Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:44

Ik snap TS ook wel. Als jij duidelijk vraagt of iets compleet is en het niet compleet krijgt zou ik het ook niet op eigen kosten terugsturen. Het is dan aan de verkoper om het product op te halen of de retourzending te betalen.
Vervelend voor de verkoper, maar ik zou hetzelfde handelen als TS.

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:45

Nog een tip! Waardevolle spullen altijd aangetekend verzenden! Kost iets meer maar dan ben je verzekerd van een goede en verzekerde!!! overdracht. Gaat het stuk door de verzending, dan moet PostNL betalen. Wel foto's laten maken van het product voor en na verzending i.v.m. bewijs.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:45

Wat een hoop mensen die adviseren om het op eigen kosten terug te sturen zeg!

Dat zou ik dus nooit doen. De verkoper heeft gelogen (en is dom geweest) en heeft nu dus pech.
Ofze betaalt nog een keer verzendkosten of ze is nu dat hoofdstel kwijt. Jammer voor haar, maar haar fout moet Ts geen geld gaan kosten. Zeker niet als je al hebt gelogen over de staat van het hoofdstel.

Dus Ts ik zou heel duidelijk in het mailtje zetten dat je het hoofdstel alleen opstuurt als ze de verzendkosten betaald en dat ze anders dus pech heeft.

Als ze er een zaak van probeert te maken heeft ze geen poot om op te staan. Zeer waarschijnlijk doet de politie er niet eens wat mee.
Anders kun je het duidelijk uitleggen en zullen je jou waarschijnlijk gelijk geven.

Niet teveel zorgen maken hoor. Lekker laten liggen dat ding en als ze het toch graag wil hebben zal ze de verzendkosten wel betalen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:15

verzenden is €5,75 bij DHL ;)
Beetje raar verhaal, hoe die verkoopster op het idee komt éérst te versturen en daarna te gaan onderhandelen? Ze kan toch gewoon een foto van het ding sturen, close upje van de steentjes en iedereen weet waar hij staat..
Denk dat dit misschien juist haar tactiek was, dat ze dan toch geld krijgt voor iets wat ze anders (vanwege de schade) niet verkocht krijgt?
Lekker terugsturen en bij de volgende aankoop om duidelijk beeldmateriaal vragen, weet niet wat zo'n ding kost (merken zeggen me weinig) en goed nadenken voor je wat aanschaft.. ;) Succes!

snuffie123 schreef:
Dus Ts ik zou heel duidelijk in het mailtje zetten dat je het hoofdstel alleen opstuurt als ze de verzendkosten betaald en dat ze anders dus pech heeft.

:Y) Maar dan hou je dus iets wat je niet 'gekregen' hebt, is dat niet diefstal?
Sommige verkopers zijn gewoon niet zo snugger, dat je daar dan misbruik van maakt is ook niet netjes... Als je het terugstuurt heeft ieder 1x verzenden betaald en heeft niemand er aan verdiend, vind dat persoonlijk netter dan iets houden wat eigenlijk (nog) niet van jou is :o (staat wat mij betreft aan je verlagen tot die ander z'n niveau, niet iets om na te streven)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 11:28

Amanda, het gaat er niet om dat ik het geld achteraf moet betalen, het gaat er gewoon om dat ik het nadrukkelijk gevraagd heb en zij dus gelogen heeft. Als ik haar netjes aanbied dat ze het hoofdstel terug kan krijgen mits ze de kosten vergoed, lijkt mij niet dat ik op wat voor manier dan ook misbruik maak van de situatie. Als het hoofdstel was zoals beloofd, had ik het geld uiteraard direct overgemaakt.

Iris82

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:10

Ik zou het nooit via de brievenpost terugsturen. Stel dat er dan iets mis gaat is het ook jouw woord tegen het hare. Zou ik veel te link vinden.

Ik zou haar aanbieden de helft te betalen van de verzendkosten om haar tegemoet te komen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 13:12

Toch? Of zijn jullie het niet eens met mijn laatste post?

Dat vind ik idd ook iris. Bij pakketpost krijg je iig nog trackentrace code, lijkt me veiliger.

