Jillsil schreef:Men nemen iemand met een vrachtwagen rijbewijs en een vrachtwagen
Lang leve Tinder
En die arme knul denkt nu dus dat hij je kon versieren omdat hij zulke mooie ogen heeft?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
renee16 schreef:WoW daar schrik ik wel van dat lage laadvermogen! Die wagentjes worden gewoon voor 2 paarden verhuurd!
Goed om zoiets te lezen zeg, je zou onwetend gewoon zo een wagentje huren.. er gebeurd iets en je bent niet verzekerd! Kun je ook nog de kosten voor de reparatie van het wagentje gaan vergoeden aan de (oneerlijke? Onwetende?) verhuurder.
viola schreef:Silver_Fox schreef:En ja dan mag je natuurlijk het laadvermogen niet overschrijden, maar als de wagen gemaakt is om twee paarden te vervoeren zou dat geen probleem moeten zijn.
Maar daar zit hem juist wel vaak het probleem. Met twee grote paarden plus spullen en personen kom je vaak toch over dat gewicht heen.
Celiien schreef:Maar even serieus.. twee paarden plus spullen en toebehoren en mensen Zit he zo aan 1600kg (met wat ruimte. Dan heb je nog maar 1900kgvoor je constructie...
Silver_Fox schreef:@cissy Ja dat is gewoon schofterig om als twee paards te adverteren, ik had het ook niet over dat specifieke wagentje maar over de regels in het algemeen
Jillsil schreef:Ik vind het meer service als een bedrijf duidelijk naar mij is. Dus als ik de vraag stel of ik met die vrachtwagen 2 paarden en spullen kan vervoeren met mijn B rijbewijs dat zij dan precies uitleggen hoe dat zit. Qua gewicht etc. Zoals hierboven allemaal wordt omschreven.

ikke schreef:Silver_Fox schreef:@cissy Ja dat is gewoon schofterig om als twee paards te adverteren, ik had het ook niet over dat specifieke wagentje maar over de regels in het algemeen
Wat dacht je van een vierpaards met 900kg laadvermogen? Dat was een wagen met 12 ton toegestane massa.
Nee, dat zuig ik niet uit mijn duim; die heeft op Marktplaats gestaan!
vierminipaards Silver_Fox schreef:ikke schreef:Wat dacht je van een vierpaards met 900kg laadvermogen? Dat was een wagen met 12 ton toegestane massa.
Nee, dat zuig ik niet uit mijn duim; die heeft op Marktplaats gestaan!
Waaat, daar snap ik helemaal niets vanvierminipaards
Jillsil schreef:Cococo schreef:Ik ben wat dat betreft van mening, als ik het zelf niet weet, wil ik weten hoe het zit.
Dus ga googlen tot ik het heb uitgezocht.
Alleen het jammere daarvan is weer dat je op Google vaak verschillende antwoorden gaat vinden. En wat is er dan waar.
ikke schreef:renee16 schreef:WoW daar schrik ik wel van dat lage laadvermogen! Die wagentjes worden gewoon voor 2 paarden verhuurd!
Goed om zoiets te lezen zeg, je zou onwetend gewoon zo een wagentje huren.. er gebeurd iets en je bent niet verzekerd! Kun je ook nog de kosten voor de reparatie van het wagentje gaan vergoeden aan de (oneerlijke? Onwetende?) verhuurder.
Nou nee, JIJ bent, als chauffeur, altijd verantwoordelijk voor de belading van je auto.
Je dient dus zelf te weten wat je paard en alle spullen wegen om te bepalen of er voldoende laadvermogen is.
De verhuurder MOET echter alle info aanleveren die noodzakelijk is voor veilig rijden met de auto.

... ikke schreef:renee16 schreef:
Heb even het kenteken nagetrokken op http://www.rdw.nl, die wagen mag wereldschokkend 850kg laden!!
fransje23 schreef:Bizar dat ze het dan gewoon verhuren als 2-paards..
Staat overigens op de site heel cryptisch: ruimte voor 2 paarden en laadvermogen wordt niet genoemd. Bij de trailer dier er onder staat hebben ze het laadvermogen wel vermeld.