Gratis je paard stallen en laten beleren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:38

Ik mag toch hopen dat er geen mensen zijn die er in trappen... Lekker makkelijke manier om een paard te houden en ook nog even gratis in training te zetten.
Oh en 'm dan kant en klaar weer terug geven als dank voor je werk.... 8)7
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-05-16 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijzing naar waar de advertentie staat verwijderd daar dit niet is toegestaan

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:42

Dat paard heeft inderdaad al vaker op de bokt markt gestaan. Maar is nog nooit beleerd terug gekomen :)

Elke keer als ik die advertentie zie heb ik de neiging om te mailen.
Ik heb nog wel een stal...

... Voor 180 euro ex Da en Hoefsmid kosten.
Zoals elk normaal mens er paard houd.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 19-05-16 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:42

Ik zou me niet aan zo'n situatie branden, hele geschikte bodem om problemen op te kweken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:05

Ik heb dit een keer gedaan. Mensen kwamen kijken voor een twenter en prompt die dag liep die niet goed. Dus nog even geen koop. Ik vond sneu voor meisje dus aangeboden om jaar oudere zus mee te nemen. Daar kon ze dan mee aan het werk. Uitbrengen en dan na een jaar zou ze haar terug brengen en dan de ruin kopen. De prijs van de ruin bleef dan gelijk. Ik zorgde nog een jaar voor de ruin, zij een jaar voor de merrie. Dit is echt super verlopen. In de tussentijd was haar eigen geblesseerde merrie weer goed en kon ze die ook weer gaan rijden. Ze had zo dus mooi anderhalf jaar overbrugt. (Jaar met de merrie en half jaar met de ruin die ze voor de handel had). Ik heb nu een l pony die dik de punten voor het m heeft. Fijn verder ingereden. Zij heeft goed verdient op de ruin, iedereen blij.

Nies_

Re: Gratis je paard stallen en laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:17

Dat vind ik toch een hele andere situatie.

Ik heb me ook verbaasd over die advertentie, vind het eigenlijk gewoon hondsbrutaal en de wijze waarop geschreven is geeft mij ook niet bepaald een vertrouwd gevoel.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:22

Ik heb een keer gereageerd omdat ik nieuwsgierig was geworden over het hoe wat en waarom. Had dezelfde advertentie al vaak voorbij zien komen met elke keer een andere woonplaats.

Kreeg een mail terug met rare zinnen en vol met spelfouten.

Lease is in hun ogen, alles betalen in de wintermaanden. Veearts, hoefsmid, voer, stalgeld noem het maar op.
Heb een mail gestuurd dat dit niet mijn soort lease is.
In de "rottigste" periode van het jaar alle kosten en lasten en weinig lusten. Nee bedankt, dan koop ik wel een eigen paard die heb je dan ook in de betere tijden van het jaar.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-05-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijzing naar waar de advertentie staat verwijderd daar dit niet is toegestaan en teveel details waardoor advertentie gevonden kan worden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:28

Ben dus niet de enige waarbij deze advertentie steeds opviel....
Dit topic maakt hem nog 'raarder' :P
De eerste keer dat ik hem las, had ik echt te doen met die mensen. Maar toen ik hem dit jaar weer zag staan dacht ik hoe hebben ze dat nu afgelopen winter gedaan?!
Vond het ook wel apart dat als dit paard voor hun gehandicapte zoon was, hij nog ingereden moest worden :P

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 13:30

Ik hoop gewoon dat niemand in een situatie trapt waarbij je veel moeite en risico neemt. En ook nog eens financieel totaal geen voordeel!

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:35

Ik weet over welk paard het gaat, wij hebben in het verleden ook contact met hun gehad met zelfde verhaal als hier boven.
Maar vond het allemaal heel vaag.
Ze hebben zelf weiland maar geen stal.
Maar je zet je paard toch niet alleen thuis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:38

Heb ook al eens aangeboden tegen kostprijs hem te stallen (75E per maand).

Maar dat was niet de bedoeling, want de kosten waren te hoog.
Hoefsmid was niet nodig, en als ik dat wel wilde moest ik dat zelf betalen.
DA moest ikzelf betalen als hij door/bij mij ziek was geworden.

Ik denk zelf dat ze geen geld hebben (of willen uitgeven) aan hooi/kuil en in de zomer kan hij gratis gras eten.
Kwam over alsof hun mij een gunst verleende door gratis een niet berijdbaar paard aan te bieden.
Oh ja; ook zelf halen en weer terugbrengen tegen eigen kosten.

