Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cerilene_ schreef:Toen ik nog wedstrijdjes deed en regelmatig naar het strand ging was het erg fijn om een trailer te hebben. Mijn vader kan rijden en heeft een BE rijbewijs en had een geschikte auto (niet eens een hele zware nodig vaak hoor, want onze trailer was ook niet zo groot en zwaar, maar wel met genoeg trekkracht en natuurlijk een trekhaak).
smurffie schreef:Met koliek kan het juist minuten werk zijn om optijd op de kliniek te komen om paardlief te redden. Even als bloedingen die te groot zijn om veilig thuis te kunnen hechten. Dan is het fijn als het slechts 2 minuten werk kost om aan te koppelen en weg te rijden.
Koliek wordt vaak zelfs aangeraden om in te laden en hobbels te gaan rijden; stress + hobbels maakt soms los.
Nee ik zou niet gelukkig zijn als ik met spoed niet weg zou kunnen. Mijn paard heeft een longbloeding gehad; ik was klaar om in te laden toen de dierenarts er was, bleek niet nodig maar zo wel is het inladen en we zijn er zo. Dierenarts was er trouwens binnen 15 minuten.
Ir111 schreef:Morniclum schreef:Vind het een beetje gemakkelijke gedachtengang dat er altijd wel iemand is waarvan je kunt lenen.
Daarom maak je -voordat je er gebruik van wilt maken- afspraken over met mensen die bereidt zijn hun trailer te verhuren/lenen. Dan is alles voor iedereen ok toch?
piezze schreef:Geloof mij dat als de nood aan de man is het lenen van een trailer hartstikke lastig is. Je beste vrienden laten je nog vallen want een paard met koliek slaat een trailer gerust aan gort van de pijn . Mijn motto in deze wereld is dat je jezelf waar mogelijk moet kunnen redden en niet afhankelijk zijn van de grillen van een ander.