Dierenarts rekening..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheminee

Re: Dierenarts rekening..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:56

Mijn bloed onderzoek ( uitgebreid) koste ook 250 euro.. een potje medicatie tikt ook snel aan en dam nog wat onderzoekt kosten.. klinkt niet gek

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:09

060606 schreef:
Hij heeft mest gepakt om te testen op zand en eventueel wormen. Dit was gratis dit moment zei hij. Hij heeft een wormenkuur gegeven.
Vraag hem volgende week ook even waarom hij een wormenkuur heeft gegeven als de test nog niet uitgevoerd is. Ik vind dit namelijk een nogal vreemde gang van zaken. Zeker als jij in december nog ontwormd hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:32

060606 schreef:
geerke schreef:
Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is

Ik had in december al ontwormd. Daarbij kan ik alleen aan wormen kuren komen als ik mest onderzoek laat doen. Of kan het ook anders? Liever ontworm ik meermaals in het jaar omdat ze 24/7 in een weiland staan en het mest niet weg gehaald word. Wel word er soms gewisseld naar andere weides. Maar wat de dierenarts vertelde blijven wormen als bloedwormen ed gewoon bestaan in de wei, ook na een winter, om vervolgens een seizoen later gewoon weer verder te gaan?

je kunt gewoon in engeland wormkuren bestellen.Als je in december ontwormd hebt,de mest niet word weggehaald is bloedwormen het eerste waar ik aan denk.
Maar goed,paarden die mager worden,dof eruit zien en geen energie hebben denk ik als eerste aan een worminfectie,zeker met de mestonderzoeken die geen goed beeld geven.

Bloedwormen kom je erg moeilijk vanaf,dat is niet met 1 wormspuit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:34

Dorien66 schreef:
060606 schreef:
Hij heeft mest gepakt om te testen op zand en eventueel wormen. Dit was gratis dit moment zei hij. Hij heeft een wormenkuur gegeven.
Vraag hem volgende week ook even waarom hij een wormenkuur heeft gegeven als de test nog niet uitgevoerd is. Ik vind dit namelijk een nogal vreemde gang van zaken. Zeker als jij in december nog ontwormd hebt.

dat is juist een hele goede gang van zaken,die dierenarts heeft het paard gezien en een beetje dierenarts kan wel inschatten aan hoe het paard oogt of er wormen inzitten of niet.
December is bijna drie maanden geleden,alleen de pramox is zolang werkzaam.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:42

Ik vind het niet zo duur om eerlijk te zijn. Het kost hier al € 40,- als ze het erf op komen rijden. Uitgebreid bloedonderzoek is best prijzig en daarbij nog een PPID test, dan nog wormenkuur, vit. shot en de andere dingen die je noemt. Ik had dat zeker wel kwijt geweest, denk ik wel. Maar ik heb er wel altijd een gespecificeerde rekening bij.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:59

Ik vind het geen raar bedrag. De dierenarts zal er wel een verklaring voor hebben.
Een uitgebreid bloedonderzoek kan al flink in de papieren lopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:01

geerke schreef:
Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is

Qua prijs mijn gedachte. Tuurlijk is het een dure grap, maar er zijn een hoop dingen gedaan, en vind ik zo'n rekening nog niet zo gek, hoe pijnlijk hij ook is.... voorrijkosten, bloedafname kosten, kosten avn de injectie, mestonderzoek is hier 30, probiotica is niet goedkoop (en ook met een korting is het bij de DA duurder dan dat je op internet kan krijgen vaak), en bloedonderzoek vanaf 150 euro. Alleen tekorten was hier al boven de 100 euro en dan hebben ze nog niet eens naar de orgaan functies gekeken... Snap dat het zuur is, maar ik zou het volgende keer dan toch op papier willen hebben als je er zo over twijfelt.... Zou het sowieso zelf op papier willen hebben wat er precies is ingespoten en precies is gedaan :o Een enting zou nog tot daar aan toe zijn, maar de rest zou ik zelf niet zo snel doen.

Misschien alles wat is gedaan even voor jezelf opschrijven en de kostenopgave opvragen bij de dierenartsassistente? Wel opletten, ik heb ook klinieken gehad die (best stom vind ik) de kosten zonder BTW aangeven aan de telefoon. Niet heel netjes, maar gebeurd helaas wel vaker. Hier wel even specifiek om vragen.

verder betreft aansmeren: je stond er zelf toch bij? Dan kun je toch vragen, wat hij krijgt, waar voor het precies dient, en of je uitleg mag hebben of je er zelf wel achter staat?

