Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:49

karuna schreef:
Heb wel een brief gehad maar er stonden geen duidelijke wijzigingen in de voorwaarden bij. Al helemaal geen verhoging van eigen risico tot 150 euro en voorrijd kosten van de dierenarts. Dat betekend dat je de meeste consulten dus zelf mag ophoesten..

Heb de dierenarts dinsdag op stal moeten laten komen ivm illegale verzorging met twee ellendige paarden als gevolg. Zou dat "grapje" me nog 150 euro en voorrijd kosten ook nog.

Ik dacht te begrijpen dat de 150 euro eenmalig is. Daarna is het de normale 25%

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:50

grauwman schreef:
Naar mijn weten worden voorrijkosten nooit vergoed, bij geen enkele verzekeraar.

Ik heb de brief ook niet gekregen heb er contact over opgenomen schijnt dat deze eind januari begin februari verzonden zijn.

Ik dacht te begrijpen dat dit een nieuwe regel is...
iets in de trant: wordt niet meer vergoed volgens nieuwe voorwaarden

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:54

proudmama schreef:
Ja, brief gehad, en het is ook nog eens zo dat de €150,- eigen risico is voor ieder nieuw geval. De kliniek waar ik was dacht nog aan €150,- per jaar dus alles insturen ook de kleine bedragen die niet vergoed worden, maar dat is dus ook al niet zo !
Eigen risico was €50,- nu dus €150,- en je betaalt ook nog altijd 25% van de kosten, en ze vergoeden ook sommige medicijnen niet heb ik gemerkt, tenzij zij beslissen of die echt nodig zijn.

No wayyyyy!!! 150 per nieuw geval???? :(

naar mijn weten was er per rekening een eigen risico van 25%.. (dus niet 50 euro)
Voorheen was ik erg een t dokteren met mijn paard, en was 25% vaak meer dan 150 euro.. tegenwoordig is het eerder een hoestje, of een wondje... wat dus betekend dat ik bijna alles zelf kan betalen...

Voor de zekerheid ga ik ze maandag maar eens bellen

DiantaM

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:02

150 is eenmalig per jaar. Zelfde idee als bij je normale zorgverzekering.

Voorrijkosten werden in het verleden altijd vergoed.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:02

CharlyBrown schreef:
proudmama schreef:
Ja, brief gehad, en het is ook nog eens zo dat de €150,- eigen risico is voor ieder nieuw geval. De kliniek waar ik was dacht nog aan €150,- per jaar dus alles insturen ook de kleine bedragen die niet vergoed worden, maar dat is dus ook al niet zo !
Eigen risico was €50,- nu dus €150,- en je betaalt ook nog altijd 25% van de kosten, en ze vergoeden ook sommige medicijnen niet heb ik gemerkt, tenzij zij beslissen of die echt nodig zijn.

No wayyyyy!!! 150 per nieuw geval???? :(

naar mijn weten was er per rekening een eigen risico van 25%.. (dus niet 50 euro)
Voorheen was ik erg een t dokteren met mijn paard, en was 25% vaak meer dan 150 euro.. tegenwoordig is het eerder een hoestje, of een wondje... wat dus betekend dat ik bijna alles zelf kan betalen...

Voor de zekerheid ga ik ze maandag maar eens bellen

Dat had ik inderdaad ook bij mijn verzekering, waardoor je dus inderdaad nooit iets kunt claimen. Voorrijkosten kreeg ik voorheen altijd gewoon vergoed ook.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:05

[quote="Tulandro"]150 is eenmalig per jaar. Zelfde idee als bij je normale zorgverzekering

Nou dan krijg ik geld terug want heb nu al 2x €150,- mogen betalen, ze gaan het druk krijgen aan de telefoon.
Maar goed mijn huidige paard krijg ik niet meer in een andere verzekering, maar als ik een nieuw koop, maar eens goed rondkijken voor een andere verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:51

Ik heb ook geen brief gehad...

Toevallig met paard naar de kliniek geweest laatst doordat zij gevallen was oo het asfalt. DA zei dat dit allen vergoed werd, aangezien het niemands fout was.
Bezoekje van €200, en wij hebben maar €11 terug gehad?

Was al van plan hier is goed naar te kijken, aangezien we inmiddels een 2e bezoek gehad hebben en ze nu onder behandeling staat van hij Chiropractor.
Maar er zijn dus meer met zo'n "probleem"...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:57

Ik moet de rekening nog krijgen. Ik word op,kosten gejaagd doordat iemand illegaal bezig is geweest met de paarden met koliek spierbevangenheid en zware verergering van artrose klachten (mogelijk te veel |( )

Heb wel al contact gehad met tussenpersoon maar die heeft niks gezegd over gewijzigde dingen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:15

proudmama schreef:
Tulandro schreef:
150 is eenmalig per jaar. Zelfde idee als bij je normale zorgverzekering

Nou dan krijg ik geld terug want heb nu al 2x €150,- mogen betalen, ze gaan het druk krijgen aan de telefoon.
Maar goed mijn huidige paard krijg ik niet meer in een andere verzekering, maar als ik een nieuw koop, maar eens goed rondkijken voor een andere verzekering.

