Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mrie schreef:Stuur hem een kaartje dat hij even bij je binnenloopt voor een bakkie koffie als hij in de buurt is. Zoals je aan ons aangeeft datje het rot voor hem is zo kun je hem dat ook duidelijk maken. Maar je kunt hem ook de zakelijke kant uitleggen dat je hooi te kort komt en dat je dat van eigen land wilt hebben in plaats van te kopen.
Voor je huurder is dit stukkie grond zijn ontspanning, hij voelt zich overdonderd en baalt. Laat je niet initimideren door zijn schrijfsels, hij is ook maar een kat in het nauw.
StalNollie schreef:en misschien als je om de tafel gaat zitten wil hij misschien het verschil bij bij betalen per jaar, waar jij dan weer hooi van kunt kopen. want vergis je niet in zelf hooien daar gaat veel tijd en ook geld inzitten.
mrie schreef:Het aantal kilo's dat jullie hebben maakt toch niet uit als het om praten gaat. Hij mag dan nors zijn, maar dat doet geen pijn. Ik vind dat je juist hierover om de tafel moet. Elke andere manier laat zien dat je bang van hem bent, misschien ben je dat ook maar het wordt tijd dat je daar mee ophoud (desnoods doe je alleen maar alsof) maar je bent volwassen én je hebt de macht want het land is van jou. Kop op, tieten vooruit en ga dit eerlijk aan...
Vicky_Belle schreef:Ayasha schreef:Kijk je wel uit gezien je het in principe in het zwart aan het verhuren bent?![]()
Tenzij je het jaarlijks aangeeft aan de belastingen, die inkomsten?
dat is in BE niet nodig, je betaald geen belastingen op huurgelden.
In Nl wel ???
Ayasha schreef:Ik ben er 99% zeker van dat je in België dergelijke inkomens ook moet aangeven maar bon. Daar komt TS vanzelf achter moest het een zaak gaan worden. Kan me niet voorstellen dat de overheidswolven hier niets van willen mee pikken nl.
Vicky_Belle schreef:Ok, ik heb ondertussen de aangetekend schrijven bekeken en dit is wat hij stuurde:
bewijs van overschrijving, in totaal 7 keren gestort.
kopie van pagina uit een boek of folder, het is niet duidelijk over welke. Hierin staat info over de pachtwet.
Hij onderlijnde een pasage dat de minimum pachtduur 9 jaar is. Verder zit er niets bij de brief.
NiFallor schreef:Vicky_Belle schreef:Ok, ik heb ondertussen de aangetekend schrijven bekeken en dit is wat hij stuurde:
bewijs van overschrijving, in totaal 7 keren gestort.
kopie van pagina uit een boek of folder, het is niet duidelijk over welke. Hierin staat info over de pachtwet.
Hij onderlijnde een pasage dat de minimum pachtduur 9 jaar is. Verder zit er niets bij de brief.
Wat ik zou doen is nog een aangetekend schrijven sturen met daarin de volgende punten:
- aangeven dat je begrijpt dat het voor hem heel vervelend is om deze mooie/fijne stek kwijt te raken en dat je het ook vervelend vindt om te moeten opzeggen (maar dat het helaas niet anders is)
- een citaat uit de wet waarin staat aangegeven voor wie de pachtwet geldt (en waar diegene aan zou moeten voldoen)
- vraag om bewijs dat hij onder de pachtwet valt (dus landbouwer is oid en ergens als dusdanig geregistreerd is ofzo)
- geef aan dat je zonder sluitend bewijs ervanuit gaat dat hij niet onder de pachtwet valt en de opzegging van de verhuur dus van kracht blijft (ga niet direct een aantal maanden uitstel aanbieden, dat kan altijd later nog als hij zijn goede wil getoond heeft, maar persoonlijk zou ik het - hoe naar ook - in deze situatie niet meer aanbieden)
- geef aan dat je hem graag telefonisch wil spreken en noteer je telefoonnummer. Vraag ook of hij zijn nummer door zou willen geven.