Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
_kajo_ schreef:Uit Pleidooi voor een Paard De pensionhouder kan niet eenzijdig tornen aan ingesleten gewoontes of mondelinge of schriftelijke afspraken.
Eén van de meest belangrijke voorwaarden voor het afdwingen van afspraken is dat je als pensionklant moet bewijzen dat er afspraken zijn. In het geval van een contract is dat gemakkelijk, maar bij mondelinge afspraken is dat lastiger. Zorg daarom dat je 'getuigen' hebt die kunnen bevestigen dat er mondelinge afspraken zijn gemaakt.
anjali schreef:Kajo, maar op zo'n manier wordt de sfeer op stal er niet beter op.
_kajo_ schreef:@NiFallor. Je maakt me jaloers. Ik heb ze 10 jaar bij huis gehad en wat was dat heerlijk om eigen baas te zijn.
NiFallor schreef:_kajo_ schreef:@NiFallor. Je maakt me jaloers. Ik heb ze 10 jaar bij huis gehad en wat was dat heerlijk om eigen baas te zijn.
Het is ook werkelijk een genot om alles in eigen hand te hebben, mijn paard eindelijk te kunnen verzorgen zoals ik dat wil, eindelijk de huisvesting die het beste bij haar past. Zalig. Ik wil nooit meer anders maar ik zal het in gebreke stellen en de wanprestatie onthouden, voor het geval dat. Ik vind het een fijn idee dat ik me dan niet zo afhankelijk meer op zou hoeven stellen, dat ik iets heb om in te zetten en daarmee een onderhandelpositie bemachtig.
.ruitje schreef:NiFallor schreef:Het is ook werkelijk een genot om alles in eigen hand te hebben, mijn paard eindelijk te kunnen verzorgen zoals ik dat wil, eindelijk de huisvesting die het beste bij haar past. Zalig. Ik wil nooit meer anders maar ik zal het in gebreke stellen en de wanprestatie onthouden, voor het geval dat. Ik vind het een fijn idee dat ik me dan niet zo afhankelijk meer op zou hoeven stellen, dat ik iets heb om in te zetten en daarmee een onderhandelpositie bemachtig.
Dat kan ook, omdat je nu alleen maar rekening hoeft te houden met je eigen wensen.
Deze pensionstalhouder haalt dekkende ruinen weg bij merries en wil door een even aantal een stabiele kudde maken. Je kan mij niet vertellen dat dit onredelijk is?
Onderhandelen kan altijd, maar op een pensionstal ben je nou eenmaal niet de enige.... Dus zal een pensionstalhouder soms dingen beslissen die beter zijn voor de andere paarden i.p.v. die van jou.
En eerlijk, zijn beslissingen zijn waarschijnlijk nog beter voor de paarden van de TS ook. Maar dat zien sommige eigenaren dan ook weer niet...
wicca74 schreef:Kan iemand naast dit alles vertellen waarom 4 paarden beter zou zijn? Wellicht ga ik er dan anders ove denken. Nu zijn de ruinen rustig samen en doen ze aan ' stuivertje wisselen' Dan staan die 2 bij elkaar, dan wee 2 anderen.
RedPassion schreef:Zijn er nou echt mensen die geloven dat de pensionhouder omwille van de paarden er een vierde bij zet?Het zal vast niet zijn omdat een vierde een extra bron van inkomsten is.
RedPassion schreef:Zijn er nou echt mensen die geloven dat de pensionhouder omwille van de paarden er een vierde bij zet?Het zal vast niet zijn omdat een vierde een extra bron van inkomsten is.
Waratje schreef:wicca74 schreef:Kan iemand naast dit alles vertellen waarom 4 paarden beter zou zijn? Wellicht ga ik er dan anders ove denken. Nu zijn de ruinen rustig samen en doen ze aan ' stuivertje wisselen' Dan staan die 2 bij elkaar, dan wee 2 anderen.
Als 2 ruinen samen staan, staat nummer 3 alleen. Als jij met jouw 2 ruinen (jij en je man?) op pad gaat, staat nummer 3 echt in z'n uppie. Daarom is een 4e ruin zeker wel verdedigbaar voor het welzijn van de paarden.
Klopt als een bus.