Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 16:37

kiwiwitje schreef:
Durf niet meer te zeggen wat die van ons was. Is wel het een en ander aan verbouwd. is opnieuw gekeurd geweest daardoor bij RDW. maar is naar t buitenland verkocht. Dus op t RDW niks meer van te vinden grr.

was dat een eventa? of begrijp ik het nu verkeerd?

kiwiwitje

Berichten: 20584
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:24

Nee, ging over de Land Rover Discovery 2, waar het met Ikke over ging.. Waarvan de V8 dus prima voor de eventa kan:)

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:36

kiwiwitje schreef:
Nee, ging over de Land Rover Discovery 2, waar het met Ikke over ging.. Waarvan de V8 dus prima voor de eventa kan:)

ah oke, maar een defender 110 ervoor zetten is wel een optie dus?

kiwiwitje

Berichten: 20584
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:34

Ikke gaf aan dat dat wel moet lukken. Alleen een 90 zou minder zijn of gekieteld moeten worden. Volgens mij.

ikke

Berichten: 39121
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:09

kiwiwitje schreef:
Ikke gaf aan dat dat wel moet lukken. Alleen een 90 zou minder zijn of gekieteld moeten worden. Volgens mij.

Bijna goed begrepen :D

Die Defender doet het wel, mits je de 110 neemt zoals je al aangaf, maar als je 'm een beetje kietelt doet ie het veel beter.

Een 90 is ongeschikt voor dit soort trailers, voornamelijk omdat ie een te korte wielbasis heeft. Het scheelt ruim een halve meter dat de wielen van een 110 verder uit elkaar staan. Daar bovenop is de 110 nog eens 20cm langer achter de achterwielen. Gewoon bijna een meter meer auto, dat maakt de stabiliteit voor zo'n zware trailer een stuk beter.

kiwiwitje

Berichten: 20584
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:21

Bijna dan ikke Hihi! Zat er niet ver vanaf!

amyke

Berichten: 687
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:30

Enkel ervaring met Ifor in het algemeen, niet met dit model.
Ik ben super tevreden over Ifor. Na altijd met een merkloze trailer gereden te hebben, mijn ouders toch kunnen overtuigen voor een Ifor.
Zowel zij als ik zijn heel tevreden. Ik ben tevreden over de kwaliteit, ruimte bij de paarden, afwerking,... Mijn vader is heel tevreden van de wegligging (hij rijdt overal naartoe aangezien ik geen BE rijbewijs heb, België).

Een nadeel kan wel zijn dat ze heel zwaar zijn, maar dat weegt voor ons niet op tegen de pluspunten.

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:56

ikke schreef:
kiwiwitje schreef:
Ikke gaf aan dat dat wel moet lukken. Alleen een 90 zou minder zijn of gekieteld moeten worden. Volgens mij.

Bijna goed begrepen :D

Die Defender doet het wel, mits je de 110 neemt zoals je al aangaf, maar als je 'm een beetje kietelt doet ie het veel beter.

Een 90 is ongeschikt voor dit soort trailers, voornamelijk omdat ie een te korte wielbasis heeft. Het scheelt ruim een halve meter dat de wielen van een 110 verder uit elkaar staan. Daar bovenop is de 110 nog eens 20cm langer achter de achterwielen. Gewoon bijna een meter meer auto, dat maakt de stabiliteit voor zo'n zware trailer een stuk beter.

dat klink idd ook logisch. wat bedoel je precies met 'gekieteld'? opvoeren?

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 17:57

amyke schreef:
Enkel ervaring met Ifor in het algemeen, niet met dit model.
Ik ben super tevreden over Ifor. Na altijd met een merkloze trailer gereden te hebben, mijn ouders toch kunnen overtuigen voor een Ifor.
Zowel zij als ik zijn heel tevreden. Ik ben tevreden over de kwaliteit, ruimte bij de paarden, afwerking,... Mijn vader is heel tevreden van de wegligging (hij rijdt overal naartoe aangezien ik geen BE rijbewijs heb, België).

