Tarief beleren van paarden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:10

Urielle schreef:
50 euro per keer, zeg 5 dagen per week, is 250 euro. Zijn ze per maand 1000 euro voor je kwijt. Eerlijk gezegd: Ik vind het veel. Op zich is 500 per paard heel redelijk voor iemand op hoog niveau en misschien ben jij zo iemand maar alsnog een hap geld.

Sim schreef:
5 dagen per week een jong paard die beleerd moet worden rijden??!! Dat vind ik pas veel. Drie tot vier keer in de week is mooi zat in het begin. Zo heb ik mijn eigen paard ingereden.

Met die 50 euro zit je aan een net tarief vind ik.

5 x erop met zadelmak maken per week is heel normaal. Zit je er natuurlijk niet een uur op maar hooguit een kwartier, daarvoor longeer je hem. Al met al ben je wel een uurtje bezig. (Ligt er ook aan of de eigenaar hem klaar zet en longeert of dat je dat allemaal ook zelf doet). Voor doorrijden is 3 x per week rijden voldoende. Ben je echt een uur bezig vind ik 40 a 50 per 2 paarden best een redelijk tarief.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:14

Evelijn schreef:
Tja.. maar nu moet TS er heen en weer rijden... en kan ze ze niet even tussendoor even 20 minuutjes pakken. Het is voor iemand die beleerd veel prettiger om ze bij hun zelf op stal te hebben dan dat je daar heen moet. Dus zou niet zoveel qua prijs hoeven te verschillen. Zou iig niet rekening houden met dat de eigenaar ook nog pensiongeld moet betalen daar kiest die toch zelf voor :Y)

En TS kiest ervoor om die kilometers te maken. Dat zou dan ook het probleem voor de eigenaar niet zijn :+
Zo lust ik er nog wel een paar. :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:19

Sim schreef:
Urielle schreef:
50 euro per keer, zeg 5 dagen per week, is 250 euro. Zijn ze per maand 1000 euro voor je kwijt. Eerlijk gezegd: Ik vind het veel. Op zich is 500 per paard heel redelijk voor iemand op hoog niveau en misschien ben jij zo iemand maar alsnog een hap geld.

5 dagen per week een jong paard die beleerd moet worden rijden??!! Dat vind ik pas veel. Drie tot vier keer in de week is mooi zat in het begin. Zo heb ik mijn eigen paard ingereden.

Met die 50 euro zit je aan een net tarief vind ik.

Ik pak ze zeven dagen per week van stal, soms zelfs twee keer, eventueel alleen maar erop, paar rondjes stappen en terug eraf. Heel kort maar veel routine erin bouwen.
Maar ik neem ze bij mij op stal, zodat ik ze de hele dag zelf in handen heb, voer en beweging kan afstemmen etc.
Dan kun je rilbillen ook eens extra poetsen etc.

Evelijn

Re: Tarief beleren van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:21

Nou Urielle... jij wil ze kennelijk ook liever op stal... dus waarom zou TS dan niet wat voorrijkosten mogen rekenen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:59

Mag ze gerust. Maar ik vind niet dat intern en extern aan dezelfde kosten gerekend moeten worden. Intern heb je er een pak meer werk mee en kosten aan. En daarbij dus vanuit de eigenaar gezien de kosten redelijk zien te houden.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:23

Ik snap eigenlijk nooit waarom zadelmakmaker überhaupt bereid zijn om op de thuislocatie van het paard te komen.
Want in hoeveel gevallen is de situatie werkelijk zo voor elkaar dat er een deugdelijke omheining staat en de prikkels van buitenaf te beperken zijn? En wat doe je als de eigenaar in kwestie te voorzichtig of zelfs bang is en er dus geen veilig moment ontstaat om op te stappen?
Zadelmak maken op de eigen locatie onder de eigen gecontroleerde omstandigheden met de eigen vertrouwde collega's/hulp... dat gaat écht serieus veel makkelijker en veel veiliger.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:35

Dees schreef:
Ik snap eigenlijk nooit waarom zadelmakmaker überhaupt bereid zijn om op de thuislocatie van het paard te komen.
Want in hoeveel gevallen is de situatie werkelijk zo voor elkaar dat er een deugdelijke omheining staat en de prikkels van buitenaf te beperken zijn? En wat doe je als de eigenaar in kwestie te voorzichtig of zelfs bang is en er dus geen veilig moment ontstaat om op te stappen?
Zadelmak maken op de eigen locatie onder de eigen gecontroleerde omstandigheden met de eigen vertrouwde collega's/hulp... dat gaat écht serieus veel makkelijker en veel veiliger.

Vind ik ook hoor. We hebben de onze nu zelf zadelmak gemaakt (met begeleiding) en dan zie je hoe belangrijk de persoon "op de grond" ook is. Eigenlijk kun je het beste nog met 2 goed op elkaar ingespeelde personen zadelmak maken.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:54

Ik vraag 30,- per keer. De ene vind dat te veel en de ander zegt dat ik gerust 50,- keer kan vragen. Blijft een risico beroep

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:34

Ben superblij dat "mijn" zadelmak maker wel aan huis wilde komen ( al wilde hij inderdaad van te voren natuurlijk wel eerst zien wat de faciliteiten waren). Ik had het zelf niet fijn gevonden om mijn pony voor een maand, zes weken ergens anders neer te zetten.

En nee.. mijn zadelmakmaker was niet de eerste de beste cowboy met meer lef dan verstand. Integendeel!

Maar uitgaande van de gedachte dat het voor een zadelmakmaker inderdaad veel fijner is om een te beleren dier zelf op stal te hebben staan, zou ik zelfs bereid zijn geweest om er extra voor te betalen: een goede zadelmakmaker die aan huis wil komen!.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:42

Urielle schreef:
Mag ze gerust. Maar ik vind niet dat intern en extern aan dezelfde kosten gerekend moeten worden. Intern heb je er een pak meer werk mee en kosten aan. En daarbij dus vanuit de eigenaar gezien de kosten redelijk zien te houden.

Maar je kan ze wel tussendoor nemen. TS moet reizen; diesel/benzine, sleet ad auto, reistijd, risico op ongeval... alles bij elkaar zullen die kosten en tijd die je er aan kwijt bent en het extra risico dat je er onderweg bij neemt op hetzelfde neerkomen als wanneer ze aan huis/bij je op stal staan.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:14

Ik vind 50 euro voor twee paarden eerder te weinig dan teveel hoor.. Minder zou ik echt niet doen...