ik vermoed dat die tweede x 150 euro, toevallig de 25% was. Zo staat het in de voorwaarden:

De Xcellent Horse Excellent heeft een eigen bijdrage van € 150,- per verzekeringsjaar en kent een eigen risico van 25% over de te vergoeden kosten.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:30

Die verzekeringen zijn zoiezo allemaal krom. Ze knallen je eruit om een flut reden of ze zijn bang dat ze teveel moeten betalen. 80% van je rekeningen wordt niet vergoed. En jij maar betalen het hele jaar. Als je uitrekent wat je betaald per jaar aan die verzekering kan je het beter apart leggen.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:22

Ik heb altijd hele goede ervaringen gehad met Hippo Zorg, alles is bij mij altijd vergoed... bij drie paarden die heel veel pech hebben gehad.. Ook hebben ze fijn meegewerkt met 2 afgekeurde paarden. Ook heb ik zwem revalidatie vergoed gehad, omdat dit echt de enige optie nog was voor dit paard. Eigenlijk niets dan lof voor Hippo Zorg!!

Wel is bij mijn huidige paard zijn maag uit de verzekering 'gegooid' omdat dit een chronische aandoening blijkt te zijn. Uiteraard echt balen, maar ik wist van deze regel... en hij heeft idd chronische maagproblemen...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:42

Klopt bij hippo alleen maar goede ervaringen gehad.

Maar nu na de naamsverandering....

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 13:48

Zou, inderdaad!!!!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:10

proudmama schreef:

Bovenstaande is niet waar. Iedereen moet de brief hebben gehad, zo laks zullen ze echt niet zijn geweest. Zo niet, even bellen, neem aan dat als je het er niet mee eens bent je dan alsnog nu op kunt zeggen. De post in Nederland is nou eenmaal ook niet meer geweldig betrouwbaar.

Hoe was het bij mij voorheen, en hoe is het nu:
Voorheen betaalde ik 25% eigen risico met een minimum van €75,- (voor elk nieuw geval!). Nu is dat dus eenmalig €150,- per jaar geworden, en daarna 25%. Dat betekent, in mijn ogen, dat het minimum is weggevallen en dat je na je eigen bijdrage van €150,- enkel de 25% betaalt (overigens nét een beschikking terug gehad, waarbij ik onder die €150,- blijf, die is er dus vanaf getrokken voor de rest van dit jaar. Met andere woorden, zolang jij ook voor een klein wissewasje de rekening in stuurt, gaat dit van je eigen bijdrage af. Doen dus. Voorheen deed ik dat vanwege het minimum van €75,- niet).

De voorrijkosten werden overigens nooit vergoed, maar aangezien niet elke dierenarts op zijn rekening specificeert wat de voorrijkosten zijn, zeggen ze nu bij geen vermelding dat ze hier €25,- voor rekenen. Kan ik ergens wel begrijpen.

Anoniem schreef:
Ik heb ook geen brief gehad...

Toevallig met paard naar de kliniek geweest laatst doordat zij gevallen was oo het asfalt. DA zei dat dit allen vergoed werd, aangezien het niemands fout was.
Bezoekje van €200, en wij hebben maar €11 terug gehad?

Was al van plan hier is goed naar te kijken, aangezien we inmiddels een 2e bezoek gehad hebben en ze nu onder behandeling staat van hij Chiropractor.
Maar er zijn dus meer met zo'n "probleem"...

Tja, niet zo gek. €200,- rekening, min €25,- voorrijkosten van de dierenarts, zit je op €175,-. Dan kun je op twee manieren verder rekenen:
€175,- x 0,75% (want 25% eigen risico) = €131,25. Maar eenmalige bijdrage is €150, dus krijg je niks, ja.. een nieuwe eigen bijdrage van €18,75 voor de rest van het jaar.
óf €175 - eigen bijdrage €150,- = €25. €25 x 0,75 (opnieuw, 25% eigen risico) = €18,75.
En dan weet ik dus niet of er op jouw rekening van de dierenarts voorrijkosten vermeld staan die anders zijn als €25,-, noch of er eventuele dingen uitgesloten zijn van de verzekering, aangezien ze niet nodig waren, noch of je rekening echt precies €200,- bedroeg, of een net iets afwijkend bedrag.

Leuk is anders, en ja, je betaalt vaak veel en veels te veel voor je verzekering. Maar dat is bij jezelf niet anders. Bovendien betaal ik liever een kleine €50,- per maand, als dat ik het apart leg (want dat doe ik toch niet), en daarbij, als er écht stront aan de knikker is, heb je zo rekeningen te pakken van €2000,- of meer. Toch mooi banketstaaf als je net een jaartje geld opzij aan het leggen bent, je moet het ook maar net even hebben liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:48

Maar waar komt die €11 dan vandaan?
Rekening was precies €200, voorrijkosten staan er inderdaad niet op en er kan niks zijn wat niet nodig geweest was. Simpel kleupelheidsonderzoek en pijnstillers.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:24

Anoniem schreef:
Maar waar komt die €11 dan vandaan?
Rekening was precies €200, voorrijkosten staan er inderdaad niet op en er kan niks zijn wat niet nodig geweest was. Simpel kleupelheidsonderzoek en pijnstillers.

