Vrachtwagen(tje) huren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:24

Jillsil schreef:
Men nemen iemand met een vrachtwagen rijbewijs en een vrachtwagen :D

Lang leve Tinder *\o/*

En die arme knul denkt nu dus dat hij je kon versieren omdat hij zulke mooie ogen heeft? :') :')

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 14:03

Rex_Rolfo schreef:
Jillsil schreef:
Men nemen iemand met een vrachtwagen rijbewijs en een vrachtwagen :D

Lang leve Tinder *\o/*

En die arme knul denkt nu dus dat hij je kon versieren omdat hij zulke mooie ogen heeft? :') :')

_O- _O-

Goed idee! Daar had ik eerder aan moeten denken.

Carlijn101

Re: Vrachtwagen(tje) huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:49

WoW daar schrik ik wel van dat lage laadvermogen! Die wagentjes worden gewoon voor 2 paarden verhuurd!

Goed om zoiets te lezen zeg, je zou onwetend gewoon zo een wagentje huren.. er gebeurd iets en je bent niet verzekerd! Kun je ook nog de kosten voor de reparatie van het wagentje gaan vergoeden aan de (oneerlijke? Onwetende?) verhuurder.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:54

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:08

renee16 schreef:
WoW daar schrik ik wel van dat lage laadvermogen! Die wagentjes worden gewoon voor 2 paarden verhuurd!

Goed om zoiets te lezen zeg, je zou onwetend gewoon zo een wagentje huren.. er gebeurd iets en je bent niet verzekerd! Kun je ook nog de kosten voor de reparatie van het wagentje gaan vergoeden aan de (oneerlijke? Onwetende?) verhuurder.

Nou nee, JIJ bent, als chauffeur, altijd verantwoordelijk voor de belading van je auto.
Je dient dus zelf te weten wat je paard en alle spullen wegen om te bepalen of er voldoende laadvermogen is.
De verhuurder MOET echter alle info aanleveren die noodzakelijk is voor veilig rijden met de auto.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:11

viola schreef:
Silver_Fox schreef:
En ja dan mag je natuurlijk het laadvermogen niet overschrijden, maar als de wagen gemaakt is om twee paarden te vervoeren zou dat geen probleem moeten zijn.

Maar daar zit hem juist wel vaak het probleem. Met twee grote paarden plus spullen en personen kom je vaak toch over dat gewicht heen.

Celiien schreef:
Maar even serieus.. twee paarden plus spullen en toebehoren en mensen Zit he zo aan 1600kg (met wat ruimte. Dan heb je nog maar 1900kgvoor je constructie...

Dat ligt er toch maar net aan hoeveel de paarden wegen? Daarom zeg ik ook dat je het laadvermogen moet opzoeken en dan kan je best een schatting maken of al je paarden en spullen eronder zitten of niet, want we weten niet hoe zwaar de paarden van TS zijn. Het kan net zo goed om twee arabieren van 500 kg gaan, dan zit je echt niet met spullen en twee personen aan 1600kg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:26

Het laadvermogen van dat wagentje is slechts 850 kg had Ikke opgezocht. Dat is maar 1 Arabier geen 2

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:30

@cissy Ja dat is gewoon schofterig om als twee paards te adverteren, ik had het ook niet over dat specifieke wagentje maar over de regels in het algemeen

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:00

Dit geld voor aanhanger https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... ekken.aspx

En het max gewicht wat voertuig incl. lading mag zijn is 3500 kilo ( vooropgesteld dat de auto de lading wettelijk gesproken kan hebben.

Ik zag inderdaad ook vrachtwagens staan, van bv 95 euro pd....ik moet zeggen, dan zou ik doorsparen en een trailer kopen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 21:21

Ik vind het meer service als een bedrijf duidelijk naar mij is. Dus als ik de vraag stel of ik met die vrachtwagen 2 paarden en spullen kan vervoeren met mijn B rijbewijs dat zij dan precies uitleggen hoe dat zit. Qua gewicht etc. Zoals hierboven allemaal wordt omschreven.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:30

Silver_Fox schreef:
@cissy Ja dat is gewoon schofterig om als twee paards te adverteren, ik had het ook niet over dat specifieke wagentje maar over de regels in het algemeen

Wat dacht je van een vierpaards met 900kg laadvermogen? Dat was een wagen met 12 ton toegestane massa.
Nee, dat zuig ik niet uit mijn duim; die heeft op Marktplaats gestaan!

