Vooruitloop trailer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:23

Getup schreef:
Dan ga ik het toch overwegen . Beter mee verlegen, als om verlegen, toch :D

Hèhè, dat is tenminste verstandige praat.
Wat je hebt kun je gebruiken.

Het is dat het een onmogelijke bult werk is, maar ik heb serieus overwogen mijn trailer om te bouwen toen ik op Marktplaats een wrak-met-voorlader van mijn trailer zag staan. Wat me uiteindelijk tegen gehouden heeft is dat de kap behoorlijk beschadigd was en die niet meer leverbaar is.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:05

Ik leende altijd en ifor en maakte regelmatig gebruik van de voorlader.
Soms kon het niet door de manier waarop je moest parkeren op een terrein maar als het kon deed ik het wel.
Pony liep altijd net iets lekkerder eraf vooruit.
Wat overigens niet wil zeggen dat die van mij er niet achteruit af kan.
Gewoon een stukje extra luxe :)

Mungbean

Re: Vooruitloop trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:09

Een eventueel nadeel is uiteraard het gewicht.
Hij is leeg al bijna 1000 kg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:35

Wij hebben ook een Ifor en gebruiken altijd de voorlader :-) Lekker makkelijk :-)

En ook met wedstrijd trouwens, als het ergens 'krap' lijkt dan krijg je altijd een mooie plek van de parkeerwachten zodat je de voorlader kunt gebruiken :-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:04

Maar de ts heeft het over een voorlader... niet persé over de ifor Williams,toch? Vind ik ook n super trailer, maar te zwaar voor mijn auto. Ik ga kijken naar een cheval liberte of Henla ofzo. ( of n andere auto...En ... Dan ook nog mn E halen )

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:13

Ik wist helemaal niet dat er nog andere trailers waren die een voorlader hebben? Oeps :o

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:16

Er zijn er inderdaad meer, maar volgens mij heeft de iFor wel de handigste vooruitloop. Althans, die heeft de paal van het tussenschot in het midden zitten (uitneembaar, ook erg handig), waarbij je het schot aan de voorkant kunt wegdraaien om een ruimere bocht te krijgen bij het uitlopen. Ik vind dat zelf iig erg prettig, anders moet het paard zo krap draaien.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:37

Hoe zit dat dan bij een 1,5 Ifor? Is dat ook krap?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:22

Ik verwacht van niet, omdat die geen schot heeft. Bij de tweepaards is de linker kant zonder wegdraaien van het schot te krap om voor uit te lopen en rechts gaat het wel, maar net wat minder lekker dan links met weggedraaid schot. Ik denk dat de 1,5 paards net iets makkelijker gaat dan de 2-paards vanaf rechts, maar dat kan iemand met een 1,5 paards iFor je waarschijnlijk met meer zekerheid zeggen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:39

Bedankt voor je uitleg! Een stalgenootje van mij had een tweepaards Ifor en toen vond ik die vooruitloop ook helemaal niet zo handig, paard paste er bijna niet doorheen :=

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:08

xMercury schreef:
Hoe zit dat dan bij een 1,5 Ifor? Is dat ook krap?

Ik heb de 1,5 variant. Mijn paard heeft echt ruimte genoeg om er voorlangs uit te lopen. Ik heb een zadelkast aan de deur, dus het deurtje moet wel open staan, maar hij kan de draai echt heel goed maken, zonder dat het ergens krap is. Hij vindt het ook altijd leuk om te doen, gaat graag vooruit eruit.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:23

Ik heb ook de 1.5 variant. Meer dan genoeg ruimte om er voor uit te lopen :-)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:41

Ik heb een keer een Shet + kar in de HB511 gehad, achterste helft van de trailer was gevuld met de kar, via de voorlader de Shet er in, genoeg ruimte in de neus om te draaien en achteruit in haar vakje te steken.

Door dat die tussenwand in 2 delen weg te klappen is, kon ik precies de kar kwijt en de Shet kon comfortabel en veilig reizen :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:54

Wij hebben een 1,5-paards Ifor met inderdaad die voorlader. Geweldig ding vind ik het. Mijn merrie schijnt achterwaarts de trailer af nogal lastig te vinden. Ondanks veel oefenen, stapt ze regelmatig naast de klep. En dan net met haar been er langs zeg maar. Geen fijn idee en voor haar geen fijn gevoel. Staat er iemand naast de klep gaat dat goed. Maar ik ga graag op les, op wedstrijd en op cursus met haar, en dan ben ik 9 van de 10 keer toch alleen. En dan is die voorlader echt ideaal! Niks meer naast de klep stappen, kan haar in mijn eentje eraf halen.

