2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:44

Omdat de termijn meestal ook geen 30 dagen is maar 14 en er met TS een termijn van een week is afgesproken. Daarnaast zou ik geen 29 dagen wachten met terug brengen als de termijn wel 30 dagen is maar goed, dat is persoonlijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 18:51

Ik zou het zadel na een maand ook niet terug nemen, je hebt geen idee hoe de staat nu is en ze kon makkelijk contact opnemen in de tussentijd om te laten weten dat de zadelmaker later zou komen en te overleggen of dat goed was.

De koper kan het zadel zelf weer doorverkopen, dit komt vaker voor.

finally

Re: 2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 21:45

Dank jullie wel voor jullie reakties en meningen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:51

Ze had moeten zeggen dat de zadelmaker ziek was en het dus wat langer kon gaan duren. Ze heeft niks laten weten. Ik zou het zadel niet terug nemen.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:04

Ik zou hem, zoals vele al zeggen, niet terug nemen. Als ik die persoon was die jou zadel had gekocht en de zadelpasser was 'ziek' dan zou ik meteen jou bellen omdat ik daar heel erg van zou balen. Mij lijkt het dat je zoiets niet wilt? Dan ten tweede vind ik het dan nogal een lange periode dat hij ziek was..? Je kan natuurlijk niet oordelen wat de zadelpasser had, maar als jij een zadel van iemand mag testen voor de verkoop dan ga je toch opzoek naar een andere zadelpasser als hij voor een langere tijd ziek is? (2 weken vind ik al voor een langere tijd :o ) Ik hoop dat jullie eruit komen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:44

dees_daan schreef:
Omdat de termijn meestal ook geen 30 dagen is maar 14 en er met TS een termijn van een week is afgesproken. Daarnaast zou ik geen 29 dagen wachten met terug brengen als de termijn wel 30 dagen is maar goed, dat is persoonlijk.
meestal is een ruim begrip... Je hebt 3,7,14 en 30 en met wat goedzoeken wrs alles er tussenin. :)

30 dagen is 30 dagen en er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom je wel op dag 30 retour gaat brengen, maar goed dat is wat off-topic.

Wat gaat t worden ts? Of denk je er nog even over na?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 05:57

Debbie00 schreef:
Ze had moeten zeggen dat de zadelmaker ziek was en het dus wat langer kon gaan duren. Ze heeft niks laten weten. Ik zou het zadel niet terug nemen.

Dit is ook mijn mening :j

finally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 15:58

Ik neem het zadel niet terug, ze had het even kunnen vragen of het oke was dat het veel langer ging duren en of ze het zadel nog in huis mocht houden,
en dat ik schreef dat ik dacht dat de verkoop al een feit was omdat ik niks meer had gehoord na zo'n lange tijd nadat ze het opeens terug wou brengen en ikhet daardoor niet mee ens ben om het terug te nemen en dan meteen van een oplichtster te worden beschuldigt en ik daarna zelfs nog aangeef erover na te denken heeft me doen me besluiten het zeker niet meer aan te nemen ,ook omdat vele hier het niet als oplichting zien om het niet meer terug te nemen na zo lange tijd als ze niks heeft laten weten.
dat ze het er niet bij laat zitten,weet niet wat ze er mee bedoelt maar dat zie ik dan wel.
Ik vind dat ik in mijn gelijk sta.
Bedankt voor jullie hulp bij de beslissing

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:04

Volgens mij sta jij al verkoper in je recht. Verkocht is verkocht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:08

lin_ schreef:

Ja dat lijkt mij ook. Afspraak is afspraak. Trouwens je merkt zelf toch al snel of een zadel past of niet.Misschien heeft ze het wel laten vallen en is de boom gebroken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:22

Gelijk heb je TS, ik wens dr succes met het "niet niet bij laten" ;)
Dat is vaak gewoon een loos dreigement namelijk, om je zin te krijgen.
Maar ze kan t zadel zelf ook net zo goed weer doorverkopen, dus haar probleem.
Dan had ze maar even moeten laten weten dat de passer niet kon, of een andere passer laten komen.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:25

Je hebt absoluut gelijk. Het is niet jouw schuld dat ze zadelmaker niet heeft laten komen en dit niet aan jouw gemeld heeft. En ze had ook een andere zadelmaker kunnen laten komen. Laat haar maar mooi zelf het zadel weer doorverkopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:29

Je hebt een duidelijke afspraak gemaakt dat zij de zadelmaker zou laten kijken of het zadel goed lag.
Een afspraak bij een zadelmaker kan ook best even tijd in beslag nemen. Als ik nu een afspraak wil maken met mijn zadelmaker heb ik - als ik geluk heb - ook pas over 3 weken een afspraak.
Een maand is echt niet lang. Als het zadel goed lag, zou ze het best willen houden; waarom niet?
Het is wel zo netjes, TS, als jij je aan de afspraak zou houden die je met de koper hebt gemaakt.
Laat hem/haar het zadel langs brengen, dan kun je goed controleren of het zadel in goede staat wordt terug gebracht.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:31

lin_ schreef:

anjali schreef:
Ja dat lijkt mij ook. Afspraak is afspraak. Trouwens je merkt zelf toch al snel of een zadel past of niet.Misschien heeft ze het wel laten vallen en is de boom gebroken.

