Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MisticRider

Re: Moet ik mijn verkochte pony terug kopen van de koper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:40

Zou er iemand eens willen kijken naar de filmpjes? ben benieuwd hoe een blanco persoon de pony vind lopen. Wel alleen per pb ivm privacy kopers wil ik ze niet openbaar plaatsen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:41

Je bent tot niets verplicht. Dat sowieso.

Maar van de andere kant wist je dat ie scheef was en zullen ze m in een week echt niet totaal verpest hebben en zal ie ook niet hoeven wennen bij jou als ie maar zo kort weggeweest is.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:46

Stuur maar door pb

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:47

Tis alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik had ook geen mogelijkheid om hem terug te kopen. Ik heb er nachten wakker van gelegen maar uiteindelijk hebben ze hem verkocht en vond de huidige eigenaar mijn gegevens. Paardje staat nu om een droomplekje! Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 08:48

_lotteeee schreef:
Stuur maar door pb

wat is je mail adres? dan kan ik de filmpjes doorsturen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:49

Je bent in principe tot niets verplicht. Als je niet wilt dat de pony naar eender wie gaat, zou ik hem terugkopen. Maar dat moet je voor jezelf uit maken.

Je mag mij ook een PB sturen met het filmpje :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:49

Je bent niets verplicht.
Er zijn geen verborgen verbreken en er is geen proefperiode. Als je hem terug koopt zou ik dat ook trouwena nooit voor de volle pond doen. Ben wel benieuwd naar het filmpje?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:50

Ik zou er niet voor zwichten, verkocht is verkocht ze hebben geen poot om op te staan!
Hun kunnen hem toch ook weer verkopen als hij dan toch weg moet.

mijn eerste zelfgekochte pony viel ook tegen in eerste instantie , toch heb ik en die pony veel van elkaar geleerd. na 5 jaar was ik te groot voor hem en toen is hij verkocht beter, wijzer en betrouwbaarder dan hij kwam. dat is voor ons beiden een leerschool geweest waar we veel aan hebben gehad in onze carierre hij als ik als basis voor de toekomst!
dat kunje bij hun ook benadrukken het is geen auto met zelfrijdend meganistme waar je instapt die je alles bezorgt met 1 druk op de knop! -O-

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:57

Stuur mij ook maar pb!

Imo hebben zij inderdaad geen poot om op te staan.

Heb je er vrede mee als die uit je zicht wordt verkocht? Of ga je dan naar hem 'opzoek'?

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:03

Je hoeft de pony niet terug te nemen
Waar ze rijkundig tegenaan lopen is met les en training op te lossen. Je hebt een brave gezonde pony verkocht.
Dat de ruiter er nog niet zo goed mee om kan gaan is niet jouw probleem. Geef dit aan bij de kopers. Dan gaan ze misschien naar andere oplossingen zoeken ipv jou de pony terug te laten nemen.

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:04

Lastige kwestie TS.
Ben ook benieuwd naar een filmpje, stuur mijn mailadres naar je via pb.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:46

Ik zou hem wel terug nemen, puur omdat ik na een week nog te gehecht zou zijn aan de pony die ooit van mij was. Na een week zal er niks verpest zijn. En zoals ook eerder gezegd, voor zo een brave pony vind je zo een andere koper.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:55

Ik zou hem terug nemen, puur en alleen omdat mijn paarden net zo close zijn voor mij als familie en ik niet zou willen riskeren dat het dier van hand tot hand gaat of bij en handelsstal terecht komt. Ik zou daar plaats voor maken (ik zit momenteel in een vergelijkbare positie).

Maar ja, ik ben misschien te emotioneel om op een puur praktische/financiele manier naar mijn paarden te kijken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:57

Tja, de vraag is eigenlijk wat jij kan en wil. Terug nemen hoeft niet, dit is geen verborgen gebrek.
Tussen domweg terugnemen of hem niet terug nemen zit ook nog de optie terug nemen voor minder dat je er voor gekregen hebt. Je kan altijd aanbieden hem terug te nemen voor minder, omdat jij er hoe dan ook ook kosten aan moet maken en tijd in moet steken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:58

Heb het filmpje gezien. Pony oogt inderdaad wat traag. Maar o wat braaf!!! Zeker bij die trampolines.
Was ze bij jou ook wat trager in de bak?
Vind vooral dat meisje op het 2e filmpje heel erg bezig met haar handen. Daar zou ik ook traag van worden :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:00

