Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessabo schreef:Laibadji schreef:Wij doen dit ook. In 2 paardstrailer moeder en dochter (bwp) vervoeren met een grote stang vooraan en een grote stang achteraan. Nog nooit problemen gehad!
OK, nog eentje met een goede ervaring hiermee. Maar wat ik dan net bedenk: hoe laad je ze dan uit? Grote stang erachter weghalen en er is geen weerstand meer ... dus willen ze er beide misschien wel tegelijk uit. Gelukkig moet ik zowel paard als pony bijna de trailer uit drukken dus dat zal wel meevallen en je bent natuurlijk ook met z'n 2-en dus eentje kan voorin bij de paarden blijven staan als de klep los gaat ... maar hoe doen jullie het?
Janine1990 schreef:Ik bedoel dat ze ook prima kunnen omdraaien met dat tussenschot hoor.
Echt, ik zou kijken wat er tijdens de rit gebeurt. Althans, nog steeds niet duidelijk of je een camera hebt of niet... Maar alle andere dingen leiden zeer waarschijnlijk tot symptoombestrijding van het werkelijke probleem.
Tessabo schreef:Dus jij hebt er zelfs 3 samen in een 2paards (?) trailer gehad? Kleinere ponies neem ik dan aan, maar als dat zonder problemen gaat/ging dan geeft dat toch moed

Tessabo schreef:Laibadji schreef:Wij doen dit ook. In 2 paardstrailer moeder en dochter (bwp) vervoeren met een grote stang vooraan en een grote stang achteraan. Nog nooit problemen gehad!
OK, nog eentje met een goede ervaring hiermee. Maar wat ik dan net bedenk: hoe laad je ze dan uit? Grote stang erachter weghalen en er is geen weerstand meer ... dus willen ze er beide misschien wel tegelijk uit. Gelukkig moet ik zowel paard als pony bijna de trailer uit drukken dus dat zal wel meevallen en je bent natuurlijk ook met z'n 2-en dus eentje kan voorin bij de paarden blijven staan als de klep los gaat ... maar hoe doen jullie het?
Tessabo schreef:@Dennis: dat ziet er gewoon gezellig uit zo samen op de trailer. Mooi dat het kan.
Ik heb wel gedacht dat het voor een groot paard wel anders is: ponies zijn kleiner dus hun zwaartepunt ligt ook lager, hebben dan minder last van de bewegingen van de trailer ... Of zou die redenering niet kloppen? Onze D-pony staat wel heel rustig in z'n eentje op de trailer, is ook kleiner dan mijn paard.
kon ook niet met eeen ander erbij, omdat ze echt die ruimte nodig had. In de vrachtwagen ging weer wel, achterstevoren dus betere balans