Een nadeel kan wel zijn dat ze heel zwaar zijn, maar dat weegt voor ons niet op tegen de pluspunten.

dankjewel! wel een goede kwaliteit dus? wat bedoel je trouwens precies met een merkloze trailer??

amyke

Berichten: 687
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:57

Ik had een trailer in het hout (wel nieuwe bodem gestoken door mijn vader, occasie gekocht) Dit was niet eens van een merk, maar van een persoon die deze zelf bouwde. Op zich was deze wel goed omdat ik niet anders gewoon was. De trailer deed zijn ding, maar was niet echt luxe om elke week op wedstrijd te gaan.
Dan heb ik het vooral over praktische zaken zoals wegligging en dergelijke.

ikke

Berichten: 39121
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:36

Rosa_vht schreef:
ikke schreef:
Bijna goed begrepen :D

Die Defender doet het wel, mits je de 110 neemt zoals je al aangaf, maar als je 'm een beetje kietelt doet ie het veel beter.

Een 90 is ongeschikt voor dit soort trailers, voornamelijk omdat ie een te korte wielbasis heeft. Het scheelt ruim een halve meter dat de wielen van een 110 verder uit elkaar staan. Daar bovenop is de 110 nog eens 20cm langer achter de achterwielen. Gewoon bijna een meter meer auto, dat maakt de stabiliteit voor zo'n zware trailer een stuk beter.

dat klink idd ook logisch. wat bedoel je precies met 'gekieteld'? opvoeren?

Plat gezegd is het inderdaad opvoeren maar met de moderne motorelektronica kun je dat veel nauwkeuriger en met veel minder tot geen risico op schade.
Je wil niet zo per se veel harder rijden maar vooral die zware trailer goed van z'n plek krijgen en netjes op snelheid houden. Met de huidige elektronica kun je dat veel preciezer regelen.

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 13:16

Plat gezegd is het inderdaad opvoeren maar met de moderne motorelektronica kun je dat veel nauwkeuriger en met veel minder tot geen risico op schade.
Je wil niet zo per se veel harder rijden maar vooral die zware trailer goed van z'n plek krijgen en netjes op snelheid houden. Met de huidige elektronica kun je dat veel preciezer regelen.

oh oke, duidelijk haha. heb er alleen nooit van gehoord :+

Kirrr

Berichten: 6229
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:44

Wij hebben ook naar dit model gekeken, alsook naar die van startreka/multitreka(http://rrhorsetrucks.nl/startreka.php of http://rrhorsetrucks.nl/multitreka.php) die soort gelijk is, ook met verschillende opties gezien paarden en leefruimte.
Uiteindelijk is het een gooseneck geworden. Die heeft kwa stabiliteit en veiligheid toch een stapje voor op de gewone trekhaaktrailers.

Wij hebben alleen nog maar korte ritjes gedaan, paarden staan er ook schuin op. Wel andersom als ik op jouw foto zie. Met het hoofd naar de voorkant toe ipv de kont. Bevalt de paarden super goed.
Ze moesten alleen wennen aan het sluiten van de tussenschotten tegen hun buik om het zo maar te zeggen.

Over defenders durf ik niks zeggen, wij hebben er een dikke Amerikaan voor hangen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:23

Wat een gave trailer. Ik heb een oudere 3 paards Ifor en ik wil niet meer anders dan paarden schuin vervoeren (en een Ifor). Eén paardje heeft wat problemen met de balans in een gewone trailer en staat schuin retestabiel... Toevallig staat die van ons nu bij de bouwer voor een nieuwe bodem en moeten we ons behelpen met een gewone bodem en dan wordt je weer met de nadelen van voorwaards transporteren geconfronteerd..

