Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:37

Is je jaar contract dan altijd van 1/1 - 31/12? En moet dan het contract niet voor 1/10 worden opgezegd of zeg ik nu iets heel doms?

En nog iets anders, en het zal vast niet, maar weet je zeker dat die lui van de instelling behoorden tot de "goede" kant en dat je niet met "clienten" te maken had?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:38

Dan heb je dus in ieder geval 6 maand opzegtermijn, want je huurt al 8 jaar.
Ik vermoed overigens dat je bouwactiviteiten iemand wakker hebben gemaakt die gedacht heeft oh sjips, daar zit een huurder met plannen om er permanent te blijven.
Kun jij overigens 70.000 euro ophoesten voor een hectare? Want dat is hier in de omgeving de marktprijs voor weiland. Nog afgezien van of men je toestaat te kopen, kun je ook echt kopen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:41

Misschien kort door de bocht hoor maar je zegt vriendjes die erop loeren.....kan het niet zo zijn dat die vriendjes je nieuwe stal wel erg aantrekkelijk vinden?
Is vreemd toch 8 jaar niets horen en dan ineens dit als je al zo ver klaar bent met je stal. :?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:42

Rocamor schreef:
Is je jaar contract dan altijd van 1/1 - 31/12? En moet dan het contract niet voor 1/10 worden opgezegd of zeg ik nu iets heel doms?

En nog iets anders, en het zal vast niet, maar weet je zeker dat die lui van de instelling behoorden tot de "goede" kant en dat je niet met "clienten" te maken had?

Mijn jaarcontract loopt van 01-02-2008 tot 01-02 2009 das de eerste periode.Daarna nooit geen nieuwe contracten gehad.

Het leken wel cliënten,maar waren het vast niet.Ze werden n.l. gebeld door de man aan de balie.
Laatst bijgewerkt door gohya op 12-10-15 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:43

dit zal een lastige situatie worden denk ik

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:43

Ibbel schreef:
Dan heb je dus in ieder geval 6 maand opzegtermijn, want je huurt al 8 jaar.
Ik vermoed overigens dat je bouwactiviteiten iemand wakker hebben gemaakt die gedacht heeft oh sjips, daar zit een huurder met plannen om er permanent te blijven.
Kun jij overigens 70.000 euro ophoesten voor een hectare? Want dat is hier in de omgeving de marktprijs voor weiland. Nog afgezien van of men je toestaat te kopen, kun je ook echt kopen?

Ja Ibbel dat kan ik. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:44

cinniz123 schreef:
Misschien kort door de bocht hoor maar je zegt vriendjes die erop loeren.....kan het niet zo zijn dat die vriendjes je nieuwe stal wel erg aantrekkelijk vinden?
Is vreemd toch 8 jaar niets horen en dan ineens dit als je al zo ver klaar bent met je stal. :?

Dat vind ik dus ook erg vreemd.Nooit iets gehoord van de instelling,en opeens Bam.

har166

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:48

Nou je hebt wel pech met je weide, eerst die boom en nu dit. Ik vind het vreemd dat de ggz geen reden geeft waarom ze het niet aan jou willen verkopen. Stel dat je er af zou moeten dan zou ik alles meenemen, tot en met de stal en al, en als het even kan zou ik proberen om een onkostenvergoeding te krijgen voor de bouwkosten van de stal. Dat zal wettelijk gezien vast niet mogelijk zijn maar niet geschoten is altijd mis. Wanneer hoor je wat van je advocaat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:50

Ik neem sowieso álles mee,tot aan de waterpomp en tegels toe.De stal kan ik volgens mij wel demonteren.
Ik moet overmorgen alle betalings facturen en het huurcontract afgeven bij de advocaat.Hij zal dan kijken of ik bepaalde rechten heb.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:52

Nou pff wat een rotzakken.. Heel verstandig dat je er een advocaat naar laat kijken. Volgens mij is mondeling opzeggen niet voldoende, staat vast wel iets over in je contract, tevens over opzeg termijn.

