Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Wat te doen met agressieve en bedreigende stalhouder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:56

Ieder verhaal heeft 3 kanten, in dit geval de jouwe, het zijne en de waarheid.
Ik kan me niet voorstellen dat je niet je paard oppakt en vertrekt in de eerste genoemde situatie, daardoor denk ik dat er meer speelt (betalingsachterstand?).

Jammer dat het paard de dupe is, maar er zal vast een reden zijn waarom jullie niet vertrekken.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:40

Je zegt dat je niet wilt vertrekken omdat de stal zo fijn is.
Hoe kan een stal waarbij al enige tijd duidelijk is dat de eigenaar je liever ziet vertrekken en waar nu je paard de dupe van is fijn zijn??

Ik zou al lang en breed vertrokken zijn :n

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:57

Hij heeft je nu 3x de wacht aan gezegd, en je blijft maar staan, hoe duidelijk moet hij zijn dat jullie je spullen pakken en weggaan? Als stalhouder zou ik daar ook gefrustreerd over zijn.

Ik was allang weggeweest.

Aan de andere kant snap ik ook dat je hem een spiegel wil voorhouden en laten inzien dat hij niet goed bezig is. Maar als iemand al jaren lang zo zijn bedrijf voert en er klanten blijven komen en blijven staan zal dat niet veranderen. Je hebt alleen jezelf ermee en je paard.

Kies dan iig voor je paard, verhuis ze dan tijdelijk wat minder ideaal en zoek ondertussen iets meer in de buurt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:17

Het is ongelooflijk hoe je het welzijn van je paard hier de dupe van laat zijn.
Jij vindt het misschien fijn op die stal, afgezien van hoe de stalbaas jullie behandelt, maar voor wie ben je daar eigenlijk? Voor jezelf of voor je paard?
Ga alsjeblieft op zoek naar een andere stal en laat die stalhouder lekker voor wat het is, sommige mensen moet je niet willen veranderen.
Een andere stal zul je wellicht aan moeten wennen en je bent misschien langer onderweg, maar als dit beter is voor het welzijn van je paard, dan had ik in jouw geval geen seconde getwijfeld.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:30

Laat me raden, stalnaam begint met een B.

Er zijn genoeg stallen in Amstelveen of Diemen. Zet een advertentie op mp of hou mp in de gaten. Als jij kan vertrekken wanneer je wilt kan een staleigenaar jou ook weg willen zien gaan wanneer hij wilt. In zulke omstandigheden wil je toch niet staan. Je paard wordt er in ieder geval niet beter van en voor je eigen stresslevel ook niet echt top. Aangezien je paard er 24/7 moet staan, wegwezen voordat het van kwaad tot erger gaat.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:32

Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten ooit.. Uiteindelijk was voor mij de maat vol.
En gegaan, beste beslissing ooit. Het vreet toch aan je. Ongemerkt.
Ik heb nog nooit zoveel rust gekregen sinds ik toen weg ben gegaan..

Deze man gaat niet veranderen, en als je even goed zoekt. Zijn er vast nog meer goede stallen in de buurt..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 08:35

in ieder geval hard zoeken naar een andere stal, ook al is het maar als tijdelijke oplossing, totdat je je ideale plekje gevonden hebt. Maar hier zou ik mijn paard geen secomnde langer als nodig is laten staan, Arme beest is er de dupe van.

En het moet je écht niets kunnen schelen, dat dit precies is, wat hij wil. Als hij zo doorgaat, houdt hij geen klant meer over.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:01

Waar haal je het lef vandaan om, als de stalhouder bijna een jaar geleden verzoekt om te vertrekken, gewoon te blijven staan? Het lijkt me vrij duidelijk dat hij jullie toen al heeft verzocht te vertrekken. Ik vind dat gigantisch brutaal.

Een half jaar later komt het wederom ter sprake en geeft de stalhouder aan dat als jullie niet vertrekken hij jullie paard niet meer gaat voeren. Hoe duidelijk wil je het hebben? Stalhouder wil dat jullie vertrekken. Zijn terrein dus zijn wil is wet.

Ik denk te weten om welke stal dit gaat en ik weet dat de stalhouder geen makkelijke is, maar als ik dit zo lees vind ik TS op het onbeschofte af. Ik denk dat dit gewoon een noodgreep is van de stalhouder in de hoop dat jullie wel vertrekken. Ik praat die daden niet goed maar de stalhouder is zo vriendelijk geweest om een JAAR!!!! lang jullie paard nog goed te verzorgen nadat hij jullie heeft verzocht te vertrekken. Ik vind dat hij in dit geval redelijk genoeg is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:10

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom hij jullie weg wil hebben? :o
Doet hij dit alleen bij jullie of ook bij andere mensen?