Ow ja, wij hebben er een Patrolleke voor staan. Maar dat is een wat ouder trekbeest :Y)

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 18:58

Kirrr schreef:
Wij hebben ook naar dit model gekeken, alsook naar die van startreka/multitreka(http://rrhorsetrucks.nl/startreka.php of http://rrhorsetrucks.nl/multitreka.php) die soort gelijk is, ook met verschillende opties gezien paarden en leefruimte.
Uiteindelijk is het een gooseneck geworden. Die heeft kwa stabiliteit en veiligheid toch een stapje voor op de gewone trekhaaktrailers.

Wij hebben alleen nog maar korte ritjes gedaan, paarden staan er ook schuin op. Wel andersom als ik op jouw foto zie. Met het hoofd naar de voorkant toe ipv de kont. Bevalt de paarden super goed.
Ze moesten alleen wennen aan het sluiten van de tussenschotten tegen hun buik om het zo maar te zeggen.

Over defenders durf ik niks zeggen, wij hebben er een dikke Amerikaan voor hangen.

De trailers als startreka/multitreka hebben wij idd ook op het oog gehad. Met name om veel negatieve reacties toch achterwege gelaten..
Waren er problemen met de schotten in jou geval??

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 18:59

Riddershow schreef:
Wat een gave trailer. Ik heb een oudere 3 paards Ifor en ik wil niet meer anders dan paarden schuin vervoeren (en een Ifor). Eén paardje heeft wat problemen met de balans in een gewone trailer en staat schuin retestabiel... Toevallig staat die van ons nu bij de bouwer voor een nieuwe bodem en moeten we ons behelpen met een gewone bodem en dan wordt je weer met de nadelen van voorwaards transporteren geconfronteerd..

Ow ja, wij hebben er een Patrolleke voor staan. Maar dat is een wat ouder trekbeest :Y)


Jammer dat je het comfort nu weer op moet geven dan ;(

finn2003
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:34

Ik denk dat je goed moet gaan bedenken wat je er verder mee doet.

Heb ff gekeken op de site van Iforwilliams maar de grote variant weegt leeg bijna 2 ton. Als je inderdaad langer weg gaat met twee grote paarden zou ik persoonlijk voor meer ruimte gaan dus de grote versie, maar zal ook wel een flink hoger prijskaartje aanhangen.

Als je uitgaat van twee flinke paarden van elk een kilo of 600, kom je al snel op een 3200 kilo uit. Houd je nog 300 kilo over qua laadvermogen van de trailer. Dat is denk ik niet heel erg ruim als je een boel spullen mee sleept op langere trips ( zadels, hoofdstellen, water, dekens en dan al je eigen spul nog )

Een defender is leuk, maar is gebouwd als offroad auto. Wat doe je de rest van de tijd met je Defender? Gebruik je hem daarnaast ook als daily driver of staat de auto verder stil? Qua normaal dagelijks gebruik is een defender niet echt de meest geschikte auto. Het is qua techniek een oude auto (op de motor na ), airbags bestaan er ook niet in een defender, de TD5 modellen hebben een hopeloos verwarming of airco systeem en motorisch is de 120pk van een defender erg minimaal zeker met zo'n grote trailer erachter ( en dan heb ik het helemaal nog niet over heuvelachtig gebied ). En ga je verder weg met je paard? Een paar honderd kilometer snelweg rijden met een defender is geen pretje vind ik, dan zijn er wel betere opties.
Als je perse een Landrover wilt, zou ik ook eerder voor een Discovery gaan.

Persoonlijk ben ik van mening dat er voor een defender betere japanse oplossingen zijn. Zelf ben ik een groot liefhebber van de landcruiser voor dit soort gewichten. Betrouwbaar, degelijk en zijn zeker als elke-dag auto veel meer van deze tijd. Want in mijn geval heb ik maar een auto, dus die moet niet alleen maar voor een trailer staan maar ook mee naar het werk of op familie visite.

Anoniem

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:57

Ik zal veel eerder voor een trailer/camper combi gaan dan dit. Is ook stuk goedkoper in wegenbelasting.
Waar zelf bang zou zijn met zo grote combi is dat je veel minder snel eventjes trailer aangekoppeld om eventjes ergens anders te rijden.