Het gaat niet perse om de 2 euro die het goedkoper is bij brievenbuspost, maar het gaat gewoon om het hele principe. Ik ben gewoon van mening dat de verkoopster tegen me gelogen heeft, en dat vind ik niet eerlijk. Ik vind dat het nu niet aan mij is om dit op te lossen, maar dat zij het gewoon mag betalen als ze het hoofdstel teurg wil. Dat het diefstal zou zijn lijkt me onzin, ik heb haar gewoon de mogelijkheid gegeven.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-08-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten kort na elkaar geplaatst samengevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:16

Iris82 schreef:
Ik zou het nooit via de brievenpost terugsturen. Stel dat er dan iets mis gaat is het ook jouw woord tegen het hare. Zou ik veel te link vinden.

Ik zou haar aanbieden de helft te betalen van de verzendkosten om haar tegemoet te komen.

Hoezo? Briefpost kan tegenwoordig ook met track en trace hoor net als pakketje. voor 3,95 wordt het opgestuurd als briefpakketje en krijg je gewoon een code om te volgen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 13:18

Echt waar? Dat wist is niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:19

zorro schreef:
Ik vind dat je niet flauw moet doen en dat hoofdstel gewoon terug moet sturen als je hem niet wilt. Zij heeft een risico genomen door hem al op te sturen en is nu 7 euro en het hoofdstel kwijt, en jij wilt niet betalen.

Doe dan niet flauw en stuur hem gewoon netjes terug.

Dat zou ik ook zeggen, zij is dan ook 7 euro kwijt voor niets!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:22

Ts, wat heb je betaald voor het hoofdstel en wat kost een nieuwe frontriem of een reparatie (kun je de steentjes er zelf in plakken of zitten ze er helemaal niet bij) . Dan kun je eventueel de verkoopster de keus laten, of een bedrag er af, of de retourkosten vergoeden of het hoofdstel persoonlijk bij je ophalen.

Als de steentjes er allemaal bijzitten kan het best door de verzending komen, er word soms met pakketten gesmeten, dat kun je je niet voorstellen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-08-15 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:22

Houd je poot stijf en laat je niet intimideren

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:32

Terugsturen op jouw kosten zou ik niet doen. Zij heeft toch gelogen? Dan zal zij ook de gevolgen daarvan voelen. En de politie? Die gaat echt niks doen hoor.. als iemand je bedondert met een paard van meerdere duizenden euro's doet de politie ook niks als alles keurig op papier staat. Laat staan bij een hoofdstelletje van een paar tientjes. Neehoor.. gewoon haar aanbieden om het op te halen of verzendkosten te betalen. Jij wilde namelijk geen kapot hoofdstel en ze heeft het gewoon gauw opgestuurd zodat je er niet meer onderuit kon

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:36

romyloverrr schreef:
zorro schreef:
Ik vind dat je niet flauw moet doen en dat hoofdstel gewoon terug moet sturen als je hem niet wilt. Zij heeft een risico genomen door hem al op te sturen en is nu 7 euro en het hoofdstel kwijt, en jij wilt niet betalen.

Dan had ze niet moeten liegen over de staat van het hoofdstel :)*

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 13:38

Steentjes zitten er niet bij, anders had ik ze er zelf best op willen plakken. Heb er nu nog niks voor betaald, maar we hadden 25 excl verzendkosten afgesproken, dus 32 totaal. Veel te veel dus voor een hoofdstel zonder sperriem (was wel vermeld) en en frontriem die de helft mist.

kimiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:39

zorro schreef:

terwijl zij het in een hele andere staat verstuurt dan dat ze vooraf had vermeld? als ik ergens wat koop wat goed zou moeten zijn en ik krijg het stuk binnen gaat het ook terug,maar zeker niet op mijn kosten.

bij mij was dit heel simpel, als ze hem terug wou, kon ze de verzendkosten betalen of hem ophalen, en anders? jammer dan.

ik kan verder alleen maar zeggen, wees blij dat je het bedrag nog niet had overgemaakt.

__Nathalie__

romyloverrr schreef:
zorro schreef:

Niet voor niets. Verkoper had logischer wijs kunnen weten dat koper niet geïnteresseerd is in het hoofdstel ivm de missende steentjes waar koper expliciet om gevraagde heeft.

Ik zou als koper ook niet akkoord gaan.

Als je aanbied dat het opgehaald kan worden lijkt mij dat geen stelen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze geen poot heeft om op te staan.

Ik zou mailen dat ze het kan komen op halen of verzendkosten over kan maken om het op te sturen.

En dat wanneer ze geen van 2 wil je het er verder bij laat zitten.

