Na een mondelinge overeenkomst heb je een cooldown periode van 14 dagen om van de koop/afname af te zien..
het netste is gewoon dat dan in die periode te melden.
maar als het product niet afgenomen wordt/opgehaald is,
dan heeft er geen 'koop' plaatsgevonden..
te meer omdat je het contract niet hebt teruggestuurd.
dit is vooral irritatie bij de verkoper namelijk..
dit komt te vaak voor.. in een opwelling wordt er een prijs afgesproken en een verkoper hoort nietsmeer.
verkoper is slim.. Die heeft de 14 dagen bedenktijd laten verstrijken en neemt dan pas contact op zodat je gebonden zou zijn.. Echter, onder bepaalde voorwaarden mag zo'n periode verlengd worden..
ik zou zeggen.. duidelijk mail erachter aan:
Koop gaat niet door, ik heb mij bedacht.
wij hebben u hiervan inmiddels per email op de hoogte gesteld,
en geprobeerd u telefonisch te bereiken..
gezien het feit dat u niet mee lijkt te willen werken aan een reeële oplossing beschouwen wij hiermee de voorlopige koopovereenkomst als ontbonden
mvg
(lijkt mij namelijk een voorlopige overeenkomst.. zij wilde immers zelf een getekend contract voor de afbetaling.. dat is nooit tot stand gekomen)
dat bericht ook goed bewaren..
Ze kan dan twee dingen doen..
1. het als een verloren zaak beschouwen
2. het voor het gerecht brengen..
de kosten en de energie die daarmee gemoeid gaan, gok ik zijn hoger dan de kosten van het veulen..
want jij kunt wel de gerechtskosten moeten betalen, maar niet haar advocaat, reiskosten, inkomstenderving door heen en weer naar de rechtbank te rijden. daar kan ze dan later wel weer een claim voor maken.. Maar ik denk niet dat dat ontvankelijk wordt.. Immers je hebt neeeeeet na de 14 dagen laten weten dat je afziet van de koop, ze had dat kunnen accepteren.
nogmaals het is niet netjes zoals je het aangepakt hebt,
maar ik denk niet dat ze er een zaak van wil gaan maken..
als ze dat wel doet, dan moet je met je ouders om tafel..
want het kan dan goed zijn dat het dan goedkoper is dat dat veulen in 1x gekocht wordt, dus geen afbetaling en extra kosten.. en dan gewoon doorverkopen eventueel door een handelaar.. heb je wel verlies.. maar minder dan een zaak verliezen en de bijbehorende kosten.
noorbeek1234 schreef:Zij stelde een X bedrag voor en toen zei ik; dat zal wel goed zijn, u heeft er meer verstand van als mij.
het is misschien wel verstandig om bij grote aanschaffen in de toekomst je ouders in te schakelen tot je hierin ook echt volwassen bent..
Dat je niet handelt en het bedrag feitelijk over je heen laat komen omdat ze het wel beter zal weten, brengt haar in een machtspositie en jij geeft onnodig veel geld uit..
dat klinkt een beetje als gevoelig voor reclame en advertenties, erop reageren... getrickerd worden door de respons waardoor de piek in interesse stijgt en je voor jezelf al niet meer kunt weigeren.. het 'het zal wel goed' zijn is eigenlijk al een teken dat je dan al onbewust weet dat je een verkeerd pad hebt gekozen en het verder maar over je heen laat komen.
zou daarom op geen enkele wijze op afstand aankopen of contracten aangaan de komende jaren..
Dit is een wijze en hopelijk goedkope les.