Ook parkeren lijk mij een ramp gezien meeste parkeer plekken zijn ingesteld op kleiner combinaties.

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:52

finn2003 schreef:
Ik denk dat je goed moet gaan bedenken wat je er verder mee doet.

Heb ff gekeken op de site van Iforwilliams maar de grote variant weegt leeg bijna 2 ton. Als je inderdaad langer weg gaat met twee grote paarden zou ik persoonlijk voor meer ruimte gaan dus de grote versie, maar zal ook wel een flink hoger prijskaartje aanhangen.

Als je uitgaat van twee flinke paarden van elk een kilo of 600, kom je al snel op een 3200 kilo uit. Houd je nog 300 kilo over qua laadvermogen van de trailer. Dat is denk ik niet heel erg ruim als je een boel spullen mee sleept op langere trips ( zadels, hoofdstellen, water, dekens en dan al je eigen spul nog )

Een defender is leuk, maar is gebouwd als offroad auto. Wat doe je de rest van de tijd met je Defender? Gebruik je hem daarnaast ook als daily driver of staat de auto verder stil? Qua normaal dagelijks gebruik is een defender niet echt de meest geschikte auto. Het is qua techniek een oude auto (op de motor na ), airbags bestaan er ook niet in een defender, de TD5 modellen hebben een hopeloos verwarming of airco systeem en motorisch is de 120pk van een defender erg minimaal zeker met zo'n grote trailer erachter ( en dan heb ik het helemaal nog niet over heuvelachtig gebied ). En ga je verder weg met je paard? Een paar honderd kilometer snelweg rijden met een defender is geen pretje vind ik, dan zijn er wel betere opties.
Als je perse een Landrover wilt, zou ik ook eerder voor een Discovery gaan.

Persoonlijk ben ik van mening dat er voor een defender betere japanse oplossingen zijn. Zelf ben ik een groot liefhebber van de landcruiser voor dit soort gewichten. Betrouwbaar, degelijk en zijn zeker als elke-dag auto veel meer van deze tijd. Want in mijn geval heb ik maar een auto, dus die moet niet alleen maar voor een trailer staan maar ook mee naar het werk of op familie visite.

Wat de auto betreft, hij hoeft niet gebruikt te worden als verder vervoermiddel, enkel voor de paarden en soms de hond.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:01

Mbt. tot de trailer: al jaren zeer tevreden over IW (HB505). Het hoge eigen gewicht is alleen een nadeel mbt. benodigde grootte, vermogen en brandstofverbruik van het trekkende voertuig. Maar als jij budget voor zo'n trailer met living als deze hebt, zal dat je waarschijnlijk jeuken. Vrachtwagens buiten beschouwing latend, kun je namelijk je paard niet veel veiliger vervoeren dan in een IW, dat hoge eigen gewicht wordt nl. veroorzaakt door de gebruikte materialen, die maken dat een IW een stuk steviger geconstrueerd is dan de meeste andere trailers.

Voor wat betreft het trekkende voertuig ga ik mee met finn2003: neem een Landcruiser. En dan niet een met het 3l D4D blok, maar eentje met het 4.2l TDI V8-blok, zoals bijv. deze, of de opvolger daarvan met het 4.5l V8 TDI blok. De laatste levert 204 pk en een gruwelijk koppel van 430 Nm bij 1400 tpm, waardoor het TMM Ahw. is vastgesteld op 3500 kg.

finn2003
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 05:31

Eirikur schreef:
Voor wat betreft het trekkende voertuig ga ik mee met finn2003: neem een Landcruiser. En dan niet een met het 3l D4D blok, maar eentje met het 4.2l TDI V8-blok, zoals bijv. deze, of de opvolger daarvan met het 4.5l V8 TDI blok. De laatste levert 204 pk en een gruwelijk koppel van 430 Nm bij 1400 tpm, waardoor het TMM Ahw. is vastgesteld op 3500 kg.


