Ik heb een ifor waar je ook optie deuren hebt. Ik vind het ideaal en paarden stappen er zo op geen probleem. Voorheen wel ooit een Cheval L die op een opstap had paarden gelaaid, ik weet niet wat dat was (misschien dat de trailer lager was qua binnenhoogte) maar daar gingen ze niet graag in.
dnieSz
Geplaatst: 18-05-16 10:46
Ik heb een Fautras te koop, die heeft een instapklep. ik persoonlijk vind het 10x makkelijker dan een laadklep. Ze stappen er echt zonder moeite zo in.
Goed ik heb dus een paard dat lastig laad. Mijn eigen trailer heeft gewoon een klep. Laatste tijd gaat het wel goed. Twijfelt altijd wel even, maar nu staat ze er meestal wel met 5 minuutjes op. Gaat eerst altijd op de klep staan, kijkt wat rond. Meestal loopt ze dan wel door. Soms ook niet en dan kan het rustig een half uur of meer duren. Mijn stalbaas heeft een trailer zonder klep. Ik zou met hun mee rijden naar een evenement. Dus eerst maar even oefenen was het plan. Paard 1 er op. Daarna die van mij. Hop, loopt zonder te kijken naar binnen. Daarna nog een paar keer, nou ik wist niet wat ik zag Er af stappen gaat trouwens ook probleemloos. Nu hebben wij ook best een lage opstap. Als ik ooit een andere trailer moet, ga ik er zeker naar 1 kijken zonder klep!
Ik heb zo'n trailer een keer gedemonstreerd gezien op een beurs. Deze optie zit erop voor het vervoeren van bijvoorbeeld hooibalen e.d. Zodat hij ook makkelijk als aanhanger gebruikt kan worden je niet niet altijd met een klep zit die naar beneden open moet. Deze trailer heeft ook de laadklep functie die een gangbare paardentrailer heeft.
Wij hebben een Fautras zonder laadklep. Dat bevalt ons heel erg goed. Wij hebben later wel een klep aan de voorkant gemonteerd (optie bij Fautras) voor het uitladen. De pony's bleken wel zonder klep moeite met het uitladen te hebben.