Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Adrienne93 schreef:Ik ken hem persoonlijk niet, sterker nog nooit van gehoord, maar het is hier wel vlakbij.
Wil je de hoop eigenlijk niet ontnemen, maar voor zover ik weet gebeurt dat hier in de regio niet met de paarden... de handelaren hier in de omgeving kennende die kopen alleen een paard om m door te verkopen en niet voor de slager.
Moet ik wel zeggen dat er hier in de buurt wat "goede" handelaren zitten. maar of hij zo is weet ik niet!
Martine_R schreef:Met het paard zelf kun je echt niets meer, hij heeft OCD en loopt behoorlijk kreupel in draf. In stap niet zozeer. Mijn grootste angst was dat hij op transport gezet zou worden naar Polen o.i.d. en nog 20 uur op de vrachtwagen moest staan voordat hij in een of andere megaslachterij aan zijn einde zou komen. Of dat hij door een Halal slachter gekocht werd.
Mariska_28 schreef:Kun je verder leven met de gedachte dat je niet weet waar hij is of geëindigd is? Ja, dan laten staan want het kost je en boel geld en ellende. Nee, dan alles binnen je kunnen doen om hem te kopen, anders zal je lang verdriet en zorgen om hem hebben..
ProudJustify schreef:Slager stuurt het paspoort zeker wel op naar het stamboek. Je kunt aangeven of je het daarna terug wil ontvangen.
Babootje schreef:Martine_R schreef:Bedankt voor de reacties. Dan ga ik over een paar weken bij het stamboek informeren.
Die verstrekken zowieso geen informatie aan niet-eigenaren ivm privacy wetgeving
Babootje schreef:Martine_R schreef:Met het paard zelf kun je echt niets meer, hij heeft OCD en loopt behoorlijk kreupel in draf. In stap niet zozeer. Mijn grootste angst was dat hij op transport gezet zou worden naar Polen o.i.d. en nog 20 uur op de vrachtwagen moest staan voordat hij in een of andere megaslachterij aan zijn einde zou komen. Of dat hij door een Halal slachter gekocht werd.
Kan de OCD niet geopereerd?
mvdbijl schreef:Wellicht kan je je verhaal toch even bij de beste man neerleggen, als hij in de handel zit wil hij wellicht wel et een kleine winst dier doorverkopen en bij je brengen.
Dan kan je hem zelf wegbrengen of gewoon nuchter zijn en aan hem vragen wat het plan er mee is, waarom zou ie erover liegen?
Sammie schreef:Ik denk niet dat dat soort praktijken bij paarden gewoon is. Dat is meestal 1 paard of hooguit 2 en die slager verzamelt ze eerder zelf eer ze worden geslacht.
Als jij dat paard graag wil hebben toch maar de stoute schoenen aantrekken, al vraag ik mij af een paard dat pijn heeft niet beter ingeslapen kan worden.
Mariska_28 schreef:Kun je verder leven met de gedachte dat je niet weet waar hij is of geëindigd is? Ja, dan laten staan want het kost je en boel geld en ellende. Nee, dan alles binnen je kunnen doen om hem te kopen, anders zal je lang verdriet en zorgen om hem hebben..
Sammie schreef:Ik denk niet dat dat soort praktijken bij paarden gewoon is. Dat is meestal 1 paard of hooguit 2 en die slager verzamelt ze eerder zelf eer ze worden geslacht.
Als jij dat paard graag wil hebben toch maar de stoute schoenen aantrekken, al vraag ik mij af een paard dat pijn heeft niet beter ingeslapen kan worden.