Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nikass schreef:Mijn paard heeft in 2007 haar eerste paspoort gekregen van de handelaar. Dit is uitgegeven door de NFJPS. Ze was toen 11 jaar oud. Er staan geen gegevens over haar afkomst in het paspoort. Ze is overduidelijk NRPS (veel Arabier in zich).
Ik heb geen interesse in welk lidmaatschap dan ook, maar als ik haar nu op mijn naam wil laten registreren, hoe moet ik dat dan aanpakken?
(Er staat nu alleen de naam van de handelaar in het paspoort)
Ik heb haar al een tijdje, maar heb me hier nooit mee bezig gehouden eigenlijk.
AnnetteFlame schreef:Bij het NAS is lidmaatschap gelukkig maar 45 euro en volgens mij was er ook de optie om geen lid te worden en toch op naam te zetten (20 euro) Maar dat vond ik nog wel te overbruggen.
Daarvoor n kwpner gehad en die ook lekker op naam van fokker laten staan (en voorgaande eigenaar ook) idd vanwege dat dure lidmaatschap van kwpn
Citaat:Vanaf 1 april 2016 start de overheid een nieuwe database waar alle paardachtigen (paarden, pony's en ezels) in opgeslagen worden. Zij halen die infortmatie uit de databases van de stamboeken die verplicht zijn om deze informatie af te staan. Ook de namen en adresgegevens van de aanvragers van een paardenpaspoort komen in die centrale database. Daarom is het zaak dat u ons doorgeeft wanneer u uw paard of pony heeft verkocht.
Leonoor schreef:Jennyj01 schreef:1april
You wish
Wij zijn als stamboek hierbij natuurlijk ook betrokken, gelukkig niet de ellende van verplicht lidmaatschap. Kosten overschrijving zijn 17 euro, dus die vallen mee.
wat ze met de database gaan doen? Op dit moment wordt aangegeven dat het puur traceren van paarden door Europa is (daarom ook de verplichting om elk paard wat geïmporteerd wordt binnen 30 dagen na aankomst te melden bij een erkend stamboek).
(nog) niet voor de belastingdienst, wordt aangegeven....