Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roodvos schreef:De verplichte keuring die 10-15 jaar geleden is afgeschaft had ook niets om het lijf. Een “inspecteur” met een klembord liep om de trailer heen, keek er even in, zette een paar vinkjes en je kreeg weer een mooi nieuw rond bord thuis gestuurd. Echt een wassen neus.
Het is uiteindelijk toch echt de verantwoording van de eigenaar om ervoor te zorgen dat de boel in orde is. Ik hou ook altijd mijn hart vast als ik die “opknap-topics” hier op Bokt zie.
Ipsilonka schreef:Wat ik niet snap is dat ze er iets groots in de media van maken. Ze zijn op 1 wedstrijd naar 54 trailertjes wezen kijken en dat is dan representatief voor alle paardentrailers in nederland (gezien het artikel ook op ad.nl etc staat)
Mijn trailer is nu 1,5 jaar oud en gaat komend najaar voor een beurt naar de dealer. Mijn vorige trailer ging om het jaar voor onderhoud.
ikke schreef:Ipsilonka schreef:Wat ik niet snap is dat ze er iets groots in de media van maken. Ze zijn op 1 wedstrijd naar 54 trailertjes wezen kijken en dat is dan representatief voor alle paardentrailers in nederland (gezien het artikel ook op ad.nl etc staat)
Mijn trailer is nu 1,5 jaar oud en gaat komend najaar voor een beurt naar de dealer. Mijn vorige trailer ging om het jaar voor onderhoud.
Jij snapt het punt.
Enne, merk ook op wie die "inspectie" heeft uitgevoerd......
Dees schreef:Het ene jaar door de Bovag en het andere jaar door de TLN?
https://www.tln.nl/onderwerp/veetranspo ... renwelzijn
EllyC schreef:Als die keuring dan echt nodig is, waarom gebeuren er dan zo weinig ongelukken, Slimmerik?
Ik heb echt nog maar 1 x gehoord dat een paard door de bodem is gegaan en 1 x dat de wand verrot was maar dat was bij een hele nieuwe trailer.
En 1 x is te veel maar om nu weer allerlei regelgeving hiervoor te maken......
slimmerik schreef:EllyC schreef:Als die keuring dan echt nodig is, waarom gebeuren er dan zo weinig ongelukken, Slimmerik?
Ik heb echt nog maar 1 x gehoord dat een paard door de bodem is gegaan en 1 x dat de wand verrot was maar dat was bij een hele nieuwe trailer.
En 1 x is te veel maar om nu weer allerlei regelgeving hiervoor te maken......
Dat jij het maar 1x gehoord hebt zegt niet dat het maar 1x gebeurd is. Er gebeuren vaak ongelukken met trailers. Alleen is natuurlijk niet in krantenartikel te lezen dat het door gladde banden, slechtekoppelingen , slechte bodems etc de oorzaak zijn. Dat wordt later vaak vastgesteld maar niet meer in krant vermeld.
Kijk eens op concoursen rond zou ik zeggen en dan alleen nog maar naar kwaliteit van de bandjes....