Ik zit overigens in de randstad. Tja, bij een simpel kuchje met een fles medicatie gaat dat ook al snel naar de 150+ euro en is er nog geen naald in geweest bij wijze van.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:20

Toevallig een rekening binnen gekregen van koliek afgelopen week.
Is dan wel niet hetzelfde, maar toch.

55€ aan voorrijkosten!
Nakijken etc.
Dan een spuit met spierverslappers, pijnstilling etc.
Alle middelen bij elkaar gerekend in die spuit, koste me de spuit €90,-
Samen 145,-

Helaas maar waar.
330,- is veel geld, maar reken erop dat de spuit en "medicijnen" het duurst zijn.
Wel is een rekening handig, zonder rekening word t namelijk ook niet in t systeem gezet en mis je toch een deel patiëntendossier, mocht je dat ooit nodig zijn.

je kunt hem navraag doen en zeggen wat je vd assistente te horen had gekregen mbt kosten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:36

ik koop een flesje pijnstiller voor 30 euro....daar kun je heel wat keren uit halen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:39

Ik denk ook dat het bedrag wel redelijk klopt, maar dat het in het zwart ging vind ik wel heel gek!
Wel verschilt het per regio en dierenarts

Hier was ik voor 2 dagen dierenarts 428€ kwijt. Paardlief had een wond die helaas was gaan ontsteken, dus moest injecties met ab 2 dagen, voorrijkosten x2, en nog medicatie om de 3 dagen erna zelf te geven. Daarbij de wond nogmaals gereinigd. Is gelukkig heel mooi genezen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:59

geerke schreef:

Betaal jij echt €70,00 voor een visite Ik €28,00,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:02

ja,hij komt van 25 km verderop....en het is frankrijk,alles is hier duur.Behalve de belastingen zijn minder dan in n.l

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:16

geerke schreef:
Dorien66 schreef:

dat is juist een hele goede gang van zaken,die dierenarts heeft het paard gezien en een beetje dierenarts kan wel inschatten aan hoe het paard oogt of er wormen inzitten of niet.
Tussen 1 en 31 december zit een hele maand, wij weten niet wanneer het paard de kuur gekregen heeft. Daarbij vind ik het gewoon een beetje bizar dat je alvast gaat behandelen als je ook test (en de uitslag dus niet afwacht). Waarom dan testen? Als je het kennelijk al gezien hebt? Die vraag kan en mag toch gesteld worden? Maar goed, laten we het topic niet vervuilen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:34

Ik denk dat het bedrag ook niet vreemd is.

En het contant betalen, dat heb ik ook wel eens gehad maar dat was goedkoper omdat er geen administratiekosten bij kwamen. Ik denk dt dit ook in jouw geval is. Gezien er een bloedonderzoek gedaan wordt kan het niet eens zwart.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:37

Dorien66 schreef:
Geerke schreef:

Tussen 1 en 31 december zit een hele maand, wij weten niet wanneer het paard de kuur gekregen heeft. Daarbij vind ik het gewoon een beetje bizar dat je alvast gaat behandelen als je ook test (en de uitslag dus niet afwacht). Waarom dan testen? Als je het kennelijk al gezien hebt? Die vraag kan en mag toch gesteld worden? Maar goed, laten we het topic niet vervuilen.

Kan ook zijn dat de dierenarts gewoon aan de wettelijke eisen voldaan wou hebben, maar sowieso wou ontwormen omdat een mestonderzoek niet sluitend is, en het paard klinische verschijnselen vertoont passend bij een worminfectie. Er moet jaarlijks 1x mestonderzoek gedaan zijn van een paard om ontworming mee te mogen geven. Anders kan de DA bij een controle een hele fikse boete krijgen...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:47

pillow schreef:
geerke schreef:

Betaal jij echt €70,00 voor een visite Ik €28,00,

Ik betaal 42,- voor een visite. Alles in de omgeving zit ongeveer in die prijscategorie. 28,-is echt goedkoop.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:07

geerke schreef:
.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.

Troost je, je bent niet alleen. De meeste bokkers hebben geen benul van de bedrijfsvoering van een da praktijk en de kosten die daaraan verbonden zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:15

In België is 70 euro voor een visite ook niet zo heel gek hoor, zit wel veel verschil op.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:18

Ik ken geen 1 DA die in een rijtjeshuis woont en niet prive in een mooie wagen rijdt dus slecht hebben ze het niet.