De 4.2l is trouwens een V6diesel met idd 204 pk en de opvolger is inderdaad een 4.5l V8 diesel met maar liefst 286pk en iets van 600nm.

Deze landcruisers zijn alleen tweedehands nog enorm duur, omdat ze nog verschrikkelijk gewild zijn vanwege hun degelijkheid. Een knappe 4.2l versie met niet teveel kilometers zijn bijna niet te vinden en als ze er al zijn moet je een goed gevulde portemonnee mee nemen.
Deze auto's zijn er zelf met luchtrem installaties en dan zijn er uitvoeringen die meer dan 10ton mogen
trekken met een ander type trekhaak, zo degelijk en robuust zijn deze auto's gebouwd.

En kun je je 4x4 eventueel op grijskenteken rijden? Scheelt ook een boel geld, want een flinke auto weegt een dikke 2ton en heeft een flink kostenplaatje qua wegenbelasting. Bv een Landrover Discovery 3 kost op geel kenteken een 700euro per kwartaal...

En ga eens kijken naar een Eventa anders als je al een auto hebt of op het oog hebt. Als ik de foto's zie staan er toch vaak serieuze 4x4 auto's voor als een Rangerover of een Mitsubishi Pajero en die vallen voor de trailers toch echt in het niet. Volgens mij zijn het verschrikkelijk grote en forse trailers waar ook wel een serieuze auto voor moet, en dan niet alleen denkend aan het vermogen maar ook qua veiligheid. Vergeet niet dat zo'n lel van een trailer ook enorm veel wind vangt.

En ik weet niet of het een optie is maar prijstechnisch kun je ook naar een leuke twee paards B auto gaan kijken. De goedkoopste Eventa m begint bij een 13000 euro en wil je de grotere versie met een boel luxe ga je al over de 20000 euro heen. Zet er nog een knappe 4x4 voor die niet al te oud is en je bent maar zo 40000 euro verder.

Want als je dit soort bedragen te besteden hebt, zijn er denk ik wel meer alternatieven te verzinnen. Een leuke vrachtwagen misschien en die heb je voor minder geld, waardoor je zelfs nog je vrachtwagen rijbewijs kunt halen.

ikke

Berichten: 39121
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:24

finn2003 schreef:
Eirikur schreef:
Voor wat betreft het trekkende voertuig ga ik mee met finn2003: neem een Landcruiser. En dan niet een met het 3l D4D blok, maar eentje met het 4.2l TDI V8-blok, zoals bijv. deze, of de opvolger daarvan met het 4.5l V8 TDI blok. De laatste levert 204 pk en een gruwelijk koppel van 430 Nm bij 1400 tpm, waardoor het TMM Ahw. is vastgesteld op 3500 kg.


De 4.2l is trouwens een V6diesel met idd 204 pk en de opvolger is inderdaad een 4.5l V8 diesel met maar liefst 286pk en iets van 600nm.

Deze landcruisers zijn alleen tweedehands nog enorm duur, omdat ze nog verschrikkelijk gewild zijn vanwege hun degelijkheid. Een knappe 4.2l versie met niet teveel kilometers zijn bijna niet te vinden en als ze er al zijn moet je een goed gevulde portemonnee mee nemen.
Deze auto's zijn er zelf met luchtrem installaties en dan zijn er uitvoeringen die meer dan 10ton mogen
trekken met een ander type trekhaak, zo degelijk en robuust zijn deze auto's gebouwd.

En kun je je 4x4 eventueel op grijskenteken rijden? Scheelt ook een boel geld, want een flinke auto weegt een dikke 2ton en heeft een flink kostenplaatje qua wegenbelasting. Bv een Landrover Discovery 3 kost op geel kenteken een 700euro per kwartaal...

En ga eens kijken naar een Eventa anders als je al een auto hebt of op het oog hebt. Als ik de foto's zie staan er toch vaak serieuze 4x4 auto's voor als een Rangerover of een Mitsubishi Pajero en die vallen voor de trailers toch echt in het niet. Volgens mij zijn het verschrikkelijk grote en forse trailers waar ook wel een serieuze auto voor moet, en dan niet alleen denkend aan het vermogen maar ook qua veiligheid. Vergeet niet dat zo'n lel van een trailer ook enorm veel wind vangt.

