Paard verkopen leidt tot dreigement

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:23

Ik zou de afspraak zeggen, je zegt zelf eigenlijk al dat je de pony niet aan hun wilt verkopen. Bespaar dan ieders tijd en moeite en zeg de afspraak af. Ik zou echt pissed zijn als jij mij daar laat komen en achteraf zegt dat je de pony toch al niet aan ons zou willen verkopen.

Oh: en in het vervolg NOOIT! het adres van de weide/stal geven. Laat ze eerst naar huis komen en vanuit daar ga je naar de weide of stal. Om dit soort capriolen enigzins te voorkomen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:24

MWS -> TAO

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:27

Als je het niet vertrouwd en het zit je niet lekker zou ik gewoon de hele afspraak afzeggen..

zou ik ook doen in jou geval!

Sandyislief

Re: Paard verkopen leid tot dreigement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:30

Ja idd als je de pony sowieso niet aan ze wil verkopen, moet je de afspraak gewoon afzeggen. Nu laat je mensen voor niets komen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:32

Ik zou de afspraak idd ook afzeggen. Aan mensen met zo'n instelling wil je toch niet verkopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:43

Seventeen schreef:
Oh: en in het vervolg NOOIT! het adres van de weide/stal geven. Laat ze eerst naar huis komen en vanuit daar ga je naar de weide of stal. Om dit soort capriolen enigzins te voorkomen.

Dit en eerlijk blijven, zeg de afspraak af, liefst per telefoon en per mail.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:47

toch zou ik de afspraak niet afzeggen! krijg je misschien alleen maar meer gedoe van, en je weet niet hoe de mensen echt zijn, misschien is er een hele leuke klik tussen die mensen en je pony. om gezeur te voorkomen zou ik ze laten komen, en als het je niet bevalt gewoon weer wegsturen. het is jou pony en jij beslist aan wie je verkoopt, of ze nou een trailer mee hebben of niet.

succes met de verkoop!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:51

Nouja als iemand zo grof een bedreiging uit naar mij dan zouden ze echt niet meer hoeven komen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 16:53

Maar waarom denk je dat ze de pony stiekem uit het weiland halen? Als ze beslist een pony willen stelen zijn daar makkelijkere manieren voor denk ik zo.
Ik zou trouwens wel de hele afspraak afzeggen, volgens mij wil je helemaal niet aan deze mensen verkopen. Laat ze dan ook niet de moeite doen om (tevergeefs) langs te komen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:07

Ik zou meteen de afspraak afzeggen, komt allemaal al zo raar over, ik zou nooit mijn paard willen verkopen aan mensen waarbij het niet goed voelt en zo te horen wil jij dat ook niet.

Afspraak afzeggen en verder het wel even goed in de gaten houden, landje op slot doen? Is er iemand die toezicht kan houden morgen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:39

Trouwens de ponys ook zonder halster in de wei laten en halsters,touwen,hoofdstellen mee naar huis.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:45

Ik zou er absoluut niet bang voor zijn dat deze mensen de pony ophalen zonder te betalen.... Daarbij is het vrij normaal om meteen de pony/paard mee te nemen als deze aanstaat. Ik snap het probleem niet zo...
En als je de pony niet aan deze mensen wil verkopen dan moet je ze gewoon netjes afbellen. Ik snap dat een goed plekje wil zoeken voor de pony maar mensen extra laten rijden voor niets vind ik niet netjes.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:47

als ik ergens naar een pony ga kijken die verder als 50 km staat neem ik ook altijd trailer mee. Maar als je nu al geen goed gevoel over deze mensen hebt zou ik ze zeker niet laten langskomen, dan komen ze voor niks naar je toe. dat is niet netjes.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:49

Ik neem aan dat je het paspoort en de papieren niet bij de wei hebt liggen. En zonder dat paspoort is de pony niets waard. Dus heeft het geen in voor ze om hem mee te nemen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:52

Persoonlijk zou ik gewoon akkoord gaan. Wil je hem nu verkopen of niet? Of dat ie morgen weggaat of volgende week maakt toch niets uit?

Ikzelf ben meer van de kat uit de boom kijken maar zou ook zeker niet de snelle beslisser in de weg zitten.

Lekker toch dat het snel kan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:53

Nou, zulke mensen zouden mij ook geen goed gevoel geven eerlijk gezegd.
En je wilt toch dat je paard ergens goed terecht komt. Ik ga mijn ene merrie ook verkopen binnenkort.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:55

Lieshorses schreef:
Ik ben bezig met mijn pony te verkopen, en had zojuist een telefonisch bod.

De pony staat echter pas een uurtje op marktplaats, dus ik wou dr niet weg doen aan de eerste de beste bieder.