Bijkomend voordeel vind ik ook om dan nog het raampje boven de voorlader open te kunnen zetten als ze op de trailer moeten wachten.

Over een aantal jaar hoop ik toch een 2-paards te kopen, heb er eens een mogen lenen van iemand. Beide paarden konden eenvoudig uit de voorlader wegstappen. Ik vond dus niks te krap aan de bochtjes die je moet draaien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:06

Ik had ooit per toeval en 2paards IW overgenomen en toen ik een nieuwe trailer nodig had heb ik dezelfde weer gekocht.
De voorlader gebruik ik zelden, handig met veulentjes maar verder.

Wel vind het het grote voorluik geweldig, paarden staan nooit de broeien op de wagen.
Meestal ga ik met 1 paard en ik heb dan ook 2 lange buizen voor als ik ergens de hele dag sta, dan kan ik het middelste eruit halen en heeft het paard de hele trailer om in te staan.
Hoef ik geen stal te huren, paard staat prima :j

jansnorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 19:39

Veel ervaringen met IFW. Mijn dank.
De Fautras lijkt op de IFW. En is lichter.
Graag ook ervaringen met deze trailer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:50

Fautras is ook een super trailer, maar wel ongeveer 2x zo duur als de IW zonder dat je daar veel meer voor krijgt imo. Daarnaast kun je niet kiezen voor een laadklep. (Of kan dat inmiddels wel?)

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:09

het is ideaal voor angstige paarden of viervoeters die het niks vinden om achteruit de trailer af te gaan (en bijvoorbeeld aan de zijkanten misstappen, wat lelijke blessures op kan leveren). Ik ben momenteel opzoek naar een trailer met een diagonale opstelling, dus dwars op de trailer, op die manier hoeft je paard er ook niet achteruit af en een voorlader heb je dan niet nodig. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:18

Sizzle schreef:
Fautras is ook een super trailer, maar wel ongeveer 2x zo duur als de IW zonder dat je daar veel meer voor krijgt imo. Daarnaast kun je niet kiezen voor een laadklep. (Of kan dat inmiddels wel?)

Nee, maar ze hebben wel de optie van een kleine onderschuifklep. Die is er altijd geweest maar volgens de verkoper op de Equitana wordt die optie weinig besteld.

Op de Equitana vond ik de prijsverschillen wel meevallen, maar er is al een poos geen Nederlandse verkoper dus als je er eentje wil, moet je 'm uit België halen of rechtstreeks bij de fabriek in Frankrijk. Dat kan wel, inkl NL-kenteken, maar vergt enige voorbereiding.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:09

De grootte vergelijkbaar aan de HB511 zat hier tussen 10-12000 euro. Vond dat wat gortig.
De oblique (schuin staander) met confort panel (het kunnen openzetten van de zijkant) gaat hier voor 150000 euro. Daarbij vond ik het vrij krap in de lengte voor twee grote paarden.
Kan zijn dat hij in deze regio overdreven geprijst is ivm populariteit onder ze zwitsers.
Voor de HB 511 heb ik onder de 6000 betaald inclusief keuren naar de zwitserse norm, schokdempers voor 100 km toelating in Dld en import papieren.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:11

Wij hebben een Fautras Oblic, met vooruitlader. Oorspronkelijk zat er voor geen klep, gewoon een afstapje. Met de paarden ging dat prima, de pony's begrepen het niet. De Haflinger liet zich gewoon (bij herhaling) naar beneden storten, zonder te kijken.. Dus die lieten we iedere keer bij het uitladen eerst naar beneden kijken, dan ging het goed. Mijn andere pony durfde niet goed, die wilde eigenlijk zich een soort van uitrekken, met het beentje langs het randje, om uit te stappen. Heel eng voor de pezen.
We hebben een klep bij Fautras besteld en gemonteerd, nu gaat het prima. De instap zonder laadklep is heel erg fijn. Nooit meer dat gezeur van een paard wat halverwege op de klep staat en niet verder wil. Gewoon een stapje omhoog.

De trailer komt bij Kraaij uit Nijkerk vandaan. Hij kon niet de klep voor bestellen, die hebben we bij Fautras zelf besteld, nadat we op de Equitana met een vertegenwoordiger hadden gesproken.
De kwaliteit van de trailer is trouwens top! We hebben een zijluik als optie genomen, superfijn als je op wedstrijd bent. Paarden kunnen lekker naar buiten koekeloeren terwijl we aan de koffie (biertje :o ) zitten.