Ik vermoed dat ze een andere bestemming voor dit stuk grond hebben verzonnen. Goed de aanvragen in de gaten houden en informeren bij de gemeente. Misschien willen ze wel iets waar (nog) helemaal geen vergunning voor is. Dat kan je dan proberen tegen te houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:52

Ze zouden per post de opzegging toe sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:02

Verhuurder blijft natuurlijk ten alle tijden de eigenaar van grond dus die heeft alle recht om volgens afgesproken opzeg termijn het contract op te zeggen. Wat de eigenaar met zijn grond doet mag die zelf weten en daar heeft echt geen toestemming voor nodig van jou. Dat zijn namelijk niet jou zaken.
Misschien wilt die land wel verkopen aan zijn vriend voor dubbeltje, bijv.

Ik zou hem vriendelijk bedanken dat al tijd gebruik van hebt kunnen maken en of die jou misschien kan helpen aan nieuw stukje grond. Misschien kan zelfs voorstellen dat je zelfs eerder wilt verhuizen indien hij nieuw plekje voor je heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:04

Een ander plekje had ik al gevraagd,maar dat hebben ze niet.
Natuurlijk mogen ze huur opzeggen,maar het gaat mij om de manier Waarop.
Vind jij het normaal dat ze je constant uitlachen tijdens een gesprek? dat ze je uitnodigen voor een Kennismaking gesprek,wat helemaal niet zo was?
Nee zulke mensen bedank ik echt niet vriendelijk.De vorige eigenaar had ik dat wél gedaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:09

jorretje schreef:
Nou pff wat een rotzakken.. Heel verstandig dat je er een advocaat naar laat kijken. Volgens mij is mondeling opzeggen niet voldoende, staat vast wel iets over in je contract, tevens over opzeg termijn.

Ik vermoed dat ze een andere bestemming voor dit stuk grond hebben verzonnen. Goed de aanvragen in de gaten houden en informeren bij de gemeente. Misschien willen ze wel iets waar (nog) helemaal geen vergunning voor is. Dat kan je dan proberen tegen te houden.

Er staat niets in over mondeling opzeggen,ook niet dat het schriftelijk moet.
Dit contract is ook getekend door de vorige eigenaar van het weiland.Er is ook nooit over gesproken of mij ingelicht dat er een nieuwe eigenaar is.Het contract is nog van Stichting Meerkanten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:10

Maar aan wie heb je al die tijd dan betaalt? Als het contract nog van Meerkanten is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:12

Aan Meerkanten,hun naam en hun bankrek.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:13

Ook in de tijd dat het in eigendom van de GGZ was?

Zou dan Meerkanten het contract niet moeten opzeggen? En dat GGZ wellicht nog "verhuurt" aan meerkanten?

Het is wel een gecompliceerd geheel zeg

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:16

De eerste eigenaar van dat gehele landgoed incl. instelling was Veldwijk,daarna werd het Meerkanten en van hun huur ik de weide en is het contract ook van.Is ook getekend door de man die over het vastgoed gaat van Meerkanten.Deze man is daar nu niet meer,die is met Pensioen.
En nu schijnt het van GGZ Centraal te zijn,wat ik nooit door gekregen heb.Ik betaal al ruim 7 jaar voor 1 April de jaarlijkse huur aan Meerkanten.Want ik moet per 1 April pas betalen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 12-10-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:16

Jemig wat een rot situatie zeg. Ook raar dat ze zo tegen je deden.

Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen mbt de rechten die je hebt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:18

Bah wat vervelend zeg!Hoop voor je dat er een oplossing komt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 18:21

Naast mijn weiland ligt een volkstuin,dus ik vroeg of dat ook weg moest.Nou dat wisten ze allemaal nog niet hoor. Voor mij word het gewoon steeds duidelijker dat het hier puur om mij gaat.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:24

Bah wat een vervelende situatie :( Zeker na zover jaar met plezier op een plek gestaan te hebben.

Misschien eerst even de eerste schrik/woede/teleurstelling laten zakken en dan rustig opnieuw naar de zaak kijken?
Doordat je het niet kan geloven en misschien wel boos bent kan je natuurlijk alles zien alsof het tegen jou is. Terwijl het misschien wel mee valt en er een ander verhaal achter zit.
Dit betekend niet dat ik het niet erg vind! Het is gewoon banketstaaf op deze manier.
Maar ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat ze dit doen om jou te pesten. Wie weet wat voor een reden er achter zit.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 19:05

Pesten is miss. het verkeerde woord,zou dan eerder jaloersie kunnen zijn.
Het klopt gewoon niet,dat voel ik gewoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:16

Wat een vreemd gesprek, ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:28

Neem je advocaat mee naar een vervolg afspraak, misschien nemen ze je dan serieuser!