Jillsil schreef:
Ik vind het meer service als een bedrijf duidelijk naar mij is. Dus als ik de vraag stel of ik met die vrachtwagen 2 paarden en spullen kan vervoeren met mijn B rijbewijs dat zij dan precies uitleggen hoe dat zit. Qua gewicht etc. Zoals hierboven allemaal wordt omschreven.

Ik ben ook van mening dat men daar duidelijk in zou moeten zijn. Maar als ik al zie wat voor antwoorden ik krijg bij specifieke vragen rondom de koop van een wagen, dan heb ik niet veel vertrouwen in de antwoorden van verhuurders.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:59

Ik ben wat dat betreft van mening, als ik het zelf niet weet, wil ik weten hoe het zit.
Dus ga googlen tot ik het heb uitgezocht.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 06:15

Cococo schreef:
Ik ben wat dat betreft van mening, als ik het zelf niet weet, wil ik weten hoe het zit.

Alleen het jammere daarvan is weer dat je op Google vaak verschillende antwoorden gaat vinden. En wat is er dan waar.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:09

@Jillsil en @ikke, ja dat komt omdat veel mensen de regels niet goed begrijpen, omdat ze vrij verwarrend zijn. Met betrekking op aanhangers bijv, dat kon mijn autorij instructeur me niet eens uitleggen, want ik vroeg natuurlijk meteen of ik met een trailer kan rijden of niet.
Veel mensen denken "Het moet onder de 3.500kg zijn, dus als ik er minder in stop dan kan het wel met rijbewijs B," maar zo werkt het niet.
Daarom kijk op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-antwoord want daar staan alle officiele regels op en je kunt het ze ook nog vragen :)

Ga je met de paarden op vakantie?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:14

ikke schreef:
Silver_Fox schreef:

Wat dacht je van een vierpaards met 900kg laadvermogen? Dat was een wagen met 12 ton toegestane massa.

Waaat, daar snap ik helemaal niets van :') vierminipaards

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:30

Silver_Fox schreef:
ikke schreef:

Waaat, daar snap ik helemaal niets van :') vierminipaards

Nou dat bijvoorbeeld, maar ik vroeg me toch ook wel af waar die 11ton materiaal dan zat. Deze was niet terug gekeurd vanaf 16 ton of zo.
Standaard zit zo'n wagen in de orde van 7 a 8 ton leeg, rijklaar.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:31

Jillsil schreef:
Cococo schreef:

Alleen het jammere daarvan is weer dat je op Google vaak verschillende antwoorden gaat vinden. En wat is er dan waar.

Die van de RDW, en als je het niet helemaal snapt ga je kijken naar sites die het uitleggen.
Ik had al wat sites die het eenvoudiger uitlegden.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:51

@ikke ja dat is helemaal niet logisch..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:00

ikke schreef:
renee16 schreef:

Nou nee, JIJ bent, als chauffeur, altijd verantwoordelijk voor de belading van je auto.
Je dient dus zelf te weten wat je paard en alle spullen wegen om te bepalen of er voldoende laadvermogen is.
De verhuurder MOET echter alle info aanleveren die noodzakelijk is voor veilig rijden met de auto.

Nou IK niet, want ik ga het wagentje helemaal niet huren ;)

Maar, ik kan me echt wel voorstellen dat er mensen zijn die zo een wagentje huren die helemaal niet op de hoogte zijn van dit maximale gewicht. Ts, vraagt het heel verstandig na.. Maar denk dat vele hier niet eens bij stil staan, dat er een max. gewicht aan zit waardoor deze wagentjes (deze meeste dan) helemaal niet geladen kunnen worden met 2 paarden.

Ik heb dit wagentje vaak genoeg verhuurd zien worden aan mensen, die vast niet bewust met een overladen wagentje rond rijden. Onbewust daarentgen -O- ...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:29

ikke schreef:
renee16 schreef:

Heb even het kenteken nagetrokken op http://www.rdw.nl, die wagen mag wereldschokkend 850kg laden!!

