Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:48

Dit is een D pony,vorig jaar gekocht,hengst,nu vier,groen.600 euro.

Afbeelding

keona

Re: Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:53

Ja inderdaad je kunt genoeg krijgen voor mooie prijs op kapaza.be staan er ook vaak heel goedkoop

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:25

Geerke wat moet een kind van 11 nou met een onbeleerde D hengst ? _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:54

shilady schreef:
Geerke wat moet een kind van 11 nou met een onbeleerde D hengst ? _O-

niks,het ging even om het prijsvergelijk.... :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:04

Inderdaad dst snap toch iedereen waarom geerke het plaatste gaat hier over prijzen dus snap de redenering

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:13

haha oh op die manier

Het is trouwens wel een glimwormpje zeg :wow:

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:24

Volgensmij is pony 1 een pony die ik een keer gereden heb voor een stalgenoot. Is een erg leuk ponytje! Is alleen inderdaad nog maar erg kort bereden dus ik weet of dat handig is voor een kleiner meisje. Maar met goede begeleiding zou het denk ik wel moeten lukken :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:27

oei, wat een geld.
ik heb vorig jaar een 2 jarige welsh-a merrie gekocht voor 475,-. onbeleerd maar wel heel braaf en mak. ik denk dat ze wel in de B maat gaat uitkomen.
niet helemaal vergelijkbaar met wat je zoekt, maar als je ze zelf kan opleren scheelt dat echt veel in de prijs. succes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:52

Deze staat te koop bij een vriendin van mij.
Die heeft een Appaloosa stal
Heeft goede papieren, is een ruin.

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:57

Leuke pony

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:24

keona schreef:
Leuke pony

Dank je.
Is een B pony van 7 jaar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:20

Jammer net een gekocht.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:36

Om nog even op de prijsvergelijking terug te komen, Heb een schimmeltje B pony gehad, onbeleerd gekocht voor 250 en anderhalve maand later zadel/ruitermak verkocht voor 600,-.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 03:22

Dusja1 schreef:
Om nog even op de prijsvergelijking terug te komen, Heb een schimmeltje B pony gehad, onbeleerd gekocht voor 250 en anderhalve maand later zadel/ruitermak verkocht voor 600,-.

Hopelijk heb je er bij verteld dat het diertje nog zo kort in opleiding heeft gezeten, (omdat ik ze dan zelf liever beleer dan weet je wat ze wel en niet kunnen en hoe het diertje reageert). Als het zo snel en kort moet/gaat is er weinig tijd voor wennen en routine en de kopers verwachten dan wel een pony met een degelijke basis kennis en dat 'ie alles kan.
Het is geen aanval op je dusja maar daar schuilt een grote valkuil voor veel kopers die er eigenlijk zelf te weinig kennis van hebben en vaak zijn de kindjes dan de dupe (en dat is dan zonde, en gaat de pony de handel weer in).

Bovenstaand stippel pony is wel mooi maar spreekt mij daardoor dan weer niet aan en als hij/zij effen was geweest wel, gek eigenlijk he?

En keona vertel ...mogelijk met foto's

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:29

wendelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:50

Enkele jaren terug grote 3,5 jarige B pony gekocht stond op marktplaats geen papieren pony was onbeleerd voor 725 euro was wel in oktober ik heb het idee dat de prijzen dan ook iets lager zijn omdat sommige verkopers de paarden voor ze op stal moeten nog proberen te verkopen. Pony is bijna vijf jaar in ons bezit geweest wekelijks mee naar de manege veel bixie ervaring verkocht voor 1200.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:05

kwita schreef:
Dusja1 schreef:

Hopelijk heb je er bij verteld dat het diertje nog zo kort in opleiding heeft gezeten, (omdat ik ze dan zelf liever beleer dan weet je wat ze wel en niet kunnen en hoe het diertje reageert). Als het zo snel en kort moet/gaat is er weinig tijd voor wennen en routine en de kopers verwachten dan wel een pony met een degelijke basis kennis en dat 'ie alles kan.
Het is geen aanval op je dusja maar daar schuilt een grote valkuil voor veel kopers die er eigenlijk zelf te weinig kennis van hebben en vaak zijn de kindjes dan de dupe (en dat is dan zonde, en gaat de pony de handel weer in).

Bovenstaand stippel pony is wel mooi maar spreekt mij daardoor dan weer niet aan en als hij/zij effen was geweest wel, gek eigenlijk he?

