Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
karuna schreef:Wat betreft campers en zo, daarin is een gemeente soms nogal bekrompen. Het zijn gewoon voertuigeh waarvoor wegenbelasting wordt betaald. Zij mogen dus gewoon permanent gebruik maken van de openbare weg en de parkeerplaatsen. Alleen best veel gemeentes willen dit niet hebben. En werken eigenlijk tegen de wet in.
GDG schreef:060606 schreef:Maar die caravan plekken in de buurt zitten of vol, of zijn hardstikke duur! Maar ik zal het een en ander uitvogelen. Zag op de site ook staan over eventueel ontheffing maar dat ze het eerder niet doen dan wel.
Ik zal ook niet blij zijn als het voor mijn woning zal staan hoor daar niet van, daarom zal ik het vragen, op bepaalde plekken staan ze niet erg opvallend namelijk. Maargoed dan heb je ook weer last van diefstal of vernieling misschien.
Gemeentegrond/ openbare weg is nou eenmaal geen trailerstalling. De kosten van stalling zul je moeten incalculeren.
Ben je je ervan bewust dat het verhuren van een trailer om een andere (duurdere) verzekering vraagt dan als je de trailer particulier zou verzekeren?
Nessa schreef:Caravanstalling is helemaal hoofdprijs. En vaak willen ze geen trailers (= vies)
Nessa schreef:Pensionstalling valt vies tegen hoor! Ik heb alles rondom gevraagd. Niemand doet dit. Alleen voor pensionklanten. Uiteindelijk staat de trailer 20 km ver weg en betaal ik 30 euro in de maand.
Lusitana schreef:Nessa schreef:Caravanstalling is helemaal hoofdprijs. En vaak willen ze geen trailers (= vies)
Plus dat ze vaak juist helemaal niet willen dat ze regelmatig worden weggehaald.
Meestal is het gewoon de loods vullen (hutje mutje, dus echt niet met rijruimte) voor de winter en kun je er helemaal niet uit tot het volgende voorjaar...
Een willekeurige boer heeft er misschien minder problemen mee, maar een pensionstal is wellicht meer de aangewezen provider van plek voor een trailer. Ook als je eigen paard daar niet staat. Tegen betaling is veel mogelijk, vooral als ze een aparte parkeerplaats voor trailers hebben.
TS heb je marktonderzoek gedaan naar de behoefte en een ondernemingsplan?
060606 schreef:Lusitana schreef:Plus dat ze vaak juist helemaal niet willen dat ze regelmatig worden weggehaald.
Meestal is het gewoon de loods vullen (hutje mutje, dus echt niet met rijruimte) voor de winter en kun je er helemaal niet uit tot het volgende voorjaar...
Een willekeurige boer heeft er misschien minder problemen mee, maar een pensionstal is wellicht meer de aangewezen provider van plek voor een trailer. Ook als je eigen paard daar niet staat. Tegen betaling is veel mogelijk, vooral als ze een aparte parkeerplaats voor trailers hebben.
TS heb je marktonderzoek gedaan naar de behoefte en een ondernemingsplan?
Nee niet echt. Omdat ik het geld er voor heb om die trailers aan te schaffen en de mensen er voor ken ze goed maar goedkoop aan te schaffen daarnaast ik ze zelf ook af en toe gebruik of kennissen van mij en het alleen maar extra is als men ze af en toe is huurt. Er is redelijk veel vraag naar hier in de buurt ik heb het er zo uit eigenlijk na ongeveer 4 maanden daarna is het bijna alleen maar winst als ik dus geen huur hoef te betalen. Het enige is idd verzekeren dat zou ik even moeten uitzoeken.