Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rchell schreef:Oké.. ik maak me dus blijkbaar te veel zorgen haha. De mensen waar hij nu staat hebben een 1 paards trailer met de stangen op pony hoogte. Daarin heeft hij een paar korte ritjes gemaakt en was heel braaf.
Nynkster ja dat zou ideaal zijn maar waar te huur?
Siesjuh schreef:Ik heb mijn shet (9mnd) toentertijd gewoon in een 2 paards trailer met wand opgehaald. Heb hem wel vastgezet, maar op een manier dat ie nog wel kon bewegen. Hij moest toen ruim 2 uur in de trailer.
Hij gaat nu ook altijd mee op vakantie samen met mn paard. Ik laad ze gewoon samen in een 2 paards trailer met dichte wand en zet ze beide vast. Het is een beetje sneu voor mn kleine, want die kan natuurlijk niks zien. Maar dit gaat altijd prima.
Heb er ook wel eens aan gedacht om ze samen op een 1,5 paards trailer te zetten, maar kweet niet of dat überhaupt kan en veilig is
Edit: We nemen altijd wel extra rustig bochten en hobbels, zodat ze genoeg tijd hebben te stabiliseren en dus niet de halve trailer door vliegen
Edit 2: Ik zou niet gaan lopen klooien met touwen tussen de stangen...het risico dat ze daarin verstrikt raken is me veel te groot.
rien10 schreef:In een busje? De vloer stroef maken met matten, zaagsel erop. Hooinet erin en rijden maar.
Ibbel schreef:rien10 schreef:In een busje? De vloer stroef maken met matten, zaagsel erop. Hooinet erin en rijden maar.
Het lijkt me geen goed idee om iets illegaals te adviseren... Paarden in een bestelbus vervoeren is domweg verboden, en je bent ook meteen onverzekerd. Lijkt me met een rit van 2 uur geen goed idee.
Kijk even in de wiki onder veulenvervoer: http://www.bokt.nl/wiki/Veulenvervoer
Daar staat alles in wat je moet weten. Wat voor veulens geldt, geldt ook voor kleine maat jaarlingen, en zelfs voor volwassen paarden die zo uit het wild komen en niet vast kunnen staan.