Schadevergoeding voor verongelukt paard.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:56

NiNM schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties. Stal houder is nog steeds een van mijn beste vrienden en kom er dagelijks. Dit 'idee' hebben we uiteraard besproken. Het is gewoon een heel moeilijk verhaal. Als t om een auto oid zou gaan is t heel anders. Maar hier zit heel veel emotie bij.
Wat destijds de redenen voor de verzekering is geweest, wellicht ontsnappen ja, weet ik niet, ga ik naar kijken. Kon het toen allemaal niet aan.

Wat mij betreft mag er een slotje op t topic.
.. als je dit dan al met de stalhouder besproken hebt... waarom vertel je dan niet wat zij ervan vinden? Dat is - denk ik - in het nemen van een beslissing toch behoorlijk belangrijk. Je ziet in de bovenstaande reacties dat dát juist iets is waarmee men moeite mee heeft: hoe zal hun reactie zijn en verlies je daardoor niet je vriendschap en het vertrouwen?

Als je stalhouder er geen probleem mee heeft: tja.. dan zou ik het zeker proberen om - tenminste - de verzekeringsmaatschappij nog eens te benaderen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 09:58

Ik heb iets anders gmeegemaakt maar ook wel weer soortgelijks.

Wij stonden met 3 personen op een doe het zelf stal, dat hield ook in om de beurt paarden binnen en buiten zetten. Als er halsters om waren bleven die meestal ook om, in de wei en op stal, werden enkele keer afgedaan maar waren geen duidelijke afspraken over. Die avond voerde ik, zette de paarden binnen, halsters omgelaten en s`morgens had het paard van een stalgenoot zich opgehangen. Was over de deur heen haan hangen en zo vastkomen aan een scharnier. Ik was diegene die ook in de ochtend voeren en kwam erbij uit , verschrikkelijk!

Zij heeft mij toen aansprakelijk gesteld terwijl ik stalgenoot was, niet stalhouder en er geen regels of afspraken waren over wel of geen halsters om, de mijne hadden ze namelijk ook gewoon om. De verzekering heeft wel uitgekeerd om te voorkomen dat het een lange zaak ging worden. Ze zeiden heel duidelijk dat het niet "schuld "bekennen was, (zo voelde het namelijk wel voor mij) maar dat het anders ontzettend lang ging duren om te achterhalen wie nu "" schuldige "was.

danzzz

Re: Schadevergoeding voor verongelukt paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:03

Je kan inderdaad aansprakelijk zijn zonder schuld.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:11

Citaat:
Onze vriendin/stalbaas vind dit trouwens geen probleem en begrijpt het volledig. Dus geen scheve gezichten of wat dan ook.

Als ze het echt volledig begrijpen dan kan je het altijd proberen natuurlijk.
Aangezien ze de schade van de bus ook moesten betalen worden ze al als verantwoordelijke gezien door de verzekering, dus het zou kunnen dat je de schade vergoedt krijgt.

Het verhaal hier boven moet je denk ik niet persoonlijk zien. Zoals je al zei waren er geen afspraken over en ging het altijd zo. Het is alleen voor de eigenaar van het paard een manier om het vergoedt te krijgen. En dat geldt denk ik ook voor de TS en stalhouder.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:16

TS wat ik mij afvraag is: waarom is de schade aan jou niet gelijk behandelt met de schade afhandeling aan de bus?

Ik heb ooit bij een manege gestaan met paard en op een nacht was er een ander losgebroken die andere paarden aangevallen heeft, ook die van mij, manege houder heeft voor alles gezorgd (vervoer <-> DA, onderzoek en foto's, vergoeding deken) En dit is allemaal op de eigenaar van het losgebroken paard verhaalt en door de verzekering uitgekeerd. Ook een paard van de manege was dusdanig verwond dat deze na een week ingeslapen moest worden. Ook deze was vergoed door de verzekering van het los gebroken paard.

Het is dan wel niet verjaard, maar persoonlijk vind ik het na 8 maanden niks ondernemen en nu ineens wel omdat je weer een paard wilt en daar (grof gezegd) geld voor nodig hebt verre van fatsoenlijk om dan nu toch een schade vergoeding te willen hebben. Mijn inziens had je dat gelijk moeten afhandelen met de verzekering.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:20

aikon schreef:
Het is dan wel niet verjaard, maar persoonlijk vind ik het na 8 maanden niks ondernemen en nu ineens wel omdat je weer een paard wilt en daar (grof gezegd) geld voor nodig hebt verre van fatsoenlijk om dan nu toch een schade vergoeding te willen hebben. Mijn inziens had je dat gelijk moeten afhandelen met de verzekering.

Ik denk dat ik het hier wel mee eens ben als ik antwoord zou moeten geven op waarom dit niet goed voelt voor mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:22

Ik moet zeggen dat ik het ook verre van fatsoenlijk zou vinden om op deze manier een schadevergoeding te willen opstrijken. Verder ben ik het met Aikon eens.
Ik denk dat jullie nog van geluk mogen spreken dat er verder geen personen gewond (of erger) zijn geraakt.......

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:35

Lynn_Nikita schreef:

Wij stonden met 3 personen op een doe het zelf stal, dat hield ook in om de beurt paarden binnen en buiten zetten. Als er halsters om waren bleven die meestal ook om, in de wei en op stal, werden enkele keer afgedaan maar waren geen duidelijke afspraken over. Die avond voerde ik, zette de paarden binnen, halsters omgelaten en s`morgens had het paard van een stalgenoot zich opgehangen. Was over de deur heen haan hangen en zo vastkomen aan een scharnier. Ik was diegene die ook in de ochtend voeren en kwam erbij uit , verschrikkelijk!

Zij heeft mij toen aansprakelijk gesteld terwijl ik stalgenoot was, niet stalhouder en er geen regels of afspraken waren over wel of geen halsters om, de mijne hadden ze namelijk ook gewoon om. De verzekering heeft wel uitgekeerd om te voorkomen dat het een lange zaak ging worden. Ze zeiden heel duidelijk dat het niet "schuld "bekennen was, (zo voelde het namelijk wel voor mij) maar dat het anders ontzettend lang ging duren om te achterhalen wie nu "" schuldige "was.

Wat voor soort verzekering betaald dat dan uit Lynn nikita?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:55

Heb ook een ongeluk mee gemaakt waarbij de WA verzekering uitbetaald heeft...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:30

beatje schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Wat voor soort verzekering betaald dat dan uit Lynn nikita?

Ik twijfel of rechtsbijstand of de WA, meen de WA

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:30

De rechtsbijstand gaat geen schade betalen. Die helpt je alleen met juridische zaken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:34

rechtsbijstand betaald volgens mij wel uit, zo heb ik eens eerder iets gehad, met huis kopen en gebreken, wat volgens de rechtsbijstand zo moeilijk ging worden in een zaak dat hun toen die €500- aan ons hebben uitgekeerd ipv er een civiele zaak van te maken

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:52

Lynn_Nikita schreef:
rechtsbijstand betaald volgens mij wel uit, zo heb ik eens eerder iets gehad, met huis kopen en gebreken, wat volgens de rechtsbijstand zo moeilijk ging worden in een zaak dat hun toen die €500- aan ons hebben uitgekeerd ipv er een civiele zaak van te maken

dat komt omdat er eerst aan de behandelende advocaat wordt betaald ( dus aan de rechtsbijstand) en die stort het dan door naar jou