En ik weet niet of het een optie is maar prijstechnisch kun je ook naar een leuke twee paards B auto gaan kijken. De goedkoopste Eventa m begint bij een 13000 euro en wil je de grotere versie met een boel luxe ga je al over de 20000 euro heen. Zet er nog een knappe 4x4 voor die niet al te oud is en je bent maar zo 40000 euro verder.

Want als je dit soort bedragen te besteden hebt, zijn er denk ik wel meer alternatieven te verzinnen. Een leuke vrachtwagen misschien en die heb je voor minder geld, waardoor je zelfs nog je vrachtwagen rijbewijs kunt halen.

Zo jammer van de laatste stukje!
B-rijbewijsvrachtautoojes zijn fake!! Op papier lijkt er wat te kunnen, in de praktijk gaat het helemaal nergens over!

Als je dan knaken te besteden hebt, stap dan ook verder en laat dat wanna-bee-vrachtautootje op een iets zwaarder chassis bouwen; haal je C1-rijbewijs en rijdt legaal rond met twee paarden erop.

Rosa_vht

Berichten: 37
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 15:11

Eirikur schreef:
Mbt. tot de trailer: al jaren zeer tevreden over IW (HB505). Het hoge eigen gewicht is alleen een nadeel mbt. benodigde grootte, vermogen en brandstofverbruik van het trekkende voertuig. Maar als jij budget voor zo'n trailer met living als deze hebt, zal dat je waarschijnlijk jeuken. Vrachtwagens buiten beschouwing latend, kun je namelijk je paard niet veel veiliger vervoeren dan in een IW, dat hoge eigen gewicht wordt nl. veroorzaakt door de gebruikte materialen, die maken dat een IW een stuk steviger geconstrueerd is dan de meeste andere trailers.

Voor wat betreft het trekkende voertuig ga ik mee met finn2003: neem een Landcruiser. En dan niet een met het 3l D4D blok, maar eentje met het 4.2l TDI V8-blok, zoals bijv. deze, of de opvolger daarvan met het 4.5l V8 TDI blok. De laatste levert 204 pk en een gruwelijk koppel van 430 Nm bij 1400 tpm, waardoor het TMM Ahw. is vastgesteld op 3500 kg.

Dankjewel!

Chariklia

Berichten: 317
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Winterswijk - Woold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:04

Hoe is het hier eigenlijk afgelopen?
Ben nu zelf ook opzoek naar hetzelfde en denk ook aan de eventa

s0173957

Berichten: 5641
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:16

ikke schreef:
finn2003 schreef:

Want als je dit soort bedragen te besteden hebt, zijn er denk ik wel meer alternatieven te verzinnen. Een leuke vrachtwagen misschien en die heb je voor minder geld, waardoor je zelfs nog je vrachtwagen rijbewijs kunt halen.

Zo jammer van de laatste stukje!
B-rijbewijsvrachtautoojes zijn fake!! Op papier lijkt er wat te kunnen, in de praktijk gaat het helemaal nergens over!

Als je dan knaken te besteden hebt, stap dan ook verder en laat dat wanna-bee-vrachtautootje op een iets zwaarder chassis bouwen; haal je C1-rijbewijs en rijdt legaal rond met twee paarden erop.



Dit stukje is anders wel waar... een degelijke 7,5 ton vrachtwagen (C1) ingericht voor 2 of 3 paarden met kleine living kan je vinden voor +/- 18 000.
En een hele mooie zelfs voor 25k.
Dat zijn dan vrachtwagens met 400k km's, maar da's peanuts mits goed onderhoud.


http://www.sporthorses.nl/advertentie/1 ... aards.aspx
http://www.kapaza.be/nl/paarden-benodig ... 490081.htm
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=1