Dat moet je door je beschikking te bekijken, kunnen verklaren, en anders moet je toch even bellen hoe ze het berekend hebben.

//edit: Overigens moet je dan wel voor kreupelheidsonderzoek zijn verzekerd, ofwel XH 4 sterren of hoger.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:50

Polisvoorwaarden veranderen zelden ten gunste van de verzekerde, verzekeringsmaatschappijen willen nu eenmaal winst maken.
Voor aanschaf van mijn paard heb ik me georiënteerd omdat ik mijn beestje ook wilde verzekeren.
Verzekeringsvoorwaarden (polisvoorwaarden) van te voren opgevraagd en goed uitgeplozen. (Weet even niet meer of dit ook Hippozorg was of andere verzekeraar)
Ik ben er op afgeknapt, in voorwaarden stond doodleuk dat je voor euthanasie (naar aanleiding van ongeval) eerst met verzekeraar moest overleggen, anders kon er op de uitkering worden gekort.
Nou sorry, maar als mijn paard dusdanig letsel heeft opgelopen dat inslapen de enige optie is, dan zet de DA die spuit gelijk en laat ik mijn dier geen minuut langer lijden dan noodzakelijk. Ik ga echt niet eerst een tijdje bureaucratisch overleggen met de verzekering.
Conclusie, ik heb geen verzekering afgesloten.
Ik heb een levend wezen gekocht dat een keer doodgaat, dat geld is uitgegeven en ben ik gewoon kwijt (paard is geen investering voor mij). Voor de dierenarts wordt er maar gewoon maandelijks geld opzij gezet.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 17:20

Ik snap je beredenering.. maar als je in een half jaar aan 3000 euro onderzoeken en medicatie zit... ben je wel erg blij met een verzekering...

Of wanneer je paard een koliek operatie zou moeten ondergaan... dan zit je in 1 keer aan een 3000 euro.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:33

Ik heb mijn eerste 2 paarden ook verzekerd en was toen erg blij met Hippozorg.
Laat ik het zo zeggen, aan mij hebben ze absoluut geen winst gehaald.
Maar deze heb ik niet meer verzekerd, voorwaarden zijn zo slecht en ik heb gelukkig nu een potje, dus dat scheelt.
Misschien dat ik nog een veulenverzekering afsluit (merrie is nu drachtig), maar moet ik ook even de voorwaarden nog goed van bekijken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:43

Ik heb inmiddels ook mijn rekeningen ingediend bij het gewijzigde xcellent horse. Schandalig.. Ik heb er geen andere woorden voor.

Ze gooien dus nu over mijn rekening het eigen risico van 150 per jaar af, dan daarboven op trekken ze nog de eigen bijdrage van 25% af en dan nog eens de visitekosten eraf.

Kortom: dan houd je van een rekening van bijna 700 euro maar 150 euro wat je terug krijgt. Dat is meer dan schandalig, als je bedenkt dat ik de meest uitgebreide premie betaal.

Ik ben er in ieder geval klaar mee en ik zou iedereen afraden om bij Xcellent Horse een verzekering af te sluiten.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:56

Zit ook bij xcellent horse.
Maar ga toch maar overwegen om weg te gaan.
ik heb alleen de basis trouwens en wil naar ziektekosten erbij maar daar wacht ik maar even mee zo te lezen...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:29

Silly1972 schreef:
Ik heb mijn eerste 2 paarden ook verzekerd en was toen erg blij met Hippozorg.
Laat ik het zo zeggen, aan mij hebben ze absoluut geen winst gehaald.
Maar deze heb ik niet meer verzekerd, voorwaarden zijn zo slecht en ik heb gelukkig nu een potje, dus dat scheelt.
Misschien dat ik nog een veulenverzekering afsluit (merrie is nu drachtig), maar moet ik ook even de voorwaarden nog goed van bekijken

Ik had dan vorig jaar 'een potje'van 4500€ moeten hebben..Best een aardig bedrag als je net na blessures je ene paard hebt moeten laten gaan en een ander paard hebt gekocht. Zij kreeg 2 maand na aankoop een naar ongeluk en ik was blij dat ik verzekerd was. Iemand een beter alternatief dan Excellent horsecare?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:33

ja oke, maar ja dan moet je ook minimaal voor dat bedrag verzekerd ook zijn en dit soort bedragen komen natuurlijk niet al te vaak voor.
Maar ik snap je punt volkomen hoor daar niet van.
Efo of paardenverzekering Bierum
Kijk daar eens.
Elke verzekering wil graag geld verdienen natuurlijk, je moet goe dkijken naar de voorwaarden en wat allemaal uitgesloten is voor je beslist

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:08

Ik heb dus net uitgerekend dat ik voor de wijziging van de polisvoorwaarden 450 euro terug zou krijgen ipv 147 euro nu.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:12

Maar dat je eigen risico eraf gaat eerste keer declareren en je 25% zelf betaald, was toch altijd al? Niks nieuws.