Natuurlijk doen ze goed werk maar dat doet een verpleegkundige ook.

Er is wel degelijk een groot verschil per regio en zelfs per DA
Even simpel rondbellen kan een castratie van een hond tussen de 80 en 150 euro schelen.

Medicatie is vaak niet zo duur, tenminste niet op mijn afrekeningen .
Ook dat zal te maken hebben met welk farmaseutisch bedrijf ze in zee gaan.

Ik zit bij een grote praktijk en zelfs als ik contant betaal krijg ik altijd een afschrift met welke medicatie het dier gekregen heeft en wat er gedaan is.
Ook welke DA het dier behandeld heeft en alles gaat de computer in.

Voor mijn paarden vraag ik altijd naar 1 bepaalde DA omdat ik daar het meeste vertrouwen in heb en zij kent mijn dieren dus ook goed.

Verder moet je zelf natuurlijk ook slim zijn.
Als de paarden geent worden , laat ik mijn honden ook gelijk enten op het erf, scheelt ook weer extra kosten.
En bij het enten laat ik gelijk de tanden nakijken en zo nodig behandelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:26

Kuggur schreef:
geerke schreef:
.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.

Troost je, je bent niet alleen. De meeste bokkers hebben geen benul van de bedrijfsvoering van een da praktijk en de kosten die daaraan verbonden zijn.

Ze betalen natuurlijk ook meer belasting dan de gemiddelde arbeider...dus om veel over te houden moet je flinke rekeningen presenteren...maar goed,je bent niet verplicht een dierenarts erbij te roepen.Vermoed ook dat door de hoge prijzen redelijk wat dierenleed in de hand word gewerkt.Maar dierenartsen zijn dierenarts geworden omdat ze van dieren houden ....toch?Hiermee beweer ik niet dat ze het gratis hoeven te doen,maar zolang mijn dierenarts duurder is dan mijn gyn ben ik de draad een beetje kwijt...zij heeft trouwens ook een pand en dure echo apparatuur staan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:34

Als je werkelijk meent dat je gynaecoloog minder besteedbaar inkomen heeft dan je dierenarts vermoed ik dat je inderdaad "de draad kwijt bent" zoals je dat zelf uitdrukt. Ik denk eerder dat je het hele plaatje niet bekijkt.
Hoge dierenartskosten als reden voor dierenleed, daar ga ik liever niet op in; die hypothese is zo laag bij de gronds dat ik er te boos om wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:39

Ik weet wel zeker dat ik de draad kwijt ben....als ik humane ab haal voor mijn hond ben ik 2 euro kwijt.... Haal ik dat zelfde middel bij de da ...zonder hond dus consult ...kost datzelfde doosje mij 42 euro.Alleen staat er een hondenkop op.Maar dat ligt aan mijn IQ dat ik dat niet snap...het is natuurlijk heel logisch

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:40

Ik zie ook dierenartsen die zeker in het veulenseizoen geen leven hebben en 24/24 bereikbaar zijn. Ik ben trouwens een held in zieke beesten hebben op feestdagen. Zo is mijn DA es op Paasdag van een familiefeest ter ere van zijn papa's 80e verjaardag mogen afkomen omdat onze hond overreden was. Ik zie hem nog aankomen: in net pak, schortje erover, hond op onze eettafel en 3u lang heeft hij die zijn poten zitten hechten. 80 hechtingen links, 16 rechts, maar dat is wel verschrikkelijk mooi geheeld. Mijn moeder had geen cent over dues heeft hij een symbolisch bedrag gerekend.

Afgelopen kerstadg mocht ik een DA bellen voor een ziek paard, in de vrieskou, en die man stond er ook, weg van zijn familie en fijne avond.

Dat mag wel wat opbrengen vind ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:44

Daar heb je helemaal gelijk in,ik wil ook betalen .....vooral als ze de goede diagnose stellen en mijn paard niet inspuiten met een middel waarvan hij katsbevangen raakt...en natuurlijk dat kan gebeuren ,maar ook niet toegeven

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:50

Dat hoort toch bij het vak, werken op vreemde tijden?
Dat doet een gewone arts, verpleegkundige, mensen in de horica, tuinders, boeren enz toch ook en toch wil men voor dat bosje wortelen, dat pak melk ook de hoofdprijs niet betalen en krijgt lang niet iedere serveerder/ster een tip om het leuk te houden.

Ze hebben in de regel meer studie schulden door de lange studie en verantwoordelijk werk en dat mag best wel wat kosten maar rekenen met een vork hoeft ook niet.