Laat een advocaat een briefje schrijven met verwijzing naar de grief, wrs einde discussie

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:04

je bent niks verplicht wettelijk gezien.

ik persoonlijk zou hem wel terug nemen (ev een deel vd aankoopprijs afdoen). Na een week is fie heus niet verknoeid. 3 X rijden en dat is weer ok. plek id kudde zal ook geen probleem zojn.
En gewoon op zoek gaan naar een nieuw baasje.
Ik ben.ook benieuwd nr het filmpje!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:14

VSW -> TAO

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:16

Ben je zeker dat hij ok is? Op een week kan veel gebeuren. Ik zou enkel terugkopen met een lagere prijs en keuring op hun kosten. Verder vind ik het erg raar van hen. Ze hebben hem gekocht dus nu moeten ze niet meer zeuren. Laat je niet doen hoor!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:22

Ik verbaas me ook wel wat over de moraalridders. De pony is onder andere vanwege kosten verkocht. Als ze de pony terugneemt weet ze niet hoe de pony terugkomt en hoe snel ze een nieuwe koper heeft.

Als ik de pony terug zou nemen dan zou ik er flink minder voor betalen dan waar de pony voor verkocht is. Straks zit je nog een half jaar met een pony die je eigenlijk niet meer kan betalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:26

Ik zie niet in waarom je een moraalridder bent als je je tegenover je dier (en je eigen gemoedsrust ;) ) emotioneel verplicht voelt hem terug te nemen?

Naar de koper toe zou ik ook niet enthousiast zijn, maar we hebben het hier wel over een levend wezen.

Je was zo blij een goed plekje te hebben, toch?
Nu dat niet zo blijkt te zijn, neem hem terug en zoek er opnieuw eentje :(:)
Voel je jezelf uiteindelijk toch beter door, denk ik...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:38

Ik zou inderdaad voor jezelf nagaan hoe je je erbij zou voelen als zij hem doorverkopen zonder jouw inbreng en jouw band met het beestje voor ogen houden. Als je dit geen probleem vind, dan vooral daar laten en jezelf geen mogelijke problemen op de hals halen. Voel je je daar niet goed bij, dan zou ik hem terug halen, want anders ga je denk ik toch spijt krijgen.

Misschien kun je anders een gulden middenweg kiezen en samen op zoek gaan naar nieuwe eigenaar of daaromtrend iets afspreken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:55

Shirley schreef:
Ik zie niet in waarom je een moraalridder bent als je je tegenover je dier (en je eigen gemoedsrust ;) ) emotioneel verplicht voelt hem terug te nemen?

Naar de koper toe zou ik ook niet enthousiast zijn, maar we hebben het hier wel over een levend wezen.

Je was zo blij een goed plekje te hebben, toch?
Nu dat niet zo blijkt te zijn, neem hem terug en zoek er opnieuw eentje :(:)
Voel je jezelf uiteindelijk toch beter door, denk ik...

Ze moet zich toch ook niet in het zak laten zetten. Je weet nooit helemaal zeker of je een paard aan een perfect baasje verkoopt. Dus terugnemen, met risico dat er intussen iets mee is gebeurd, opnieuw onderhoud betalen en tijd investeren om hem verkoopsklaar te houden. Dan verkopen, waarbij je niet weet hoe lang dat gaat duren en of hij dan wel goed zit. Ik vind dat dus zeker geen verplichting.

En het is echt naar dat die kopers het zo op het emotionele spelen.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:01

Kan je nog goed overleggen met de kopers? dan zou ik aanbieden om te komen helpen met rijden, desnoods 2x ofzo. jij kent de pony het beste en kan vast goede tips geven over het rijden. jij wilt ook dat de pony gelukkig is en zo kan je meteen zien hoe hij erbij staat.

zou zelf ook niet zo snel een dier terugnemen en de kopers hadden beter moeten uitproberen. maar goed, dat is de praktische kant, gevoelsmatig ligt het anders en het is aan jou of je daar geen spijt van gaat krijgen dat hij daar is of wordt doorverkocht en je evt niet weet waar hij terecht komt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:10

Dus de gaan er gelijk de eerste dag op en hij is niet voorwaarts? Waarom geven ze hem gewoon geen kans om te wennen? Grote kans dat hij ook is aan het uitproberen.

Geld zowieso niet terug geven en paard niet terug nemen. Ze moeten er gewoon wat tijd in stekenVindt ik.