Een vriendin van mij had dit ook met haar paard, jaren lang gehad. Tot op een bepaald moment voor een andere reden het dier volledig werd onderzocht en hij een tumor op zijn evenwichtsorgaan had zitten. Dit verklaarde alles. Ik zeg niet dat er een tumor op zit, maar het zou te maken kunnen hebben met zijn evenwichtsorgaan.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 15-03-17 20:03
Ik zou als eerst de stang een gat naar voren zetten zodat hij minder op en neer kan lopen. Oornetje op met muizen in de oren. Dit blijft gewoon zitten door het halster. Eventueel met folie het raam beplakken is ook nog te proberen.
ikke
Geplaatst: 16-03-17 13:29
Mis ik toch weer een puntje: hoe smooth kun je de trailer door het verkeer loodsen???
Als het inderdaad alleen geluid en/of zicht is, dan zijn hier de juiste tips al genoemd.
Misschien vreemd gedacht, maar ik kan mij ook voorstellen dat hij het raar vond, dat jij er bij kwam staan. Ik heb een heel nuchter paard, maar dat zou iets zijn, wat zij niet snapt.
Natuurlijk begrijp ik, dat hij al onrustig was op de trailer en dat je er daarom bij bent gaan staan. Maar dit zou van onrust angst kunnen maken, in mijn ogen. Persoonlijk zou ik eens starten met de trailercamera en kijken wat er gebeurt als je er niet bij staat. En ik weet niet, wat voor trailer je hebt? Maar schot dwars wil ook nog wel eens fijner zijn voor ze, omdat ze dan makkelijker hun balans vinden.
Gezien het feit, dat hij wel zo de trailer oploopt, lijkt echte angst mij niet het geval. Meestal laten ze zich dan ook moeilijker laden.
We gaan nu eerst zelf oefenen met een oornetje op, evt proppen in zn oren. De ruimte tussen de stangen wat korter maken. En met onze oude ruin ernaast.
Als dit niet gaat helpen, willen we er iemand bij gaan halen. Alvast super bedankt voor de hulp!
xmarliez
Geplaatst: 16-03-17 17:21
Ik zou sowieso naast een oornetje ook de trailer helemaal dicht maken. Dus klep/zeil omlaag, raampjes dicht klappen etc. Als je in een trailer staat is het geluid echt enorm en als ze dan ook nog alles voorbij zien komen doordat het achterklepje open is kunnen ze daar erg onrustig van worden. Een rustig paard er naast kan ook goed helpen, sommige paarden moeten echt 'leren' om in de trailer te staan en de normale dingen te doen zoals rustig hooi eten etc.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 16-03-17 20:23
Het zou kunnen dat het paard een negatieve associatie met vrachtwagens heeft. De pony van mijn dochter reageert ook op elke vrachtwagen/busje. Dat is gekomen door een vrachtwagen die het nodig vond om me te snijden waardoor ik een noodstop moest maken. Pony is gevallen en sindsdien reageert ze dus. Het wordt met de tijd wel steeds beter. Ze slaat nu alleen nog met het hoofd terwijl ze in het begin met 4 benen van de grond sprong.
Mijn paard heeft dit ook op een 2 paards trailer met tussenschot, schot eruit en probleem opgelost. Nog wel wat stress en in bachten heeft ze het nog moeilijk maar ze staat voor de rest wel rustig...