Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
060606 schreef:Vraag hem volgende week ook even waarom hij een wormenkuur heeft gegeven als de test nog niet uitgevoerd is. Ik vind dit namelijk een nogal vreemde gang van zaken. Zeker als jij in december nog ontwormd hebt.Hij heeft mest gepakt om te testen op zand en eventueel wormen. Dit was gratis dit moment zei hij. Hij heeft een wormenkuur gegeven.
060606 schreef:geerke schreef:Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is
Ik had in december al ontwormd. Daarbij kan ik alleen aan wormen kuren komen als ik mest onderzoek laat doen. Of kan het ook anders? Liever ontworm ik meermaals in het jaar omdat ze 24/7 in een weiland staan en het mest niet weg gehaald word. Wel word er soms gewisseld naar andere weides. Maar wat de dierenarts vertelde blijven wormen als bloedwormen ed gewoon bestaan in de wei, ook na een winter, om vervolgens een seizoen later gewoon weer verder te gaan?
Dorien66 schreef:060606 schreef:Vraag hem volgende week ook even waarom hij een wormenkuur heeft gegeven als de test nog niet uitgevoerd is. Ik vind dit namelijk een nogal vreemde gang van zaken. Zeker als jij in december nog ontwormd hebt.Hij heeft mest gepakt om te testen op zand en eventueel wormen. Dit was gratis dit moment zei hij. Hij heeft een wormenkuur gegeven.
geerke schreef:Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is
Een enting zou nog tot daar aan toe zijn, maar de rest zou ik zelf niet zo snel doen.geerke schreef:Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is
geerke schreef:Tussen 1 en 31 december zit een hele maand, wij weten niet wanneer het paard de kuur gekregen heeft. Daarbij vind ik het gewoon een beetje bizar dat je alvast gaat behandelen als je ook test (en de uitslag dus niet afwacht). Waarom dan testen? Als je het kennelijk al gezien hebt? Die vraag kan en mag toch gesteld worden? Maar goed, laten we het topic niet vervuilen.Dorien66 schreef:Vraag hem volgende week ook even waarom hij een wormenkuur heeft gegeven als de test nog niet uitgevoerd is. Ik vind dit namelijk een nogal vreemde gang van zaken. Zeker als jij in december nog ontwormd hebt.
dat is juist een hele goede gang van zaken,die dierenarts heeft het paard gezien en een beetje dierenarts kan wel inschatten aan hoe het paard oogt of er wormen inzitten of niet.
December is bijna drie maanden geleden,alleen de pramox is zolang werkzaam.
Dorien66 schreef:Geerke schreef:Tussen 1 en 31 december zit een hele maand, wij weten niet wanneer het paard de kuur gekregen heeft. Daarbij vind ik het gewoon een beetje bizar dat je alvast gaat behandelen als je ook test (en de uitslag dus niet afwacht). Waarom dan testen? Als je het kennelijk al gezien hebt? Die vraag kan en mag toch gesteld worden? Maar goed, laten we het topic niet vervuilen.
dat is juist een hele goede gang van zaken,die dierenarts heeft het paard gezien en een beetje dierenarts kan wel inschatten aan hoe het paard oogt of er wormen inzitten of niet.
December is bijna drie maanden geleden,alleen de pramox is zolang werkzaam.
pillow schreef:geerke schreef:Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is
Betaal jij echt €70,00 voor een visite Ik €28,00,
Kuggur schreef:geerke schreef:.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.
Troost je, je bent niet alleen. De meeste bokkers hebben geen benul van de bedrijfsvoering van een da praktijk en de kosten die daaraan verbonden zijn.