En de afspraak was, dat de koper het zadel terug kon brengen en haar geld terugkrijgen als de zadelmaker had geconstateerd dat het zadel niet past. Dus afspraak = afspraak, inderdaad. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:33

finally schreef:
Ik neem het zadel niet terug, ze had het even kunnen vragen of het oke was dat het veel langer ging duren en of ze het zadel nog in huis mocht houden,
en dat ik schreef dat ik dacht dat de verkoop al een feit was omdat ik niks meer had gehoord na zo'n lange tijd nadat ze het opeens terug wou brengen

Een maand is echt geen lange tijd om een oordeel van een zadelmaker te organiseren. Persoonlijk vind ik het echt niet netjes wat je doet nu. Als het zadel in goede staat wordt terug gebracht, wat is er dan op tegen om je aan je afspraak te houden? Tenzij je dat al niet van plan was natuurlijk....

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:36

@Babootje, een beetje een aparte aanname die je suggereert... :n
In een maand tijd, kan je echt wel even laten weten dat je zadelpasser ziek is, en ff vragen of t een probleem is t langer te proberen >;)
Ik vind dat TS in haar recht staat, ze is niet op de hoogte gehouden en ging er dus vanuit dat de verkoop rond was. Om dan na zo een lange tijd ineens te laten weten hoe of wat, is niet netjes vanuit de koper haar kant. Zeker niet, omdat TS had verwacht het te horen in de week dat de passer zou komen.
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 29-07-16 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:37

Wat een misselijke opmerking Babootje..

Het feit dat ts alleen al dit topic opent en om advies vraagt toont al aan dat ze hier mee in d'r maag zat en dan kom jij met zo'n opmerking? Ga je mond spoelen.. of je toetsenbord.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:40

Sammie schreef:
Wat een misselijke opmerking Babootje..

Het feit dat ts alleen al dit topic opent en om advies vraagt toont al aan dat ze hier mee in d'r maag zat en dan kom jij met zo'n opmerking? Ga je mond spoelen.. of je toetsenbord.

Nee zeker niet :D :D Meer meegemaakt hier op bokt....
Wat is nu een maand? 4 weken. In vakantietijd. Als het nu 3 maanden of een halfjaar was, zou ik TS gelijk geven, maar een maand??

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:42

Dus dan TS ook maar daar onder proppen? Kom op zeg :n
Misschien maar beter om ergens anders van die opmerkingen te maken, ergens waar t wel gepast is bijvoorbeeld. Dit topic is erg netjes naar mijn idee, dus dit soort opmerkingen/beschuldigingen zijn echt verre van nodig...

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:43

Babootje schreef:
finally schreef:
en dat ik schreef dat ik dacht dat de verkoop al een feit was omdat ik niks meer had gehoord na zo'n lange tijd nadat ze het opeens terug wou brengen

Een maand is echt geen lange tijd om een oordeel van een zadelmaker te organiseren. Persoonlijk vind ik het echt niet netjes wat je doet nu. Als het zadel in goede staat wordt terug gebracht, wat is er dan op tegen om je aan je afspraak te houden? Tenzij je dat al niet van plan was natuurlijk....

Maar als jij 1 week afspraakt, want af spraak is afspraak, dan meld je toch als koper dat het niet gaat lukken en dat je het zadel graag tot x datum wil houden omdat je zadelmaker niet eerder kan.

Ik kan mij zo voorstellen dat de TS dit zadel heeft verkocht om met het opgebrachte geld een nieuw zadel aan te schaffen. Als je dan na een week niets hoort ga je niet nog eens twee weken wachten want stel je voor dat..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:43

YamaSaki schreef:
Ik vind dat TS in haar recht staat, ze is niet op de hoogte gehouden en ging er dus vanuit dat de verkoop rond was.

Nee, TS heeft een afspraak gemaakt dat het zadel terug kon als de zadelmaker zou constateren dat het niet zou passen. Daar heeft ze geen termijn aan verbonden. Een maand is niet lang en TS kan natuurlijk prima checken of het zadel in de staat terug wordt gebracht als waarin het is verkocht. Ik zou daar zelf niet moeilijk over doen. Persoonlijk vind ik het raar om je niet aan gemaakte afspraken te houden.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:45

Zadelmaker zou de week erop komen, is niet gebeurd, waar TS niet van op de hoogte was.
TS zou het in die week horen als t niet pastte en t zadel terug zou komen.
Is ook niet gebeurd, dus TS ging er terecht van uit, dat t pastte en de koop rond was.
Dus de koper heeft zich in dit geval niet aan de afspraak gehouden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:46

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in 1 week krijg ik geen afspraak met de zadelmaker hoor....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:48

Babootje schreef:
Nee zeker niet :D :D Meer meegemaakt hier op bokt....
Wat is nu een maand? 4 weken. In vakantietijd. Als het nu 3 maanden of een halfjaar was, zou ik TS gelijk geven, maar een maand??

Maar het topic heeft een vrij natuurlijk verloop met wat is afgesproken, hoe is het gegaan, wat is er daarna gebeurd. Er zijn vragen gesteld en beantwoord. Als ik dat allemaal op een rij zet geef ik ts groot gelijk dat ze nee, sorry zegt! Is het vervelend voor die koopster, ja zeker maar imo heeft ze dat grotendeels aan zichzelf te danken :)

Lees het even terug, ook wat betreft die afspraak met die zadelmaker.. Dat voorkomt dat we dit hele topic weer dunnetjes over moeten doen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:50

Wat een vervelende kwestie ts.
Ik zou zelf het zadel niet terug nemen. Koper had in die maand tijd makkelijk iets van zich kunnen laten horen, zodat jij ook wist hoe of wat.
Wie weet wat er nu mee gedaan is.
Misschien vindt koper dat niet netjes, maar van haar kant uit is het ook niet netjes om niets te laten weten en dan ineens dit.
Wens haar succes met de verkoop en zou het daar bij laten.