E achter B rijbewijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:49

Polly schreef:
Grappig toch dat weer gezegd word dat dat vooruitrijden 'iedereen wel kan' vraag ik me toch af waarom daar dan mensen op zakken..
Die verrichtingen, dát is niet zo ingewikkeld.

Echt? Wat is er dan moeilijk aan vooruit rijden? Daar heb ik dus nooit moeite mee gehad. Maar ik kan echt nog steeds niet normaal een aanhanger achteruit in parkeren -O- ik blijf het ingewikkeld vinden terwijl ik een gewone auto super simpel in alle vakken kan parkeren :P

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:57

Je mag achter deze auto, zonder E rijbewijs, een trailer hebben die 1300 kg weegt.
De totale massa van de auto 1295 kg, zorgt ervoor dat je nog een trailer van totale massa van 2200 kg kunt trekken om geen BE rijbewijs te hebben. Echter mag je trailer niet zwaarder zijn dan het totale gewicht van je auto. Dat komt dus neer op 1300 kg. Iets minder.
Daar kun je een eenpaards trailer voor aanschaffen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:02

verootjoo schreef:
Polly schreef:
Grappig toch dat weer gezegd word dat dat vooruitrijden 'iedereen wel kan' vraag ik me toch af waarom daar dan mensen op zakken..
Die verrichtingen, dát is niet zo ingewikkeld.

Echt? Wat is er dan moeilijk aan vooruit rijden? Daar heb ik dus nooit moeite mee gehad. Maar ik kan echt nog steeds niet normaal een aanhanger achteruit in parkeren -O- ik blijf het ingewikkeld vinden terwijl ik een gewone auto super simpel in alle vakken kan parkeren :P

Ja echt, lengte bij kruispunten, inschatten met inhalen en vooral het moment van weer teruggaan, opstel mogelijkheden etc

Gini

Re: E achter B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:03

LZP >> TAO

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:09

RoyceMack schreef:
Je mag achter deze auto, zonder E rijbewijs, een trailer hebben die 1300 kg weegt.
De totale massa van de auto 1295 kg, zorgt ervoor dat je nog een trailer van totale massa van 2200 kg kunt trekken om geen BE rijbewijs te hebben. Echter mag je trailer niet zwaarder zijn dan het totale gewicht van je auto. Dat komt dus neer op 1300 kg. Iets minder.
Daar kun je een eenpaards trailer voor aanschaffen.

Dat klopt niet meer, dit is in 2013? gewijzigd. De auto hoeft niet zwaarder te zijn dan de trailer. Het gaat nu echt alleen om het maximale totaal gewicht van de combi. Daarbij denk ik dat dit gewicht niet het maximale gewicht is van de audi. Maar het lege gewicht. Voor mijn gevoel is zo'n audi best een redelijke auto. Maar goed ik ben een meisje ;) kan goed zijn dat ik t gewicht niet goed inschat hahaha. Mijn ibiza die denk ik kleiner is weegt 1100 kilo en mag rond de 1700 zijn maximaal beladen.

pien_2010

Re: E achter B rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 17:06