Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Koekeroekus schreef:kiwiwitje schreef:[quote="Koekeroeku
Kan me haast niet voorstellen dat die 1650 k mag trekken
Wij hebben een Peugeot 307 sw en die mag zelfs maar 1300 trekken. Zou dat nog wel even goed nakijken als ik jou was!
Een 307 SW, in de 2.0 HDI 90 pk versie mag 1500 trekken.
Die heb ik namelijk zelf voor de deur. Dezelfde in Hatchback versie mag 1300 trekken.
maar zou dan idd kiezen om de trailer te laten controleren. Dat achterover hangen is sowieso niet goed voor je trailer en denk dat paard dan ook niet echt lekker staat.[/quote]Koekeroekus schreef:Haha kiwi.
Heb net nog even opbde rdw site gekeken, daar staat 1400 k. Maar dan nog wel apart dat er verschil zit in eigenlijk dezelfde auto's. Enige verschil is misschien dat wij grijs kenteken hebben. Maatgoed blijft apart
Laibadji schreef:De trailer van een vriendin hangt aan haar auto ook overhellend naar achter en bij mijn auto staat hij mooi recht. Vriendin haar trekhaak staat duidelijk hoger dan de mijne. Trailer is ook 100% in orde maar heeft mijn inziens gewoon met de hoogte van de trekhaak te maken. Als je trailer los van je auto staat waar is dan de kop van de aanhangwagen? Zo kan je het zien.
Brainless schreef:Ja.
Je ziet ook dat hij achter doorzakt (wielen zitten dichter tegen de wielkuip aan).
Dus ik raad aan de as te laten controleren en of de as (vering) is "verrot" of de torsie rubber zijn versleten.
Karreman schreef:Dus geen onnodige paniek zaaien met verrotte assen enzo.
zorro schreef:Karreman schreef:Dus geen onnodige paniek zaaien met verrotte assen enzo.
Zoals hij er nu achter hangt is het niet verstandig om mee te gaan rijden, ik denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn. Een oplossing is er vast, maar daar zal de TS misschien even een deskundig oog bij moeten hebben.
Karreman schreef:Brainless schreef:Ja.
Je ziet ook dat hij achter doorzakt (wielen zitten dichter tegen de wielkuip aan).
Dus ik raad aan de as te laten controleren en of de as (vering) is "verrot" of de torsie rubber zijn versleten.
Als een trailer achterover hangt word de achterste as meer belast en zakt dus verder in dan de voorste( stukje natuurkunde)
Dit is gewoon een geval van te hoge trekhaak of te lage koppeling.
Dit is te verhelpen door de koppeling bovenop de dissel te bevestigen. Indien dit al het geval is kun je er een opzetstuk tussen (laten)zetten. Of hogere wielen of banden monteren.
Dus geen onnodige paniek zaaien met verrotte assen enzo.