Regels inentingen paspoort vol

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: Regels inentingen paspoort vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 07:28

Bij mijn merrie is de dierenarts ook gewoon verder gegaan op de lege vellen voor overige entingen.
Op wedstrijd hoef ik mijn paspoort nooit te laten zien gelukkig. Heb haar ergens in de tussentijd over laten schrijven naar een ander stamboek dus heb er nu nieuwe vellen bij en het ziet er nogal ongeorganiseerd uit zo.
In het midden van het paspoort alle entingen vanaf 2016 en achterin alles van daarvoor.
Dus mijn tip, gewoon lekker verder enten op de lege vellen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:42

O moet vanavond eens even gaan controleren. Die van mij is 21 en ik vermoed dat we het vel al lang en breed vol hebben.
Zou zomaar kunnen dat we wel al op de volgende pagina verder zijn gegaan zonder dat te zien.

Ik rij wel nog wedstrijden dus hoop maar dat het goed is.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:56

Als je geen wedstrijden meer rijdt zou ik gewoon verder schrijven op de andere pagina's. Heb ik indertijd ook gedaan bij onze ouder wordende pony.
De DA had er geen enkel probleem mee.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:50

Mijn KNHS paspoort is ook al een poosje vol op de influenza pagina's. Paard was inmiddels met wedstrijdpensioen, dus dierenarts stelde zelf voor om verder te gaan op de "andere dan influenza" pagina's.
Dat doen we dus al weer een paar jaar.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 11:27

Toch maar even de KNHS gebeld.
Moet een inlegvel in en kost €21,20
Dat ga ik maar doen.
Vorig jaar liep hij nog in de sport en ik wil geen gedoe dat hij niet meer kan starten kmdat het paspoort niet goed is ingevuld

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:46

Hier met een paard werd ook gewoon verder gegaan op het vel van overige inentingen. Nog nooit een jury moeilijk over gedaan. Blz. was al half vol toen een da een keer die regel doorkraste (van overige inentingen en er dus alleen nog influenza stond) en lekker bot zei 'zo nu is het weer goed'. :+

Lijkt me niet dat er ooit een jury over gaat vallen, bespaar jezelf lekker het geld en de moeite zou ik zeggen. Daarnaast mogen ze je niet weigeren om te starten (met de nieuwe regels) maar zou je het dan alsnog in orde moeten maken binnen een bepaalde tijd...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 11:52

Hier ook een volle pagina, DA heeft de pagina voor de andere entingen gebruikt, krabbel erbij gezet en klaar. Geen problemen mee

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-17 13:06

Anders vraag ik het ook nog wel even na bij de dierenarts wat hun ervaringen er mee zijn.
Zou idd wel weer geld en moeite besparen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:57

ik moet je wel zeggen dat ik hem niet meer uitbreng in de sport! wellicht is het met wedstrijden wél verplicht om iets officieels te hebben, zeggen de reglementen daar niks over ??

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:42

Heb het vanavond eens bekeken. Wij zijn ook gewoon verder gegaan op de volgende pagina. Paard wordt wel nog op wedstrijden uit gebracht.
Ga er geen werk van maken hoor. Durf de gok wel te nemen.
KWPN houd er dus nog geen rekening mee dat hun paarden zo gezond oud kunnen worden :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:33

Als je nog wedstrijden rijdt, zou ik het gewoon lekker officieel doen en een extra inlegvel voor 20 euro erin laten zetten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 13:18

sorry te hard geroepen :o
De nieuwe bladzij met regels voor de entingen gaan niet verder na de oude entingregels maar er zit gewoon een nieuw gedeelte paspoort bij.
Is ook extra dik nu.
Na bladzij 36 begint hij weer op bladzij 5.
Moet nu wel opletten dat de DA het goed invult.
Dus niet bij overige entingen maar in het nieuwe gedeelte
Laatst bijgewerkt door Rivjenn op 24-05-17 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:28

Ze moeten sowieso je naam wijzigen als hij niet op jou naam staat, dat zijn ze tegenwoordig verplicht, het NRPS deed dat gratis en de verzendkosten waren ook minder dan 10€.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 13:37

Somebitch schreef:
Ze moeten sowieso je naam wijzigen als hij niet op jou naam staat, dat zijn ze tegenwoordig verplicht, het NRPS deed dat gratis en de verzendkosten waren ook minder dan 10€.

Zie mijn gewijzigde post.
Ik vond idd de verzendkosten wel vrij pittig

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:26

Ah gelukkig zitten ze er wel in! Bij mij ook, de oude entingen achterin en de nieuwe midden in. :) maar die verzendkosten zijn idd belachelijk...

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:33

Heb ik vorigjaar ook gehad, is er een heel nieuw deel achter het originele paspoort gezet. Is paardlief geent heb de dierenarts hem ook bij overige entingen in het originele deel gezet |o dat word dus niet overal zomaar geaccepteerd want daar hoort t niet. Dus idd even goed opletten dat ze in het nieuwe deel ingeschreven worden!