En wat Eline ook al zei; alleen om een principe kwestie zou ik daar niet blijven staan.
Jouw paard staat daar 24/7, kies voor zijn welzijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:15

Lijkt een beetje op ontslagen worden en toch op je werk blijven verschijnen... Die eigenaar heeft, wellicht niet op een nette manier, meer dan eens duidelijk geprobeerd te maken dat je eigenlijk niet meer welkom bent/hij je liever ziet vertrekken. En jij blijft gewoon stug volhouden en daar staan, terwijl bepaalde dingen je niet zinnen (verplaatsen van paard) en de relatie tussen jou en stalbaas ook niet bepaald gezellig te noemen is. Het komt misschien niet bij je binnen waardoor hij nu andere maatregelen neemt om je toch enigzins te verdrijven. Ik keur de manier waarop niet goed, maar geef die man groot gelijk dat hij duidelijk probeert te maken dat dit niet gaat werken en hij je niet meer als klant wil. Tsja en als jij een dusdanig bord voor je hoofd hebt dat je na 3 verzoeken nog niet vertrokken bent, pakt hij het blijkbaar op een andere manier aan (die dus ten koste gaat van je paard!) Ik zou m'n biezen pakken, goede zorg voor het paard is nu het belangrijkste, kun je dan rustig om je heen kijken naar een plek die weer aan jouw wensen en eisen voldoet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:21

Vreselijk hoe die man zich gedraagt tov jouw paard! Maar ik snap van beide kanten niet dat je een paard de dupe wil laten worden. Vind ik echt schokkend. Waarom ben je daar nog? Waarom zou je nog moeite doen om hem 'een lesje te leren' en hoeveel zin heeft dat? Wat is de reden waarom hij jullie van zijn erf wil? Dit doet iemand toch niet zomaar? Biezen pakken en wegwezen: je paard zal je dankbaar zijn!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:29

Ik snap niet waarom je niet al vertrokken bent. De stalhouder geeft aan dat hij wil dat jullie weg gaan.
Dus waarom ben je niet gegaan? De ligging ed kan wel fijn zijn. Maar de sfeer is dat dus niet.
Je vindt vast wel een andere stal

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:30

Ik snap ook echt niet waarom je daar nog bent en wilt blijven. Welzijn van je paard voorop. Op marktplaats of bokt is vast wel een andere stal te vinden al is het voor tijdelijk zodat je rustig naar een betere stal kan zoeken

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:33

Wauw wat een soapserie.

Eigenaar verzoekt je meermaals te vertrekken en je blijft staan? Wauw. Kwam de sfeer zeker ook ten goede dit?

Paard wordt kennelijk niet meer gevoerd en je blijft staan? Wauw.

Enzovoorts.

Ik ben niet impulsief maar heb ooit ook voor een keuze gestaan (was wel iets andere situatie). Nou de volgende dag had ik een trailer gehuurd, auto geregeld en heb ik mijn paard opgepakt en ben ik gegaan.

Als het welzijn van mijn paard in gevaar komt, dan doe ik daar direct iets aan. Dat is mijn taak als eigenaar.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:41

Ik heb 2 weken geleden ongeveer hetzelfde mee gemaakt. Ook niet tevreden over bepaalde zaken (1 uur naar buiten ipv 4) en heb daar wat van gezegd op een nette manier. Staleigenaresse kon dit helaas niet aan. Ik verteld dat ik weg zou gaan einde vd maand. Dag later stond ze onbehoorlijk te schreeuwen dat ik per direct weg moest anders zou ze mijn paarden op de weg zetten. Ik heb ze geen moment alleen gelaten, was doodsbang dat er iets met ze zou gebeuren. Na wat telefoontjes ben ik na 2 uur vertrokken met paarden en de spullen.

Ik snap dus niet zo goed waarom jij je paard daar hebt laten staan. Dat geeft toch geen fijn gevoel. En nu is dat beessie er de dupe van en wil je nog steeds blijven staan...zoek gewoon een andere stal!!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:52

Snel wegwezen daar want dit gaat ten koste van je paard.
Ik heb ook zo'n stalhouder meegemaakt en ben toen nadat hij totaal flipte dezelfde dag nog vertrokken!
Je kunt proberen je poot stijf te houden maar het zal je paard zijn die het gaat voelen.

Is zo'n mafkees dat waard?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:55

Hoe het ook in elkaar zit, ik zou al lang iet anders hebben gezocht. Je wilt je toch niet dag en nacht zorgen maken over het welzijn van je paard? En dat het niet goed gaat met je paard is wel duidelijk, gezien zijn gedrag.

Ik vraag me verder af of je in zo'n geval geen aangifte kunt doen (heb geen idee), want als het zo is als jij zegt, bedreigt de stalhouder jou en mogelijk mishandelt of verwaarloost hij jouw paard. Volgens mij zijn dat strafbare zaken.

Maar ga alsjeblieft zo snel mogelijk weg daar. En maak je niet druk over wie 'wint'. Is totaal onbelangrijk vergeleken met het welzijn van jouw paard.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:58

Wat een kinderachtig kuiken die stal eigenaar zeg. Pff zou daar niet willen blijven.
Maarre... als je bedreigd worden, mag je toch aangifte doen? Ik zou paard daar weghalen en aangifte doen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:04

Wegwezen daar. Kies altijd voor je paard en zijn/haar welzijn!!! En op zo'n plek vol negativiteit, wil je toch niet staan überhaupt?? 'Goede ligging'? Alsjeblieft.....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:06

Chasey schreef:
Wat een kinderachtig kuiken die stal eigenaar zeg. Pff zou daar niet willen blijven.
Maarre... als je bedreigd worden, mag je toch aangifte doen? Ik zou paard daar weghalen en aangifte doen.