Geef aan dat je het email verkeer bewaard en daarmee kan aantonen dat ze niet eerlijk geweest is.

Tillie20

kimiwan schreef:
zorro schreef:

terwijl zij het in een hele andere staat verstuurt dan dat ze vooraf had vermeld? als ik ergens wat koop wat goed zou moeten zijn en ik krijg het stuk binnen gaat het ook terug,maar zeker niet op mijn kosten.

bij mij was dit heel simpel, als ze hem terug wou, kon ze de verzendkosten betalen of hem ophalen, en anders? jammer dan.

ik kan verder alleen maar zeggen, wees blij dat je het bedrag nog niet had overgemaakt.

Hier ben ik het mee eens :j

Zoe_97

romyloverrr schreef:
zorro schreef:

maar als die niet gelogen had over de staat van het hoofdstel had TS gewoon betaald :)*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:42

Ik begrijp het. Ik ben het ook helemaal met je eens TS. :j
Ik vind het ook heel erg rot dat jij als 15 jarige daar zo hard voor moet werken...

Maar...

Je zit een beetje in een patstelling. Jij wil iets van haar. En zij wil iets van jou.
Jij hebt dat hoofdstel nog en dat zull je sowieso terug moeten sturen. Want houden is diefstal. Daar kom je niet mee weg...

Alleen voor welk bedrag? Daarom dacht ik: wellicht kun je voorstellen om allebei de helft te doen. Wel zou ik het eerst natuurlijk even hard spelen in de hoop dat zij de verzendkosten betaald. Maar ergens zul je elkaar toch tegemoet moeten komen vrees ik.

Daarnaast zou ik er ook even over nadenken of het uit elkaar halen van het hoofdstel er niet voor zorgt (of het terugsturen met brievenbuspost) dat er nog meer steentjes vanaf gaan.

Wammes1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:42

Nina1999 schreef:
Wammes1988,wat bedoel je daarmee? Bespaar je dan verzendkosten?

Volgens mij word het dan gewoon terug gestuurd naar de afzender zonder dat jij daar extra kosten voor moet betalen. Het kan hooguit zijn dat de afzender de extra kosten meot betalen voordat zij haar pakketje kan krijgen. Zo kan ik het mij herinneren weet niet of het de afgelopen jaren veranderd is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:47

zorro schreef:

Come on, als de verkopende partij eerlijk was geweest had ze het product niet hoeven te sturen en dus 7 euro bespaard.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:47

Je kunt er een rembourszending van maken. Pakketje wordt dan geleverd en betaling geschiedt bij aflevering aan de bezorger aan de deur. Je kunt het bedrag dan vaststellen op 2 x de verzendkosten + rembourskosten.
Jij kunt dan aantonen dat je het pakketje hebt verstuurd en dat het is aangeboden. Als ze het weigert krijgt ze het hoofdstel gewoon niet terug.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:48

_l_amanda_l_ schreef:
snuffie123 schreef:

:Y) Maar dan hou je dus iets wat je niet 'gekregen' hebt, is dat niet diefstal?
Sommige verkopers zijn gewoon niet zo snugger, dat je daar dan misbruik van maakt is ook niet netjes... Als je het terugstuurt heeft ieder 1x verzenden betaald en heeft niemand er aan verdiend, vind dat persoonlijk netter dan iets houden wat eigenlijk (nog) niet van jou is :o (staat wat mij betreft aan je verlagen tot die ander z'n niveau, niet iets om na te streven)

Nee dat is geen diefstal, want ze mag het van ts zo ophalen. En tegeb verzendkosten wil ze het ook zo terugsturen. Dus diefstal is dit absoluut niet.
Waar zie jij staan dat Ts misbruik maakt dan? Dat zie ik namelijk niet staan. De verkoper heeft gelogen tegen Ts en daar gaat Ts niet mee akkoord. Dat zou ik ook niet doen!
Had de verkoper maar niet moeten liegen. Maar ik zou ook niet gaan betalen voor iets dat ik niet wil. Dus ook geen verzendkosten.

Waarom vind je dat verlagen tot het niveau van de verkoper. Ts hoeft niet de dupe te worden van het liegen van de verkoper toch. Voor haar zijn die verzendkosten 2.5 uur werk. Niet iets om zomaar even uit te geven en al helemaal niet als dat eigenlijk de schuld is van de verkoper.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:50

Het is absoluut geen diefstal