proudmama schreef:Ja, brief gehad, en het is ook nog eens zo dat de €150,- eigen risico is voor ieder nieuw geval. De kliniek waar ik was dacht nog aan €150,- per jaar dus alles insturen ook de kleine bedragen die niet vergoed worden, maar dat is dus ook al niet zo !
Eigen risico was €50,- nu dus €150,- en je betaalt ook nog altijd 25% van de kosten, en ze vergoeden ook sommige medicijnen niet heb ik gemerkt, tenzij zij beslissen of die echt nodig zijn.
Bovenstaande is niet waar. Iedereen moet de brief hebben gehad, zo laks zullen ze echt niet zijn geweest. Zo niet, even bellen, neem aan dat als je het er niet mee eens bent je dan alsnog nu op kunt zeggen. De post in Nederland is nou eenmaal ook niet meer geweldig betrouwbaar.
Hoe was het bij mij voorheen, en hoe is het nu:
Voorheen betaalde ik 25% eigen risico met een minimum van €75,- (voor elk nieuw geval!). Nu is dat dus eenmalig €150,- per jaar geworden, en daarna 25%. Dat betekent, in mijn ogen, dat het minimum is weggevallen en dat je na je eigen bijdrage van €150,- enkel de 25% betaalt (overigens nét een beschikking terug gehad, waarbij ik onder die €150,- blijf, die is er dus vanaf getrokken voor de rest van dit jaar. Met andere woorden, zolang jij ook voor een klein wissewasje de rekening in stuurt, gaat dit van je eigen bijdrage af. Doen dus. Voorheen deed ik dat vanwege het minimum van €75,- niet).
De voorrijkosten werden overigens nooit vergoed, maar aangezien niet elke dierenarts op zijn rekening specificeert wat de voorrijkosten zijn, zeggen ze nu bij geen vermelding dat ze hier €25,- voor rekenen. Kan ik ergens wel begrijpen.
Anoniem schreef:Ik heb ook geen brief gehad...
Toevallig met paard naar de kliniek geweest laatst doordat zij gevallen was oo het asfalt. DA zei dat dit allen vergoed werd, aangezien het niemands fout was.
Bezoekje van €200, en wij hebben maar €11 terug gehad?
Was al van plan hier is goed naar te kijken, aangezien we inmiddels een 2e bezoek gehad hebben en ze nu onder behandeling staat van hij Chiropractor.
Maar er zijn dus meer met zo'n "probleem"...
Tja, niet zo gek. €200,- rekening, min €25,- voorrijkosten van de dierenarts, zit je op €175,-. Dan kun je op twee manieren verder rekenen:
€175,- x 0,75% (want 25% eigen risico) = €131,25. Maar eenmalige bijdrage is €150, dus krijg je niks, ja.. een nieuwe eigen bijdrage van €18,75 voor de rest van het jaar.
óf €175 - eigen bijdrage €150,- = €25. €25 x 0,75 (opnieuw, 25% eigen risico) = €18,75.
En dan weet ik dus niet of er op jouw rekening van de dierenarts voorrijkosten vermeld staan die anders zijn als €25,-, noch of er eventuele dingen uitgesloten zijn van de verzekering, aangezien ze niet nodig waren, noch of je rekening echt precies €200,- bedroeg, of een net iets afwijkend bedrag.
Leuk is anders, en ja, je betaalt vaak veel en veels te veel voor je verzekering. Maar dat is bij jezelf niet anders. Bovendien betaal ik liever een kleine €50,- per maand, als dat ik het apart leg (want dat doe ik toch niet), en daarbij, als er écht stront aan de knikker is, heb je zo rekeningen te pakken van €2000,- of meer. Toch mooi banketstaaf als je net een jaartje geld opzij aan het leggen bent, je moet het ook maar net even hebben liggen.