Net thuis, toch maar even teruggebeld om nogmaals duidelijk te zijn dat het echt een kijkje nemen is en de pony niet meteen mee mag worden genomen. Hier reageerde hij/zij erg asociaal op met een dreigement dat ze er morgen zouden zijn en de pony mee zouden nemen.

Lieshorses schreef:
Ik vind dit geen prettige handelsmanier, ik heb het ook uitgezocht en dan zou ze naar een manege gaan, en dat wil ik absoluut niet..
Ik vertrouwde het persoon eerlijk gezegd ook niet echt.

Dus je pony stond een uur op MP. Je kreeg een bod en hebt aangegeven akkoord te gaan en dat ze langs mogen komen, maar niet direct de pony meenemen.

Daarna heb je thuis nog een keer terug gebeld om te benadrukken dat ze morgen mogen kijken, maar nog niet direct de pony mee kunnen nemen. Daar reageerden ze onbeschoft op.

Pas hierna ben je er achter gekomen dat de pony naar een manege zal gaan.

Begrijp ik het zo goed?

In het vervolg inderdaad op een bepaald punt afspreken om te verzamelen, maar niet direct bij het weiland/stal. En aangezien je minderjarig bent zou ik het aan je ouders overlaten om met geïnteresseerden af te spreken en een bod al dan niet te accepteren.

Ik denk dat je in dit geval het beste één van je ouders terug kan laten bellen en vertellen dat het helaas niet door kan gaan. Dat je pony niet verkocht wordt als manegepony.
Anders ga je echt geen blije mensen krijgen als ze er morgen staan en jij wilt de pony niet meer aan hen verkopen.
Als dit nog niet in je advertentie staat zou ik dat wel even erin vermelden dat je je pony niet verkoopt aan handelaren en maneges.

Ik zou verder morgen toch zorgen dat je rond dat tijdstip samen met je ouders bij de wei bent, mochten ze toch ineens komen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:59

In dit geval hebben toch de ouders van de minderjarige TS het laatste woord als men dit op wil lossen.
Als TS aan deze mensen niet wl verkopen omdat zij zich geintimideerd voelt, dienen de ouders de koper-in-spe te bellen/mailen om te verklaren dat van de verkoop eaan hen wordt afgezien. reden hiervoor hoeft niet te worden gegeven, omdat er geen koop-overeenkomst is gesloten, alleen een mondelinge bezichtigingsovereenkomst.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:09

vanavond gelijk even een kettingslot op het hek doen

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 23:51

Imre schreef:
Ik heb iets vergelijkbaars gehad toen ik mijn paard te koop had. Ook mensen die hem per se meteen mee wilden nemen en daar heel dwingend in waren. Uiteindelijk heb ik de afspraak afgebeld. Ik wilde een goed tehuis voor mijn paard en ik had niet het gevoel dat ik hem aan deze mensen mee wilde geven.

Het is jouw pony, jij beslist wie hem koopt en meeneemt. Niet zij. Voelt het niet goed, bel dan de afspraak af.

Nou ik snap het best wel als je een eind moet rijden en niet twee keer wilt. Onze spikkel kwam bij schiphol weg. Wij wonen zelf in het hoge Noorden.
We zijn direct met de trailer heengegaan. De afspraak dat als de pony ons ook echt aan stond ze direct mee kon. We hebben de trailer daar even laten staan en zijn toen iemand op schiphol gaan uitzwaaien.
Mooie combinatie......... en daarna onze trailer MET pony opgehaald.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:53

Niet gemeld, maar mama had gister de afspraak al afgezegd met als vervolg dat het allemaal gedoe was van 'morgenmiddag heb ik de trailer bij en haal ik hem op' bla bla bla :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:55

hoe eindigd het verder?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 11:56

Gisteren zeiden ze dus vandaag de pony te komen halen, terwijl ik de afspraak al afgezegd had

Over een uurtje komt er een andere klant, die ook interesse heeft en wat al veel beter voelde. Ik denk dat ik rond de tijd van de vorige afspraak naar het weiland ga gewoon voor de zekerheid. Ik neem aan dat er niks gebeurd, maar je weet maar nooit :+

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:58

Wat een gedoe... voortaan eerst naar je eigen adres, en vanuit daar door naar de plek waar de pony's staan.
Zo voorkom je dit soort capriolen. :)
Succes.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:05

Seventeen schreef:
Wat een gedoe... voortaan eerst naar je eigen adres, en vanuit daar door naar de plek waar de pony's staan.
Zo voorkom je dit soort capriolen. :)
Succes.

Niet eens persé je eigen adres, een centraal punt onder het mom van het weiland is moeilijk te vinden is ook prima. Succes ermee TS!