Bizar dat ze het dan gewoon verhuren als 2-paards..

Staat overigens op de site heel cryptisch: ruimte voor 2 paarden en laadvermogen wordt niet genoemd. Bij de trailer dier er onder staat hebben ze het laadvermogen wel vermeld.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:57

ik volg de rest alleen maar.

en de verhuurders spreken vaak alleen maar voor hun portemonee.
zij moeten gewoon ook de boete en andere gevolgen niet dragen bij een eventuele controle,dus waarom zouden ze je er ook op wijzen?

geen idee in nl,maar in belgie,mag je bv niet meer verderrijden als je overladen bent.
dus los het dan maar op.
+ de boets per kilo overgewicht zijn echt giga.

ook ik zou zoiets nooit huren voor 2 paarden.
volgens mij zit je met 2 grote pony's + bagage + 2 personen al over het toegestane gewicht.

edit,het kan allemaal hoor.
mijn eerste trailer,was ik bv ook dik in de zak gezet(eigen schuld,ook onwetend).
ze hadden de trailer gerenoveerd.
allemaal goed en wel.
ik kocht dat ding,bleek ik nog 300 kg laadvermogen over te houden....2 paardstrailer.... -O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:20

Ik ben zo iemand die op wedstrijd wel eens vraagt aan zo'n ruiter met een vrachtwagentje wat dat mooie karretje dan mag laden. 10 vd 10 stoppen er gewoon twee paarden in. Kijk je dan op kenteken bij RDW is iedereen in overtreding. Maar controleren door bijv politie heb ik zelden gezien.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:19

toch gebeuren die controles hoor.

ik ken al meer dan 1 iemand die met vrachtwagentje en inhoud naar een weegbrug mocht rijden onder begeleiding van de politie.

het is maar of je zelf het risico wil nemen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:29

Een aantal maanden terug was hier in het dorp algemene controle op auto's + aanhangers ivm rijbewijzen, gewichten en verzekeringen. Wij hebben in een straal van niet eens 5km al 2 weegbruggen: die van douane en die van het keuringscentrum. De ene ligt vlak aan een nationale weg van Brussel naar Gent (N9), de ander pal naast een afrit van de autostrade (E40).
Vorige week ook controle op de baan van de wegenbelasting. Had je voor 1 voertuig de zaken niet in orde = verbod op verder rijden. Ook al was het voertuig waar je mee rondtufte wel OK.
En bij overbelading of eender wat is het inderdaad ter plekke aan de kant en regel maar dat je thuis raak. Én iemand met het geschikte rijbewijs voor je overbeladen voertuig als dat nodig is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:04

fransje23 schreef:
Bizar dat ze het dan gewoon verhuren als 2-paards..

Staat overigens op de site heel cryptisch: ruimte voor 2 paarden en laadvermogen wordt niet genoemd. Bij de trailer dier er onder staat hebben ze het laadvermogen wel vermeld.

Bijna alle B wagentjes zijn te zwaar/mogen niks laden... ook die van de grotere producenten :j
Daarom heb ik toen der tijd zo vreselijk veel geld neer moeten tellen voor een kloppend exemplaar waar de hele opbouw bestond uit carbon, aluminium en glasvezel om het gewicht laag te houden, maar dit zijn dure materialen. Wagen is inmiddels verkocht, maar ook de persoon die hem van mij kocht had met haar vorige wagen het zelfde probleem gehad... dat ze de paarden langs de snelweg eruit kon gaan halen omdat ze niet meer verder mocht ivm een te zwaar beladen wagen.

Daarbij komt ook nog eens dat veel wagens op kenteken worden gezet, en daarna pas de opbouw erop gaat... waardoor er ook nog eens geen snars klopt van wat er op je kenteken staat.
Dan denk je dus dat het mag, wordt je gewogen kan je alsnog de hele boel uitladen. :(:)
Wat ik heb gedaan? Wagen naar een weegpunt gereden samen met de fabrikant, en gekeken of het klopte.