Aangifte doen? Laat me niet lachen.

Stalhouder zou tegen TS aangifte moeten doen wegens inbreuk op privacy: het meermaals op terrein blijven komen van stalhouder terwijl meerdere malen is geboden te vertrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:09

TS, sorry dat ik het zeg maar ik snap niet waar je het lef vandaan haalt om te blijven staan op een stal waar je blijkbaar nadrukkelijk is gevraagd de stalling te verlaten, vervolgens vindt je het nog raar ook dat er met die man niet te praten is en daar bovenop wil jij die man een lesje leren, en dan vind je het vreemd dat je paard daar de dupe van wordt?

Nee, het zou niet mogen dat je paard de dupe wordt van jouw eigenwijze gedrag. Als je wordt gevraagd de stal te verlaten, dan heb je te vertrekken als je daar duidelijk niet samen uit kan komen. Als het andersom was geweest; jij had de stalling willen verlaten en de stalhouder zegt vervolgens 'ja maar ik vind dat je niet weg mag want ik vind je (centen) best gezellig verder, dan zeg je toch ook voel 's aan je voorhoofd?

Maar ondertussen doe je dit nu zelf.
En dat je die man dan een 'les' wil leren.. Denk dat de enige die die les hier moet leren, jijzelf bent. Als je meermaals wordt verzocht de stalling te verlaten, dan is dit gewoon niet de plek voor jou.
Maar als jij je paard daar de dupe van wil laten zijn omdat het verder best gezellig is.. Dan zal je paard je heel dankbaar zijn voor alle dagen dat ie met voeren over wordt geslagen, omdat z'n baasje graag de stalhouder dwars wil zitten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:15

Waarom wil de stalhouder dan dat jullie weggaan?
Dat komt toch niet zomaar uit het niets.
Een pensionklant die netjes betaalt, de boel achter zich opruimt, beleefd met pensionhouder omgaat, geen ruzie zoekt etc, zo'n klant wil een pensionhouder toch niet kwijt?
Dan zou je denken, dat er iets gespeeld heeft, waarom hij graag wil dat jullie weggaan.

En als jij wel de fijne pensionklant was, en het gedrag van die meneer komt werkelijk uit het niets en je weet echt niet waarom hij wil dat jullie weggaan.
Dan moet je gewoon gaan...beter voor alle partijen dan.
Wel zuur natuurlijk, zeker niet leuk. Maar ergens blijven waar je niet gewenst bent en je dat al een paar keer is aangegeven, dat heeft geen zin.
En wat hij voor de rest in de toekomst nog zal 'uitvreten', dat is jouw zaak niet.

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:18

Neem aan dat TS nog gewoon stal geld voor al die maanden heeft betaald en stalhouder dat ook gewoon heeft aangenomen? Voor zover ik weet betaal je stalgeld vooraf.. en dan betaal je dus voor de faciliteiten en de service, waar ook voeren bij zit bij deze stal. Als stadhouder haar echt weg zou willen, moet hij ook geen stal geld aannemen, of maar n gedeelte ervan.
Verder had ik mn paard ook allang verhuisd als ik in deze situatie zat. Vertrouwen dat er goed wordt gezorgd voor mn paard is weg, zou geen nacht meer rustig slapen..dan maar naar n stal die minder perfect ligt.. (al staat dat niet bovenaan mijn prioriteiten lijst, maar blijkbaar wel bij TS)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:23

Volgens mij wijzen vrijwel alle neuzen 1 kant op hier.. Ook ik ben verbaasd dat je er nog staat, als er gevraagd wordt te vertrekken van zijn terrein?

Als er kennissen op bezoek komen bij jullie, waar je ruzie mee krijgt, verwacht je toch ook dat het of uitgepraat wordt, of dat ze vertrekken? Nee, ze blijven zitten wat het is zo gezellig met de andere gezinsleden/dieren (bij wijze van) Hoe zou je je dan voelen? Jouw huis, jouw regels. Zijn terrein, zijn regels.

Niks geen lesje leren. Hij wil dat jullie vertrekken, dan zoek je wat anders.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:27

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van de staleigenaar. Want we horen hier maar 1 kant van het verhaal.

Ga daar dus ook geen oordeel over vellen. Moet wel erg uit de hand zijn gelopen dat hij tegen je heeft gezegd dat je een andere stal moet gaan zoeken. En als je dat niet doet, vind ik het niet vreemd dat hij daar boos om wordt. Keur zijn handelen over het niet voeren niet goed. Maar hij heeft je vorig jaar september al aangegeven dat je een andere stal moest gaan zoeken. Had dat dan ook gedaan ipv hem nog meer te gaan irriteren.