Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zorro schreef:Citaat:Eigenaresse is flink geschrokken van de grote mond en agressieve houding die ze van de automobiliste kreeg, maar verder oké
het was ook nog een vrouw?! Op een of andere manier was ik er van uit gegaan dat het een man was, en vind ik de situatie nu nog erger
karijn schreef:Dat voorbeeld met de bus is er eentje die je van twee kanten kan zien. Jouw kant maar ook:
A. De chauffeur kan niets doen aan het lawaai van de bus.
B. Hij kan geen andere route kiezen
C. Hoe hard reed hij nog toen hij inhaalde? Voor een ruiter kan het al te hard zijn
D. De chauffeur mag redelijkerwijs verwachten dat de ruiter het paard onder controle heeft.
Bijzonder tragisch dat het in dit geval niet goed is afgelopen, begrijp me niet verkeerd maar ik vind dit soort verhalen altijd lastig beoordelen, omdat het eenzijdige emotionele karakter aanwezig is.
lolotjeh schreef:De bestuurder is schuldig zij niet omdat ze als bestuurder van langzaamrijdend voertuig (ja paard is een voertuig volgens de wet) langs de weg rijd. De auto bestuurder is schuldig wegens te hart rijden en roekeloos rijgedrag.
Polly schreef:lolotjeh schreef:De bestuurder is schuldig zij niet omdat ze als bestuurder van langzaamrijdend voertuig (ja paard is een voertuig volgens de wet) langs de weg rijd. De auto bestuurder is schuldig wegens te hart rijden en roekeloos rijgedrag.
Een paard is geen voertuig, hoe kom je daar in hemelsnaam bij?
xLes schreef:Een paard wordt in België inderdaad als voertuig aanzien en moet dus de geldende regels voor voertuigen hanteren (bvb op de rijbaan rijden). Krom want het is een dier, maar zo staat het dus in de wet.
MyHorseGirl schreef:Het is wettelijk geregeld dat auto's paarden met gepaste snelheid moeten passeren en met minimaal 2 meter ruimte er tussen. Als zijn autospiegel de stijgbeugel raakt (en het paard genoeg rechts liep) dan is de automobilist wat mij betreft fout.
Polly schreef:xLes schreef:Een paard wordt in België inderdaad als voertuig aanzien en moet dus de geldende regels voor voertuigen hanteren (bvb op de rijbaan rijden). Krom want het is een dier, maar zo staat het dus in de wet.
Volgens mij is het gebeurd in Nederland en hier valt en ruiter onder de bestuurdersMyHorseGirl schreef:Het is wettelijk geregeld dat auto's paarden met gepaste snelheid moeten passeren en met minimaal 2 meter ruimte er tussen. Als zijn autospiegel de stijgbeugel raakt (en het paard genoeg rechts liep) dan is de automobilist wat mij betreft fout.
Ik ken deze regel niet en verkeersregels zijn mijn vakgebied. Zou jij mij willen bijscholen en even willen laten zien waar je deze regel gevonden hebt??Spoiler:
Wat een bullshit komt er in dit topic voorbij, zou makkelijker zijn als mensen die niet weten waar ze het over hebben gewoon niks schrijven