En zoals Blackstar aangeeft; het Nederlands was om te huilen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:40

blackstar schreef:
Ik heb een keer gereageerd omdat ik nieuwsgierig was geworden over het hoe wat en waarom. Had dezelfde advertentie al vaak op marktplaats voorbij zien komen met elke keer een andere woonplaats.

Kreeg een mail terug met rare zinnen en vol met spelfouten. Keer op keer werd er autistische zoon genoemd. Na 1 keer weet ik het wel en dat hoeft niet herhaald te worden.

Lease is in hun ogen, alles betalen in de wintermaanden. Veearts, hoefsmid, voer, stalgeld noem het maar op.
Heb een mail gestuurd dat dit niet mijn soort lease is.
In de "rottigste" periode van het jaar alle kosten en lasten en weinig lusten. Nee bedankt, dan koop ik wel een eigen paard die heb je dan ook in de betere tijden van het jaar.

hhm in de advertentie die ik heb gevonden was het syndroom van down.. :?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:41

Er zitten behoorlijke risicos aan vast, maar aan de andere kant zijn er genoeg meiden die een moord plegen voor een paar maanden "eigen paard" waar ze mee kunnen doen wat ze willen, wat dat betreft vervult het ook wel weer een wens en is het niet zo dat het persee slecht is om een paard een paar maanden kwijt te willen als een ander best een paar maanden een "eigen paard" wil.

Dit is niet anders dan lease constructies die sommige maneges hebben. Dan betaalt ook de gebruiker alle kosten, niet de eigenaar.

De kans dat het paard bij een kundig iemand terecht komt is wel heel klein, percentage pennymeisjes dat er op af komt zal groter zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:41

Buiten dat het in feite hondsbrutaal is, vind ik het ook nog kompleet onverantwoord jegens het paard!
Ze lijken me niet erg kieskeurig waar het terechtkomt, als het maar niks kost :?

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:42

Brainless schreef:
Heb ook al eens aangeboden tegen kostprijs hem te stallen (75E per maand).

Maar dat was niet de bedoeling, want de kosten waren te hoog.
Hoefsmid was niet nodig, en als ik dat wel wilde moest ik dat zelf betalen.
DA moest ikzelf betalen als hij door/bij mij ziek was geworden.

Ik denk zelf dat ze geen geld hebben (of willen uitgeven) aan hooi/kuil en in de zomer kan hij gratis gras eten.
Kwam over alsof hun mij een gunst verleende door gratis een niet berijdbaar paard aan te bieden.
Oh ja; ook zelf halen en weer terugbrengen tegen eigen kosten.

En zoals Blackstar aangeeft; het Nederlands was om te huilen.

Ja het is eerder andersom.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:43

*zocht even snel de advertentie op*
Ja, bijzonder. Ik heb wel ooit zoiets gehad, ik zou dan gewoon stalling etc betalen maar zij nog steeds de dierenarts etc. Ze wilde m namelijk niet verkopen maar had er zelf ook geen tijd voor. Uiteindelijk is dat niet door gegaan.

Als het nou een shet was die je gratis uitleende als grasmaaier of als maatje prima.. Maar verwachten dat iemand haar nog inrijdt ook. Bijzonder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:45

En waarom belt niemand 144 dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:46

Op grond waarvan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:47

Nikki schreef:

En wat is de reden om dat te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:48

De man wilt geen schuilmogelijkheden geven, geen kosten voor da, hoefsmid etc... kan me niet voorstellen dat het beestje er dan goed bij staat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:50

Nikki schreef:

Dierenbescherming doet al niets als er echt iets aan de hand is maar de paarden wel goed gevoerd worden, laat staan dat ze hier iets aan kunnen/willen gaan doen -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:52

Het is niet strafbaar om je paard elders onder te brengen...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:54

Niet intrappen in elk geval
Ze hebben mij ook al eens n bericht gestuurd hier of via marktplaats geen idee
Zal zo eens zoeken was echt n wazig persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:55

Advertentie gezien en wat een wazig verhaal. Snap best dat pennymeisjes hier wel in willen trappen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:57

Jaren terug stond er in de advertentie dat het paard wel gereden kan worden, maar dat het paard niet geschikt is voor beginners.

PTB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:57

Gentlegiant schreef:
Niet intrappen in elk geval
Ze hebben mij ook al eens n bericht gestuurd hier of via marktplaats geen idee
Zal zo eens zoeken was echt n wazig persoon

Ze bleven ons meerdere malen benaderen, en kreeg daarna nog te horen dat ik snel moest zijn want anders had hij een ander, wij dachten jullie doen maar.