tinker wel trailer in, nooit meer eruit! (niet lachen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:35

Ibbel schreef:
Mijn allereerste trailer had klimlatten, was ook geen succes bij mijn toenmalige paard. Ik heb daar repen kokosmat (kun je op de rol in verschillende breedtes kopen) tussen geschroefd, en het probleem was opgelost. Lekker stroef, hoogteverschil werd erdoor weggenomen, en met een grove bezem kon je ze gewoon schoonvegen.
Nu heb ik alleen nog maar trailers gekocht die gewoon een rubberen (giet-)vloer op de klep hebben. Voor mij geen klimlatten meer.

Had ik dus ook gedaan, maar dan gelijmd, enigste nadeel, de gasveer was niet berekend op dat gewicht klep woog toen echt veel met dicht doen en ik had maar 1 1/2 paards.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:46

stapje naar achter, belonen, weer een stapje naar achter belonen, enzovoort.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:15

Ik heb een ponytje gehad die dit probleem ook had. Was ook vrachtwagen gewend daarvoor. Wij hadden een tweepaards trailer, dus schot opzij en na 2 passen achteruit kon hij omdraaien. Wel lastig omdat we regelmatig met twee paarden op stap gingen. Als je hem perse achteruit wou hebben kwam hij omhoog.
uiteindelijk hebben we een longeerlijn aan zijn halster gedaan, langs de kant van de wand, en hem achteruit vragen. Als hij dan omhoog wou komen hadden we die longeerlijn met zn hoofd tegen de kant waardoor dit geen optie meer was. Het kostte een middagje werk maar hij ging daarna altijd braaf achteruit de trailer uit. Wel bleef hij altijd op de klep draaien.
Het is misschien niet de meest vriendelijke oplossing, maar 1keer doorpakken en nooit geen problemen meer gehad.

Huppel12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:47

Mijn zus had ook een paard die inderdaad prima de trailer wel inwil, maar het eng vond om achteruit te moeten lopen om er weer uit te komen. Wat een gedoe was dat altijd :p

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:53

Je hebt ook trailers met een voorklep. Dan hoef je paard er niet achterwaarts er van af.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:05

_Hedwig schreef:
dat had mijn pony, ook echt super vervelend ze is er zelfs een keer uit gesleept met de auto omdat ze er echt niet uit wou.
wij hebben dit opgelost door haar gewoon op de trailer zetten (liefst 1 of 1,5 paards) en dan gewoon maar laten staan..
de enige manier om er dan uit te komen is door achteruit (wel begeleiden als je eenmaal gaan natuurlijk) maar zo hebben wij het opgelost en na een paar keer herhalen ging ze er zo uit.
nu hebben we er eigenlijk nooit meer problemen mee.

Er uit gesleept met de auto ?!!!!!!!

Maryline

Re: tinker wel trailer in, nooit meer eruit! (niet lachen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:10

Hoi
Ik heb er al eens een documentaire over gezien precies hetzelfde!
Eerst deden ze wat grondwerk met het paard en dan ging ze met het paard naar de trailer en als het paard 1 voetje op de klep zette werd die beloond en dan terug achterwaarts.
En dan 2 voetjes en terug achterwaarts en dan in het midden en dan...
na 10 minuutjes ging die al perfect naar achteren!

Veel succes!

cissy

Re: tinker wel trailer in, nooit meer eruit! (niet lachen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:38

Dat is ook dé manier om het op te lossen.