen moeite doen om excuses te maken oid).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:19

In dit geval: pick your battles en zie beide problemen als losstaande dingen.

Dat van je rijbroek ga je niet winnen. Heel vervelend, maar leer kan afgeven en daar zal de fabrikant niet verantwoordelijk voor willen zijn. (onder het mom van "leer is een natuurproduct, kan afgeven").
Ik zou mijn energie steken in het schoon krijgen door bovengenoemde middeltjes.

Jouw rits moeten ze gewoon oplossen, laars is duidelijk te krap aangemeten. Daar zou ik wel een punt van maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:26

Tja, ik ben van mening dat wanneer je 500 euro aan een paar rijlaarzen uitgeeft dat het leer zo goed is behandelt dat het niet afgeeft bij een beetje zweet. Ook al krijgt ts niets vergoed, ik vind dit ronduit slechte service. Natuurlijk geven leren producten wel eens af maar mijn kinderen reden altijd met Königs laarzen en nog nooit ook maar enige verkleuring gehad terwijl die ook regelmatig zeiknat van het terrein kwamen.