Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ojajoh schreef:Jessix schreef:Ongeacht wat de aanschafprijs is, ook een shetlander kost een vermogen als ze wat mankeren. De dierenarts heeft geen speciale, kleine pony prijsjes.
En ik kan niet voor iemand anders oordelen, maar ik zou mijn mini echt niet eerder opgeven dan een van mijn grote paarden enkel omdat ik voor een relatief laag bedrag wel weer een nieuwe kan kopen.
Dus als je wil weten in welke gezondheid je paard is op moment van aankoop en helemaal wanneer je er zelf weinig verstand van hebt is een keuring aan te raden, voor elk paard.
Juist de prijzen van een DA zijn hetzelfde, maar doe jij eens een aankoop keuring,die een moment opname is en jouw geen garantie geeft. Daarbij is keuring vaak ook voor verzekering (althans zo deed ik het met mijn sportpaarden, wel, keuren,kopen,verzekeren)
En ga jij eens tegen je verzekering zeggen, ik heb d'r gekocht voor 110 euro en wil graag verzekeren.
Wat denk je wat je vergoed gaat krijgen voor de DA dan? Want waarde over verzekeren mag niet
Beter is iemand mee te nemen die een beetje verstand heeft, kan beoordelen of je geen doodziek paard koopt en daarna een flinke spaarpot aan leggen
Tenzij je echt een shet wil voor sport en fokkerij, waar je echt hele hoge prestaties van eist, dan is een keuring pas echt waardevol. Voor de meeste gezelschap, huis tuin en keuken kinderpony's , recreatief mennen ect. Is een dure keuring vaak geld uitgeven op weinig zekerheid.

Ojajoh schreef:Jessix schreef:Maar bij een groot paard is het toch ook een moment opname?
Klopt, maar als je goed leest zie je dat ik uitleg waarom