En keona vertel ...mogelijk met foto's

Wees gerust, de nieuwe eigenaar wist wat ze kocht en waar ze aan begon. Pony is nu op en top kinderpony :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:10

Ik zal straks foto posten van de aankoop aks we deze niet hadden hadden we mits de prijs goed was zeker intressen gehad in de stippel hier boven.ben benieuwd wat ts nu gaat doen

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 15:45

Super al jullie reactie's, stippel is leuk, maar veel te ver weg voor mij :(.
Heb ook het idee dat men hier in het noorden met dollar tekens in de ogen rondloopt, het was me op MP al opgevallen dat de pony's beneden de grote rivieren over het algemeen een stuk goedkoper zijn dan erboven.
Ik zit dus in het noorden en aangezien ik toch eigenlijk wel 2 keer een pony wil proberen voor ik hem/haar koop zoek ik op MP met de zoekfunctie op 75 km en dan nog is het soms te ver omdat MP hemelsbreed meet en het dus altijd nog verder is.

Ik heb contact gehad met Ysselvliet, maar momenteel hebben die ook niet iets wat geschikt is.

Een pony kopen is net zoiets als kleding voor een feestje kopen, je ziet iets en dan denk je "dat is leuk", je past het en soms weet je het gelijk zeker "dit is het" en koop je het gelijk, maar soms twijfel je nog, loop je nog wat rond en pas je het nog een keer, soms ben je dan overtuigd, maar soms is er twijfel en hang je het terug.

Vorige week dachten we de juiste pony gevonden te hebben, na de 2e keer proberen overtuigd, het eens geworden met de verkoper.
Bij het afscheidt nemen stond mijn dochter nog even bij haar nieuwe pony te kroelen, toen ze weg wilde lopen legde de pony de oren plat in de nek en beet haar vol in de bovenarm :(
Ze gilde het uit van de pijn en heeft nu 2 grote blauwe plekken op haar arm, gelukkig verder er niet veel last van, maar jullie begrijpen dat de koop niet door kon gaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:18

Reden dat pony's in het Noorden iets duurder lijken is omdat er hier in het Noorden simpelweg minder pony's zijn. Dat geldt zeker voor brave sportpony's waar kleine ruitertjes nog wat van kunnen leren, die zijn hier echt amper beschikbaar. En zijn vaak al verkocht voordat ze te koop komen. Informeer bij de plaatselijke ponyclub!
Een paar keer naar bijv. Brabant rijden is een investering maar dan heb je wel meer keuze.

Maar eh.... een brave leerpony... die kost geld hoor. Overal in NL. En ver daarbuiten ook. Iedereen wil zo'n pony.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:28

Heb je al eens op Sporthorses gekeken? Daar worden ook regelmatig leuke pony's aangeboden, ook in lagere prijsklassen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 19:02

Ik heb geduld, nou ja eigenlijk niet, haha, maar ik denk maar zo "alle goeds komt langzaam" :)

Maar vind toch eigenlijk dat als je een onbeleerde 3 jarige kunt kopen voor 500-750 euro een bedrag van 1250-1500 een normaal bedrag is voor een zadelmakke pony waar de basis gangen op zitten.
Na gelang de pony meer kan gaat de prijs wat omhoog.
Er staat trouwens een prachtig ruintje van 2 jaar te koop, als ik meer ruimte had en het alleen voor het zeggen dan wist ik het wel :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:58

Staat nu hier op de bokt markt ook een leuke welsh te koop. Voor 800 (wel drachtig)
Volgens mij 11 mooie leeftijd voor je dochter(zou namelijk zelf in die leeftijds categorie zoeken)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:09

Advies, spaar nog even een jaar door mocht je dochter nog op de shet passen of laat haar nog een jaar op de manege rijden waarbij ze op de wat betere pony"s komt. Zo kun je straks, wanneer ze negen is een mooie D maat van een jaar of vijf/zes kopen. Zij kan dan beter rijden en tot haar zestiende genieten van de D. Een klein C tje kun je over drie jaar weer inruilen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:19

Voor een brave, eerlijke, betrouwbare, netjes gereden, goed opgevoedde pony wil ik met liefde 2000 euro betalen,
Het kan met dan echt niet schelen wat de stokmaat is. Betalen per centimeter vind ik een vreemd iets.

Ik zou zelf nooit naar een pony onder de 8 jaar zoeken voor een niet ervaren kind.
Doodbrave 3 jarige sukkeltjes kunnen draken zijn als ze volwassen worden.