Verkoopbaar of niet..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:57

Bovenstaand inderdaad, er zijn zat mensen superblij met een bomproof recreatiepaard. Wees wel eerlijk en helder over de gebreken, de kosten en verzorging die hieraan verbonden is, en pas de prijs erop aan. Als je potentiele nieuwe eigenaar maar weet wat er aan de hand is.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:00

WandaPanda schreef:
Niet willen lopen met dressuur werk in de bak.

Dat heeft meestal niet met het paard te maken maar met de trainingsmethode :)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:04

Voor mij persoonlijk zou dat geen probleem zijn maar dan zou ik hem wel stallen ergens waar "speciale" zorg mogelijk is. Ik sta nu op een grote pensionstal en alles wat afwijkt van standaard is bijna onmogelijk dus dan zou hij gaan naar een stal vlakbij een buitenrijgebied en waar ander voer en weken van hooi e.d. geen probleem is. Ik zou er alleen niet de hoofdprijs voor willen betalen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:22

Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen. Qua zomereczeem is erg leuk dat het onder controle is, maar zet het dier op een weide honderd meter verder en het kan zomaar weer helemaal mis zijn. Dan zit je al snel ook aan een strak regime vast dat het dier op tijd binnen moet ivm de knutten, dus 24/7 buiten kan dan al niet meer. Tenzij ik aan de kust zou wonen ga ik dat risico dus al niet nemen.
Dan de stofallergie erbovenop waardoor je het hooi altijd moet weken (voordroog en kuil is niet aan te raden ivm de ZE)... dan kun je het dier al niet makkelijk in een groep houden want dan moet ál het hooi geweekt worden dus nog weer extra werk.

Dus nee, ik zou er niet voor kiezen. Dan betaal ik wel wat meer voor een bomproof paard zonder medische klachten. Maar goed dat ben ik, zo te lezen zijn er zat die het wel zouden doen dus wie weet zit daar al een koper bij :7 .

Harvey1 schreef:
Ik denk dat je dit paardje prima kunt verkopen! Er zijn genoeg mensen die op zoek zijn naar een paardje waar ze heerlijk mee op pad kunnen en zelf geen ambitie hebben om in de bak aan het werk te gaan. Mijn paard krijgt ook kuil ivm stofallergie en dat hoeft echt geen probleem te zijn.

Lijkt me niet verstandig om het paard van TS kuil te gaan voeren, paard heeft namelijk ZE.

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:23

Moeilijk zo te zeggen zonder het paard gezien te hebben of meer details.
Maar voor mij een paard die niet wil werken in de bak is niet een paard die super bomproof is en hij is niet per se geschikt voor buitenritten.
Wat doet hij juist als hij meer gereden wordt ?

Voor zomereczeem, staat hij nu altijd binnen of ook buiten ? Want als hij altijd binnen staat, lijkt mij logisch dat hij geen last meer heeft maar het zal dan zo herbeginnen als hij buiten gaat.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:55

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaand schaduwaccount plaats ik hier een slotje. Het topic zal later verwijderd worden.